Jeep Compass - połączenie off-roadowego charakteru z miejskim samochodem
Nowy model jest produkowany w zakładzie Melfi we Włoszech
06.04.2021

Jeep Compass - połączenie off-roadowego charakteru z miejskim samochodem

Dzisiaj zaprezentowano nowego Compassa, pierwszego SUV-a Jeepa wprowadzonego na rynek europejski przez Grupę Stellantis Jak informuje producent, w nowym Compassie zastosowano najlepsze rozwiązania jakościowe odpowiadające bardziej gustom klienta europejskiego.


Auto łączy off-roadowy charakter z miejskim samochodem, zaspokajając potrzeby klientów z segmentu C-SUV. Nowy model prezentuje elegancką i świeżą estetykę, wzmocnioną wyrafinowanym i charakterystycznym stylem - który pozostaje wierny elementom stylizacyjnym marki, dobrą dynamikę jazdy oraz bardziej zaawansowane systemy bezpieczeństwa i łączności. Wszystko zwieńczone słynnymi możliwościami Jeepa 4x4, cechą utrwaloną ponad 80-letnią pozycją lidera jazdy terenowej. Premiera pierwszej generacji Jeepa Compassa miała miejsce w 2017 roku. Pierwszego Jeepa zaprojektowanego specjalnie z myślą o drogach całego świata, oznaczała powrót marki do segmentu C-SUV. Położyło to solidny fundament pod sukces tego modelu: od momentu wprowadzenia na rynek europejski, kompaktowy SUV Jeepa jest motorem osiągnięć handlowych marki i stanowi ponad 40% jej sprzedaży.

Jeep Compass zaprojektowany specjalnie z myślą o drogach całego świata


Zaktualizowana gama silników w nowym Compassie to teraz nowy, czterocylindrowy silnik benzynowy GSE o pojemności 1,3 litra z turbodoładowaniem, zaprojektowany z myślą o zagwarantowaniu wyjątkowych osiągów, przy jednoczesnym zapewnieniu komfortu jazdy i wydajności, zmniejszając zużycie paliwa i emisję CO2 nawet o 27% (cykl WLTP) w porównaniu z poprzednim modelem benzynowym. Zadebiutowała też wersja z technologią hybrydową plug-in, zapewniająca jazdę w 100% elektryczną, bezemisyjną.

Jeep Compass
Nowy model wyróżnia się odświeżonym, zaawansowanym technologicznie profilem, przy jednoczesnym zachowaniu miejskiego, nowoczesnego, wyrafinowanego i dbającego o środowisko charakteru

Bardziej elegancki i nowoczesny, ma zupełnie nową kabinę, zaprojektowaną, by poprawić komfort i życie na pokładzie i uczynić jazdę miejską bardziej inteligentną. Do najważniejszych elementów należą: cyfrowy zestaw wskaźników z wyświetlaczem o przekątnej 10,25” Full HD, system Uconnect 5 z ekranami dotykowymi o przekątnych od 8,4” do 10,1” umieszczony nieco wyżej i przeniesiony bardziej na środek deski rozdzielczej, pięciokrotnie szybszy procesor, system operacyjny Android z bezprzewodową integracją ze smartfonem i aplikacjami Apple CarPlay i Android Auto, interaktywna nawigacja 3D TomTom i funkcja rozpoznawania naturalnej mowy oraz z usługami Uconnect.

Jeep Compass
W pełni konfigurowalny ekran główny z szybkim dostępem do często używanych funkcji i obsługą jednym dotknięciem

Wnętrze jest bardziej funkcjonalne dzięki nowemu rozmieszczeniu konsoli centralnej i zwiększeniu przestrzeni schowków (zapewniającej prawie 4,4 l dodatkowej pojemności - trzykrotnie więcej w porównaniu do 2,8 l w poprzedniej wersji, teraz łącznie 7,2 l.). Ponadto ma bardziej nowoczesny i charakterystyczny styl, dzięki nowej desce rozdzielczej, tunelowi centralnemu, kierownicy i panelom drzwi, wykonanym z najwyższej jakości materiałów.

Nowy Compass jest pierwszym samochodem Jeepa w Europie mającym autonomiczną jazdę na poziomie 2 i jest wyposażony w standardzie w całej gamie w systemy ADAS najnowszej generacji. Należą do nich: system rozpoznawania znaków drogowych (Traffic Sign Recognition) czytający i interpretujący znaki drogowe; inteligentny asystent prędkości (Intelligent Speed Assist) automatycznie dostosowujący prędkość do zalecanych limitów; system wykrywania senności kierowcy (Drowsy Driver Alert) ostrzegający kierowców, gdy ich uwaga słabnie lub gdy nadchodzi senność; oraz system automatycznego hamowania awaryjnego (Automatic Emergency Braking) z funkcją rozpoznawania pieszych i rowerzystów, które spowalnia pojazd aż do całkowitego zatrzymania, aby uniknąć (lub złagodzić) ewentualny wypadek. Najważniejszą nową funkcją jest asystent jazdy na autostradzie (Highway Assist), łączący tempomat adaptacyjny i asystenta pasa ruchu, aby automatycznie dostosowywać prędkość i tor jazdy pojazdu. W ten sposób samochód automatycznie pozostaje na środku pasa, w rozsądnej odległości od pojazdu poprzedzającego, zapewniając niezwykłe wrażenia z jazdy i całkowity spokój (dostępny w drugiej połowie roku).

Jeep Compass
1,3-litrowy silnik turbo zapewnia moc 130 KM lub 180 KM, a wsparty 60 KM wytwarzanymi przez silnik elektryczny daje łącznie do dyspozycji 190 KM (wersja Longitude i Limited) lub 240 KM (wersje Trailhawk i S)

Nowy Jeep Compass dostępny jest teraz w pięciu poziomach wyposażenia (Sport, Longitude, Limited, S i Trailhawk), z pięcioma różnymi kombinacjami jednostek napędowych - benzyna, diesel i hybryda plug-in, trzema skrzyniami biegów (sześciostopniową manualną, automatyczną, dwusprzęgłową (DDCT) lub sześciostopniową automatyczną) - oraz napęd na przednie lub na cztery koła. Wersja benzynowa jest wyposażona w 1,3-litrowy silnik GSE o mocy 130 KM lub 150 KM, połączony odpowiednio z manualną skrzynią biegów i skrzynią DDCT z podwójnym suchym sprzęgłem, oba z napędem na przednie koła. Uzupełnieniem oferty silników spalinowych jest 1,6-litrowy silnik wysokoprężny o mocy 130 KM współpracujący z sześciobiegową, manualną skrzynią biegów i napędem na przednie koła. Gama hybryd plug-in jest do wyboru z dwoma poziomami mocy - 190 KM i 240 KM, w połączeniu z sześciostopniową, automatyczną skrzynią biegów i napędem na cztery koła eAWD.

Ceny tego auta w Polsce zaczynają się od 99 900 zł za model benzynowy z silnikiem 1.3 o mocy 130 KM w wersji Longitude. (oprac. ms)