IONIQ 5: elektryczna premiera submarki Hyundaia
Oparty o nową platformę E-GMP, IONIQ-5 zapowiada nowe doświadczenia z jazdy
23.02.2021

IONIQ 5: elektryczna premiera submarki Hyundaia

IONIQ 5 - w pełni elektryczny model submarki Hyundai zadebiutował podczas wirtualnej światowej premiery. Konstruktorzy tego supernowoczesnego, średniej wielkości elektrycznego SUV-a zapowiadają wysoką wydajność i ultraszybkie wielokrotne ładowanie baterii 400 V i 800 V. W ten sposób IONIQ 5 ustanawia nowe standardy w dziedzinie elektromobilności. Pierwsze modele dostępne będą w wybranych regionach świata już od pierwszej połowy 2021 roku.


Progresywny design modelu IONIQ 5 stanowi odejście od poprzednich standardów, odkrywając nową swobodę projektowania. Przywołuje śmiałą sylwetkę Hyundaia Pony, pierwszego samochodu produkowanego przez firmę Hyundai. IONIQ 5 symbolizuje 45-letnią obecność Hyundaia w życiu Klientów, i łączy przeszłość, teraźniejszość i przyszłość.

Hyundai
Unikalny wygląd zewnętrzny jest inspirowany profilem modelu Pony, który dostosowano do rozstawu osi wynoszącego 3 000 mm


Po raz pierwszy w samochodzie Hyundai przednia maska zachodzi na błotniki, co minimalizuje odstępy między panelami, zapewniając optymalną aerodynamikę. Przedni zderzak przyciągająca wzrok kształtem litery V oraz charakterystycznymi światłami do jazdy dziennej, które zapewniają niepowtarzalną sygnaturę świetlną. Małe, przypominające piksele światła zastosowano również z tyłu pojazdu.
Po bokach, automatycznie wysuwane klamki drzwi zapewniają gładki wygląd powierzchni i zwiększoną wydajność aerodynamiczną. Masywny słupek C, zainspirowany koncepcją samochodu elektrycznego Hyundaia 45, nadaje IONIQ-owi 5 imponującej prezencji, którą można łatwo rozpoznać z daleka.
Koła zoptymalizowane pod kątem aerodynamiki dodatkowo nawiązują do motywu stylistycznego Parametrycznych Pikseli i są dostępne z dużymi 20-calowymi felgami. Są to największe obręcze, jakie kiedykolwiek zamontowano w elektrycznym Hyundaiu.

Magia luksusu

IONIQ 5 został również wyposażony w elektronicznie sterowane przednie siedzenia. Fotele są odchylane pod optymalnym kątem, zapewniając pasażerowi poczucie nieważkości. Hyundai zmniejszył grubość przednich siedzeń o 30 procent, zapewniając więcej miejsca dla osób siedzących w drugim rzędzie.
Wiele elementów wnętrza – siedzenia, podsufitka, tapicerka drzwi, podłoga i podłokietnik –wykorzystuje ekologiczne materiały pozyskiwane w zrównoważony sposób, m. in. butelki PET z recyklingu, przędzę roślinną i z naturalnej wełny, skórę ekologiczną i bio farbę z ekstraktami roślinnymi.

Hyundai
• Zainspirowani motywem Living Space, projektanci zaoferowali zupełnie nowe rozwiązania we wnętrzu pojazdu

Klienci mogą wybierać spośród dziewięciu kolorów nadwozia, w tym pięciu inspirowanych naturą, dostępnych wyłącznie dla IONIQ-a 5. Wnętrze ma trzy opcje kolorystyczne.

Gama napędów elektrycznych dla każdego

IONIQ 5 jest dostępny z szeregiem różnych napędów elektrycznych. Dostępne są dwie opcje akumulatorów, 58 kWh lub 72,6 kWh oraz dwóch układów silników elektrycznych: podstawowego z silnikiem tylko z tyłu, albo opcjonalnego z silnikami z przodu i z tyłu. Wszystkie warianty zapewniają znakomity zasięg i osiągają prędkość maksymalną 185 km/h.
Na szczycie gamy silników elektrycznych znajduje się opcjonalny napęd na wszystkie koła (AWD) w połączeniu z akumulatorem o pojemności 72,6 kWh, zapewniający łączną moc wyjściową 225 kWh i moment obrotowy 605 Nm. Ta wersja może przyspieszyć od 0 km/h do 100 km/h w 5,2 sekundy.

Hyundai
Universal Island z ruchomą konsolą uzupełnia prostą deskę rozdzielczą z dźwignią zmiany biegów umieszczoną przy kierownicy. Przesuwana konsola pozwala pasażerom nie tylko cieszyć się większą elastycznością, ale także swobodnie wchodzić i wychodzić z kabiny po obu stronach, gdy zaparkują w wąskim miejscu


Dla wersji z napędem na dwa koła (2WD) i akumulatorem 72,6 kWh zasięg IONIQ-a 5 na jednym ładowaniu wyniesie około 470–480 km, zgodnie z cyklem WLTP.

Ultraszybkie ładowanie akumulatora wraz z innowacyjną funkcją Vehicle-to-Load (V2L)

Platforma E-GMP może obsługiwać zarówno infrastrukturę ładowania 400 V, jak i 800 V. Platforma oferuje standardowo możliwość ładowania 800 V wraz z ładowaniem 400 V bez potrzeby stosowania dodatkowych komponentów lub adapterów. Jest to pierwsza na świecie opatentowana technologia, która wykorzystuje silnik i falownik w celu zwiększenia napięcia z 400 V do 800 V, by zapewnić stabilną zgodność ładowania.
Dzięki ładowarce 350 kW IONIQ 5 może być naładowany od 10 procent do 80 procent w zaledwie 18 minut. Wystarczy pięć minut ładowania, aby uzupełnić energię wystarczającą na przejechania 100 km.

Innowacyjna łączność i pomoc kierowcy dla bezpieczeństwa i wygody

IONIQ 5 bezproblemowo integruje zaawansowane technologie, zapewniając ulepszone cyfrowe wrażenia użytkownika. Szeroki, konfigurowalny, podwójny kokpit zawiera 12-calowy, w pełni dotykowy ekran informacyjno-rozrywkowy oraz 12-calowy cyfrowy zestaw wskaźników.
Po raz pierwszy w Hyundaiu, w IONIQ-u 5 znalazł się wyświetlacz Head-Up w rzeczywistości rozszerzonej (AR HUD), który właściwie zmienia przednią szybę w ekran wyświetlacza.

Hyundai
Kierowcy mogą korzystać z technologii AR, aby wyświetlać istotne informacje na linii wzroku przed przednią szybę. Dzięki temu kierowcy mogą szybko przetwarzać informacje, jednocześnie skupiając uwagę na drodze


IONIQ 5 został również wyposażony w Hyundai SmartSense, pakiet zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy, zapewniający najwyższy poziom bezpieczeństwa i wygody w drodze. IONIQ 5 to pierwszy model Hyundaia, który oferuje asystenta jazdy autostradowej - poziom 2 (HDA 2). Inne systemy wspomagające jazdę obejmują asystenta unikania kolizji czołowych (FCA), asystenta monitorowania martwego pola (BCA), inteligentnego asystenta ograniczenia prędkości (ISLA), system monitorowania uwagi kierowcy (DAW), asystenta świateł drogowych (HBA) i nie tylko.
IONIQ 5 będzie dostępny w wybranych regionach od pierwszej połowy 2021 roku.