auto1
Mazda 2 jest już w 2022 roku
Linia nadwozia Mazd2 na rok modelowy 2022 wyraża się poprzez czystość i dynamizm minimalistycznej estetyki
27.08.2021

Mazda 2 jest już w 2022 roku

Mazda przygotowała już wersję swojej „dwójki” na rok modelowy 2022. Ta najnowsza wersja popularnego hatchbacka segmentu B Mazdy jest wyposażona w udoskonalony silnik benzynowy Skyactiv-G o pojemności 1,5 litra o niższym zużyciu paliwa i emisjach CO2.


Dalsze udoskonalenia gamy modelowej Mazdy 2 obejmują m.in. dodanie dwóch nowych kolorów nadwozia oraz bezprzewodową łączność urządzeń mobilnych z aplikacją Apple Car Play.
Dzięki badaniom nad redukcją hałasu, wibracji i dyskomfortu Mazda opracowała unikalne metody wytłumiania dźwięków przenikających do kabiny. Ich efektem jest wyższa jakość wyciszenia wnętrza, odczuwalna przez wszystkie osoby w samochodzie. Z kolei zmodernizowane przednie fotele sprzyjają zajmowaniu wygodnej pozycji, a tym samym stwarzają maksimum komfortu jazdy. Auto ma także ogrzewaną kierownicę i automatycznie przyciemniające się lusterko wsteczne.

 

Mazda2
Mazda2 rok modelowy 2022


Udoskonalony silnik benzynowy Skyactiv-G o pojemności skokowej 1,5 litra wykorzystuje unikalną, opracowaną przez Mazdę i użytą po raz pierwszy na świecie technologię Diagonal Vortex Combustion (spalania z ukośnym zawirowaniem mieszanki) i cechuje się stopniem sprężania podwyższonym aż do 15:1, czego efektem jest obniżenie zużycia paliwa o 6,8% i obniżenie emisji CO2 o 9-12% w cyklu WLTC.

Do wyboru są dwa warianty silnika benzynowego Skyactiv-G o pojemności 1,5 litra, przekazujące napęd na przednie koła. Silniki o mocy 75 i 90 KM współpracują z 6-biegową ręczną skrzynią biegów; wersja o mocy 90 KM dostępna jest także z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów. Poziom emisji CO2 został obniżony ze 120 g/km do zaledwie 107 g/km, w połączeniu z niskim zużyciem paliwa, na poziomie 4,8 l/100 km.

 

Mazda2
Układ monitorowania martwego pola i ruchu poprzecznego przy cofaniu (BSM, RCTA)


W wyposażeniu standardowym wszystkich modeli znalazły się reflektory diodowe LED. Dostępne opcjonalnie są adaptacyjne reflektory diodowe (ALH) z diodami w układzie podzielonym na 20 niezależnie włączanych bloków dla jeszcze szybszego wykrywania zagrożeń. Zaawansowany system wspomagający hamowanie i zmniejszający ryzyko kolizji przy małej prędkości (Advanced SCBS, Advanced Smart City Brake Support) wzbogacony został o funkcję wykrywania pieszych po zmroku.

Systemy dostępne w ramach wyposażenia opcjonalnego to m.in. asystent wspomagający utrzymanie pojazdu w pasie ruchu (LDWS + LKA), rozpoznawania ograniczeń prędkości (TSR) oraz układ monitorowania martwego pola i ruchu poprzecznego przy cofaniu (BSM, RCTA). (ms)

Mazda2