Mercedes-Benz CLS – ładniejszy i bardziej sportowy
Kolejna wersja jednego z ładniejszych modeli Mercedesa - CLS wchodzi właśnie na rynek. Samochód został gruntownie odświeżony, jest teraz ładniejszy i bardziej sportowy. Właśnie nowy design to główna zaleta tego odnowionego auta. Pod względem technicznym CLS nie wymagał zmian – latem ubiegłego roku przeszedł kompleksową modernizację. Oto w skrócie zmiany dokonane w tym modelu.
Teraz to czterodrzwiowe coupe prezentuje się w jeszcze bardziej sportowej formie. Podstawowy wariant z linią nadwozia AVANTGARDE w standardzie ma nowy pas przedni z efektownymi wlotami powietrza, dwiema listwami po bokach i przednim spojlerem ze srebrnym wykończeniem. Tylny zderzak otrzymał czarną wstawkę przypominającą dyfuzor oraz chromowaną listwę ozdobną. Dostępne są dwa nowe wzory 19-calowych obręczy z lekkich stopów. A jeśli CLS zostanie wyposażony w elementy nadwozia z linii AMG, jego sportowy charakter staje się jeszcze wyraźniejszy. Należą do nich charakterystyczny dla AMG przedni zderzak z wyprofilowaniem na kształt litery A w kolorze czarnym, przedni spojler ze srebrnym wykończeniem, sportowe wloty powietrza z pionowymi poprzeczkami i aerodynamicznie ukształtowane prowadnice powietrza w czarnym, błyszczącym wykończeniu. Specyfikacja obejmuje też osłony progów AMG oraz spojler AMG na pokrywie bagażnika. Nabywcy mają do wyboru dwie nowe wersje kolorystyczne 20-calowych, wieloramiennych obręczy kół AMG z lekkich stopów (szarość tremolitu lub błyszcząca czerń).
Udoskonalone wnętrze
Również wnętrze zostało udoskonalone. Do wyboru są dwie nowe wersje wykończenia, obejmujące konsolę środkową: brązowe drewno orzechowe o otwartych porach oraz szare drewno o wysokim połysku. Kolejne kombinacje kolorystyczne wprowadzono też do gamy skórzanych tapicerek (szary neva/szary magma i brąz sienna/czarny).
Z opcjonalnym pakietem wspomagania bezpieczeństwa jazdy kierowcę wspierają: aktywny asystent odległości DISTRONIC oraz aktywny asystent kierowania. Kierownica wykorzystuje wówczas funkcję wykrywania dotyku – czujniki pojemnościowe z przodu i z tyłu wieńca rejestrują, czy dłonie na nim spoczywają. Efekt: aby systemy wspomagające „wiedziały”, że kierowca ma kontrolę nad pojazdem, nie jest teraz wymagany żaden ruch kierownicą. Zwiększa to intuicyjność obsługi podczas jazdyw trybie częściowo zautomatyzowanym.
250 ekspertów z Mercedes-Benz designo w Sindelfingen może w razie potrzeby zamienić CLS-a w bardzo osobisty, unikatowy egzemplarz. Przy okazji aktualizacji poszerzono listę dostępnych opcji personalizacji. Nowością są na przykład specjalne lakiery: czerwień jupiter, biel kaszmiru magno i zieleń szmaragdu, dostępne dla wszystkich wersji wyposażenia. Dwukolorowe wnętrze designo wykończone ekskluzywną skórą nappa jest oferowane w pięciu nowych kombinacjach, m.in. czerwono-czarnej, biało-czarnej i niebiesko-czarnej.
Mercedes-AMG CLS 53 4MATIC+
Mercedes-AMG odświeżył sportowy, topowy wariant CLS-a, wzbogacając go liczne wizualne akcenty i atrakcyjne pakiety wyposażenia. Zmiany w wersji 53 4MATIC+ obejmują przeprojektowany przedni pas ze sportowym zderzakiem AMG z czarnymi prowadnicami powietrza i widocznymi kurtynami powietrznymi, a także charakterystyczną dla AMG osłonę chłodnicy z pionowymi poprzeczkami.
Zintegrowany rozrusznik i alternator na krótko dostarcza dodatkowe 16 kW (22 KM) mocy i 250 Nm momentu obrotowego i zasila 48-woltową pokładową instalację elektryczną. Łączy on rozrusznik z alternatorem w silnik elektryczny i jest zamontowany pomiędzy jednostką napędową a przekładnią. Takie rozwiązanie, podobnie jak inteligentne turbodoładowanie z elektryczną sprężarką pomocniczą (eZV) i tradycyjną turbosprężarką, ma określony cel: pozwala oferować charakterystyczne dla AMG osiągi i dynamikę jazdy przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia paliwa oraz emisji spalin. Odpowiednią dynamikę zapewniają również niezwykle szybko zmieniająca biegi przekładnia AMG SPEEDSHIFT TCT 9G, w pełni zmienny napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+ i zawieszenie pneumatyczne AMG RIDE CONTROL+.
Limitowana edycja Mercedes-AMG Edition
Plany zakładają zbudowanie jedynie 300 egzemplarzy nowej limitowanej edycji CLS-a – Edition. Nabywcy mają tu do wyboru dwa odcienie nadwozia: biel kaszmiru magno i szarość selenitu. Nad osłonami progów znajdują się pasy o wyścigowym wzornictwie, ciemnoszare z metalicznym połyskiem (biały lakier) lub czarne z niemetalicznym wykończeniem (szary lakier). Oba warianty pasów mają czerwone zaakcentowanie. Standardem limitowanej wersji są 20-calowe obręcze AMG z lekkich stopów z pięcioma podwójnymi ramionami. Seryjna specyfikacja obejmuje również pakiet AMG DYNAMIC PLUS (m.in. czerwone zaciski hamulcowe, kierownica ze wstawkami z mikrofibry DINAMICA, dodatkowy tryb jazdy RACE z trybem Drift). Po otwarciu przednich drzwi wbudowane oświetlenie LED prezentuje na nawierzchni obok auta emblemat AMG.
Wersje napędowe
W marcu 2021 r. do oferty trafił CLS 300 d 4MATIC (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 5,5-5,8 l/100 km; emisje CO2 w cyklu mieszanym: 144-153 g/km) z techniką łagodnej hybrydy. Jego czterocylindrowy silnik wysokoprężny (OM 654 M) wyposażono w rozrusznik zintegrowany z alternatorem (ISG) drugiej generacji i 48-woltową instalację elektryczną. Moc maksymalna wynosi 195 kW (265 KM) plus 15 kW (20 KM) z jednostki elektrycznej. Poza tym do oferty należą benzynowe wersje CLS 350 (299 KM), CLS 450 4MATIC (367 KM) i CLS 53 4MATIC+ (435 KM) oraz wysokoprężne CLS 220 d (194 KM) i CLS 400 d (330 KM).
Pierwsze egzemplarze nowej wersji tego auta trafią do dilerów w lipcu br. (oprac. ms)