Kia EV3 – auto z „tygrysią twarzą”
27.05.2024

Kia EV3 – auto z „tygrysią twarzą”

Kia zaprezentowała szczegóły nowego EV3 – kompaktowego elektrycznego SUV-a. Model charakteryzuje się odważnym i wyrazistym designem. Należy doń m.in. kultowy detal, tzw. tygrysia twarz, zawierający najnowszą koncepcję oświetlenia zwaną Star Map, charakterystyczną dla marki. W pełni elektrycznego SUV-a wyróżnia najlepszy w klasie zasięg wynoszący 600 km, ładowanie akumulatora od 10 do 80% w 31 minut.

 


Ustawione pionowo światła do jazdy dziennej dodatkowo podkreślają ową ”tygrysią twarz”.

Mocny, zwinny, dynamiczny

Z profilu EV3 wygląda na wyjątkowo mocne, zwinne i dynamiczne. Długi, opadający dach płynnie przechodzi w pokrywę bagażnika, jak w hatchback'u. Dynamicznie stylizowane nadwozie zapewnia przestronne wnętrze, a unikalne i powiązane ze sobą bryły oraz grafika dodatkowo podkreślają innowacyjny charakter nadwozia.

Kia EV3


W przestronnym wnętrzu EV3 wygodnie mieści się pięć osób. Kia opracowała funkcjonalną kabinę. Elegancka konsola środkowa obejmuje przesuwany stolik i schowek. Gdy samochód nie porusza się, przedmioty takie, jak laptop, tablet czy smartfon można położyć na stoliku.

Kia EV3


Panoramiczny wyświetlacz o przekątnej prawie 30 cali – obejmujący 12,3-calowy cyfrowy zestaw wskaźników, 5-calowy panel klimatyzacji i 12,3-calowy ekran dotykowy sytemu multimedialnego – zapewnia bezpośrednią obsługę klimatyzacji, charakteryzuje się wyraźną grafiką i dostarcza kierowcy informacji w sposób intuicyjny. Ponieważ ekran sięga aż do środka deski rozdzielczej, pasażer na przednim siedzeniu ma łatwy dostęp do systemu audio oraz do nawigacji.

Kia EV3


Dostęp do wielu funkcji EV3, w tym trybów jazdy, tempomatu i systemu multimedialnego można uzyskać, korzystając z przycisków na kierownicy.

Duży zasięg i ultraszybkie ładowanie

EV3 ma 4300 mm długości, 1850 mm szerokości, 1560 mm wysokości i rozstaw osi 2680 mm. Wyposażone jest w najnowocześniejszy elektryczny układ napędowy przednich kół, oparty na platformie Electric Global Modular Platform (E-GMP) i wykorzystujący akumulator czwartej generacji. EV3 w wersji Standard jest oferowane z akumulatorem, który może zmagazynować 58,3 kWh energii elektrycznej, natomiast odmiana Long Range jest wyposażona w akumulator, który może zmagazynować 81,4 kWh energii elektrycznej.

Kia EV3


Obydwa modele wykorzystują silnik elektryczny o maksymalnej mocy 150 kW (204 KM), który generuje maksymalny moment obrotowy o wartości 283 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h może zająć jedynie 7,5 sekundy, a maksymalna prędkość EV3 wynosi 170 km/h.
Asystent unikania kolizji z przodu, asystent utrzymania pasa ruchu, asystent jazdy po autostradzie i asystent parkowania tyłem zapewniają kierowcy dodatkowe wsparcie w każdej sytuacji na drodze. Zdalny asystent parkowania umożliwia pewne i bezpieczne manewrowanie w ciasnych przestrzeniach i podczas wyjeżdżania z nich bez konieczności siedzenia za kierownicą. 12-calowy wyświetlacz przezierny (HUD) wyświetla informacje na przedniej szybie, aby zminimalizować rozpraszanie uwagi.

Kia EV3

Hamowanie regeneracyjne

EV3 to pierwszy model, w którym zastosowano nową technologię hamowania regeneracyjnego i-Pedal 3.0 firmy Kia, która pozwala kierowcy dostosować poziom hamowania regeneracyjnego zgodnie z jego preferencjami i umożliwia jazdę za pomocą jednego pedału.

Kia EV3 (Foto: mat. prasowe/ KIA)


Dzięki EV3 Kia jest pierwszym producentem, który w segmencie kompaktowych elektrycznych SUV-ów wprowadził funkcję vehicle-to-load (V2L), zapewniając pasażerom dostęp do zasilania urządzeń zewnętrznych, takich jak laptopa, mała lodówka, ekspres do kawy czy suszarka do włosów. Dzięki rozwiązaniu Digital Key 2.0 użytkownicy Kia EV3 nie muszą mieć przy sobie kluczyka i mogą odblokować oraz uruchomić samochód za pomocą smartfona lub nawet smartwatcha. Mogą także wygodnie udostępniać cyfrowy klucz znajomym lub rodzinie.
EV3 najpierw zostanie zaprezentowane w Korei, w lipcu 2024 roku. Europejska premiera auta nastąpi w drugiej połowie roku. (ms)