Leon Sportstourer: dynamiczne kombi
Nowy Seat Leon Sportstourer IV generacji
14.09.2021

Leon Sportstourer: dynamiczne kombi

Komfort i przestronność to standard w Leonie Sportstourer – wraz z dynamicznym designem i doskonałymi proporcjami to najbardziej kuszące kombi w klasie. Przy złożonej kanapie Leon w usportowionej wersji FR pomieści nawet 1600 l bagażu. Przy tym silnik benzynowy 1.5 eTSI z przekładnią DSG i wspomagany miękką hybrydą sprawia, że kombi Seata jest oszczędnym samochodem.


Seat Leon wpisuje się w kanon przestronnych kombi opartych na modułowej platformie MQB Grupy Volkswagena. Jednocześnie, ma mocną wewnętrzną konkurencję w postaci Skody Octavii i VW Golfa. Różni się od swych braci ciekawą sylwetką i w nieco innym duchu zaprojektowanym wnętrzem. Jak się okazuje, to wystarcza, by hiszpańskie kombi stało się motorem napędowym Seata.

 

SEAT


W teście redakcyjnym sprawdzaliśmy walory jednostki z silnikiem benzynowym 1.5 eTSI oraz 7- biegową przekładnią DSG. Zestaw ten wydaje się atrakcyjny pod względem osiągów i zużycia paliwa, bo jest zarówno dynamiczny jak i oszczędny. Wyjątkowo duży bak o pojemności 50 litrów pozwala zaplanować dłuższą trasę bez zjazdu do tankowania nawet 700 km. W mieście Leon Sportstourer zużywał około 6,7 l 100/km zaś na trasie potrafił zejść w okolice 5,5 l 100/km. Przy tym jednostka benzynowa jest nieźle wyciszona. Do kabiny przenoszą się minimalne drgania. Co ważne, Leon okazuje się też elastyczny. Przy masie nieco ponad 1300 kg auto setkę osiąga w 8,7 sekundy i rozpędza się do 221 km/godz.

 

SEAT


Wysoki komfort jazdy, to także zasługa zawieszenia osadzonego na 17-calowych kołach, które harmonijnie tłumi ubytki w asfalcie i gwarantuje pewność nie tylko na prostej, lecz również w szybko pokonywanych łukach. Nadwozie nie wykazywało tendencji do wychylania, a samochód na granicy przyczepności zachowywał się neutralnie. Dobrze należy też ocenić układ kierowniczy.

 

SEAT


Pozornie, wnętrze auta jest niemal identyczne jak w zwykłym Leonie. Dotyczy to m.in. deski rozdzielczej czy rozmieszczenia foteli. Jednak odmianę FR wyróżniają sportowe elementy m.in. spłaszczona u dołu kierownica z perforacją i czerwonymi przeszyciami czy ambientowe oświetlenie kokpitu. Kierowca ma do dyspozycji funkcjonalną, cyfrową tablicę przyrządów z 10-calowym, kolorowym ekranem TFT oraz mnóstwo schowków.


SEAT

Ceny Seata Leona Sportstourer w podstawowej wersji wyposażenia Style startują dla modelu z silnikiem benzynowym z poziomu 86 600 zł zaś Diesla od 93 200 zł. Cena modelu testowego w wersji z silnikiem hybrydowym FR, to wydatek rzędu 114 300 zł.(ww)