Londyńska taksówka bazą elektrycznego vana VN5
VN5 dzieli swój charakterystyczny styl z kultową londyńską taksówką

Londyńska taksówka bazą elektrycznego vana VN5

Na dosyć ciasnym polskim rynku aut dostawczych przybywa nowy konkurent. Po premierze w Wielkiej Brytanii w listopadzie ubiegłego roku, LEVC (London Electric Vehicle Company) wprowadza na rynek europejski, a więc i polski nowego, elektrycznego vana VN5.


VN5 może być wykorzystywany zarówno w dużych flotach, jak i małych firmach. Cechuje się bogatym wyposażeniem standardowym, niskimi kosztami eksploatacji, kompleksową gwarancją i wysokimi wartościami rezydualnym.

Dostępne są trzy warianty VN5 - Business, City i Ultima

Maksymalny zasięg, minimalny czas przestoju

Ten nowy elektryczny van zapewnia usługę „dystrybucja do drzwi”, łącząc użyteczność na długich dystansach z możliwością zerowej emisji. Jego zasięg to ponad 489 km. Sprawdza się doskonale tam, gdzie firmy muszą przejechać znaczną liczbę podstawowych kilometrów z magazynu, aby dostać się pod pierwszy adres dostawy. W pełni naładowany i zatankowany VN5 może wykonać cały dzień pracy i 6 razy pokonać 75-kilometrową podróż powrotną, zanim będzie musiał naładować / zatankować, znacznie przekraczając zasięg całkowicie elektrycznej furgonetki.

Dzięki możliwości przejścia od zera do 100 procent naładowania w ciągu 30 minut, dzięki możliwości ładowania prądem stałym o mocy 50 kW, pełne ładowanie można zakończyć w czasie potrzebnym na załadunek / rozładunek w zajezdni lub na krótką przerwę kierowcy i powrót do pracy na drodze. Długie okresy międzyobsługowe VN5 wynoszące 40 000 km oznaczają dalsze zminimalizowanie czasu spędzanego poza drogą.

Pojemność ładunkowa auta wynosi do 5,5 m sześć.

Zwinny na drodze i łatwy do załadunku

VN5 ma jeden z lepszych w swojej klasie promień skrętu wynoszący zaledwie 10,1 m. Pojemność ładunkowa auta wynosi do 5,5 m³, a więc z łatwością pomieści dwie palety o wymiarach 2/3 Euro (1000 x 1200 mm) i masie brutto / netto do 830/735 kg. Został zbudowany z dużymi drzwiami bocznymi (umożliwiającymi załadunek palety z boku) i drzwiami dzielonymi 60/40 z tyłu, aby ułatwić kierowcy załadunek i rozładunek.

Dostępne są trzy warianty VN5 - Business, City i Ultima. Wszystkie są standardowo wyposażone w autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB), przednie i boczne poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, tempomat, dziewięciocalowy ekran dotykowy i dwustrefową klimatyzację, a także szybkie ładowanie prądem stałym 50 kW i szybkie ładowanie prądem przemiennym o mocy minimum 11 kW.

Kultowy design

VN5 dzieli swój charakterystyczny styl z kultową londyńską taksówką. Czerpiąc z tradycji firmy jako lidera w branży taksówkarskiej od ponad wieku, VN5 ma przód wspólny z elektryczną taksówką TX. Jednak, jak podkreśla producent, VN5 jest specjalnie skonstruowanym vanem z 401 mm dodatkowego rozstawu osi i 110 mm wyższej linii dachu. Ta nowoczesna furgonetka swoim designem wyróżnia się z tłumu.

W kabinie czujemy się trochę jak w Volvo, chociażby z racji prawie identycznej kierownicy, ale nie tylko. Nic dziwnego, wszak LEVC jest częścią chińskiego koncernu Zhejiang Geely Holding Group Company Limited, produkujący także samochody m.in. pod swoją marką Geely i pod marką Volvo, której jest właścicielem.

W kabinie czujemy się trochę jak w Volvo

Zbudowany, by trwać

VN5 został zaprojektowany tak, aby wytrzymał dwa razy dłużej niż konkurencja, dzięki swojej pierwszej w branży mocnej i lekkiej konstrukcji typu monokok i SMC z klejonego aluminium. Technologia ta jest odporna na korozję i pochłania dwukrotnie większą energię zderzenia niż stal miękka. Ponadto VN5 zawiera panele SMC, które są odporne na wgniecenia, na drobne uderzenia i pomagają utrzymać pojazd na drodze.

VN5 dzieli swój charakterystyczny styl z kultową londyńską taksówką


Samochód jest objęty pięcioletnią gwarancją na pojazd / 240 000 km oraz gwarancją na akumulator na osiem lat / 240 000 km.
Ogólne wrażenie pozytywne, chociażby m.in. z racji świetnego promienia skrętu jak i dobrych warunków gwarancji oraz atrakcyjnemu programowi zakupu. Rażą natomiast nie zawsze dobrze ukryte różnego rodzaju przewody.
Ceny samochodu w Polsce: wersja Business - 294 826,70 zł, City - 304 663,62 zł, Ultima - 322 932,20 zł.