Maserati MC20 już do nabycia w Warszawie
Maserati wkracza w nową erę z MC20, nowym supersportowym samochodem łączącym osiągi, sportowy charakter i luksus w wyjątkowym stylu włoskiej marki
10.12.2020

Maserati MC20 już do nabycia w Warszawie

Najnowszy model Maserati – supersportowy MC20 pokazano dzisiaj, w czwartek 10 grudnia w Warszawie. Firma Maserati Chodzeń zaprezentowało to atrakcyjne auto na terenie historycznej fabryki FSO. Maserati powraca więc do najwyższej ligi samochodów sportowych, a w najbliższych latach być może pojawi się w wyścigach samochodowych.


Przyjrzyjmy się bliżej temu interesującemu modelowi. Maserati MC20 to sportowe dwumiejscowe auto. Centralnie umieszczony silnik, napęd na tylne koła oraz włókno węglowe wykorzystane w konstrukcji auta zapewniają znakomite osiągi oraz najwyższej klasy właściwości jezdne.

Maserati MC20
MC20 to niezwykle lekki samochód o masie poniżej 1500 kg (masa własna), a dzięki swojej mocy 630 KM wypada najlepiej w swojej klasie pod względem stosunku masy do mocy, przy zaledwie 2,33 kg / KM

Stylizacja nadwozia w subtelny sposób nawiązuje do klasycznych modeli marki, a jednocześnie wybiega w przyszłość. Bardzo charakterystycznym elementem są drzwi typu butterfly, unoszone do góry, natomiast małym dziełem sztuki są wycięcia na pokrywie silnika, układające się w motyw trójzębu. Zawieszenie MC20 wykorzystuje podwójne wahacze poprzeczne przy wszystkich kołach, co jest rozwiązaniem dobrze znanym w świecie wyścigów, jednak bardzo rzadko spotykanym w modelach drogowych. Taki układ jezdny zapewnia bardzo przewidywalne zachowanie samochodu przy wysokich prędkościach.

Maserati MC20
Nowy MC20 (MC jako Maserati Corse i 20 jako rok 2020, rok światowej premiery i początek nowej ery marki), to samochód o niesamowitej wydajności aerodynamicznej, która kryje w sobie sportową duszę. Bajeczne przyspieszenie od 0-100 km/h w mniej niż 2,9 sekundy i prędkość maksymalna ponad 325 km.godz


Sercem MC20 jest nowy silnik V6 o pojemności 3 l mający klasyczny kąt rozwarcia cylindrów wynoszący 90 stopni, wyposażony w dwie turbosprężarki. Rozwija on moc 630 KM przy 7500 obr/min oraz maksymalny moment obrotowy o wartości 730 Nm i umożliwia przyspieszenie do setki w czasie krótszym niż 2,9 s oraz uzyskanie prędkości maksymalnej ponad 325 km/h.
Jak zapowiada firma, w przyszłości pojawi się odmiana MC20 z otwartym nadwoziem i również wersja z napędem elektrycznym, natomiast silniki 3.0 V6 z rodziny Nettuno trafią do innych modeli Maserati.

 

Maserati MC20
Pod maską nowy silnik Nettuno, który sygnalizuje powrót Maserati do produkcji własnych jednostek napędowych po ponad 20-letniej przerwie


Przy okazji polskiej premiery modelu MC20 zaprezentowano również program personalizacji - dla modeli Ghibli, Levante i Quattroporte - zwany Fuoriserie, umożliwiający stworzenie jedynego w swoim rodzaju egzemplarza Maserati.
Podczas warszawskiej prezentacji pokazano także pierwsze Maserati z klasycznym napędem hybrydowym - Ghibli hybryda. Konstrukcja auta bazuje na modelu V6, gdzie sercem jest silnik 2.0 l o mocy 330KM. Mimo, że auto nie możliwości ładowania akumulatora ze źródła zewnętrznego to układ elektryczny oferuje wsparcie podczas kluczowych momentów jazdy. Auto w dyskretny sposób - niebieskie elementy dekoracyjne - komunikuje swój hybrydowy charakter.

 

Maserati MC20
Przy produkcji nadwozia wykorzystano cały potencjał włókna węglowego bez żadnych strat w zakresie komfortu


Jak poinformowała nas firma Maserati Chodzeń, która zorganizowała pokaz, jeszcze przed prezentacją przyjęła ona trzy zamówienia na model MC20. Auto kosztuje ok.259 tys. euro.