Hyundai Tucson w wersji N Line wyczekiwany w polskich salonach
TUCSON N Line Nowej Generacji
01.02.2021

Hyundai Tucson w wersji N Line wyczekiwany w polskich salonach

Wystylizowany i utrzymany w sportowym charakterze Hyundai Tucson N Line łączy w sobie dynamiczny design, wygodę i zaawansowane rozwiązania technologiczne. Producent zapowiada, że N Line Nowej Generacji będzie dostępny w Polsce od wiosny, natomiast warianty hybrydowe i hybrydowe typu plug-in będą dostępne od lata 2021 roku.


Efektownie prezentująca się linia nadwozia TUCSONA N Line Nowej Generacji opiera się na filozofii projektowania Hyundaia Sensuous Sportiness, jednocześnie wyglądem podkreśla sportowe ambicje modelu. Z przodu efektowny grill osłony chłodnicy, wyższy i szerszy niż w bazowym modelu z logo N Line. Pod grillem znajduje się zderzak w trapezoidalnym kształcie oraz intrygujący stylem wlot powietrza, który jest większy niż w standardowym modelu TUCSON. Tylny zderzak świetnie współgra z jasnymi srebrnymi osłonami. Natomiast lampy czołowe wyposażono w efektowne czarne obramowania.

Hyundai Tucson N Line
TUCSON N Line Nowej Generacji jest wyposażony w 19-calowe felgi aluminiowe ze sportowym wzorem. Uzupełnienie stanowią nadkola w kolorze nadwozia samochodu


Przestronne wnętrze ze sportowymi akcentami

Na nowo zaprojektowane wnętrze TUCSONA N Line stylistyką nawiązuje do wodospadu. Sportowe fotele z logo N wykończono czarnym zamszem i skórą oraz czerwonymi przeszyciami. Na tapicerce drzwi również wyszyto czerwone szwy, a szara tkanina jest ozdobiona czerwonymi akcentami. Kierownica została przyozdobiona logo N. Emblematy N znajdują się także na skórzanej gałce zmiany biegów lub osłonie konsoli drążka zmiany biegów, w zależności od wybranej przekładni. Czarna podsufitka nadaje wnętrzu jeszcze bardziej sportowego charakteru. Pozostałe elementy wyróżniające wersję N Line to metalowe nakładki na pedały, podnóżek oraz inne listwy progowe.

Hyundai Tucson N Line
Emblematy N znajdują się także na skórzanej gałce zmiany biegów lub osłonie konsoli drążka zmiany biegów, w zależności od wybranej przekładni

Zmienione prowadzenie dla wybranych silników

TUCSON N Line Nowej Generacji został opracowany i przetestowany w Europie. Podobnie jak TUCSON Nowej Generacji, jest on dostępny z elektronicznie sterowanym zawieszeniem (ECS), które dzięki technologii adaptacyjnego tłumienia zapewnia dodatkową elastyczność na drodze. Dzięki ECS inżynierowie Hyundaia osiągnęli bardzo wszechstronne zachowanie podczas jazdy, dopasowujące się do sytuacji i preferencji kierowcy.

ECS automatycznie i stale kontroluje zawieszenie pojazdu, aby zapewniać najlepsze osiągi i komfort jazdy. Osiąga to, biorąc pod uwagę warunki jazdy, takie jak prędkość, nawierzchnia drogi, pokonywane zakręty, wymagania dotyczące hamowania i przyspieszenia. Kontrolując siłę tłumienia na każdym kole, ECS redukuje przechyły, pochylenie i ruch pionowy, poprawiając jazdę i obsługę. Inżynierowie z Centrum Technicznego Hyundai Motor Europe (HMETC) stworzyli osobne, zoptymalizowane ustawienia parametrów ECS dla wersji N Line z 48-woltowym napędem hybrydowym. Dzięki temu samochód zapewnia jeszcze więcej frajdy z jazdy.

Inżynierowie Hyundai zoptymalizowali ECS dla wariantów N Line, aby uzyskać lepsze tłumienie drgań i większą zwinność. W modelu TUCSON N Line logika ECS reaguje szybciej i silniej zarówno na ruchy nadwozia, jak i polecenia kierowcy. W trybie normalnym inżynierowie utrzymali dobry komfort jazdy w ruchu miejskim. Natomiast tryb Sport został udoskonalony i oferuje lepszą kontrolę i informacje zwrotne w całym zakresie prędkości.

Dzięki zmianom ustawień ECS, układ kierowniczy również działa inaczej w tych wariantach. Jest bardziej wyśrodkowany, a jednocześnie kierowca czuje lepsze połączenie z kołami i nieco większy opór na kierownicy.

Napędy, bezpieczeństwo i łączność

Podobnie jak w przypadku wersji standardowej, nowy TUCSON N Line jest dostępny z różnymi układami napędowymi, zróżnicowanymi zarówno pod względem mocy, jak i wydajności, i które są dostępne z różnymi poziomami elektryfikacji.
Wszystkie układy napędowe są oparte na zapewniającym maksymalną wydajność silniku benzynowym 1.6 T-GDI Smartstream.

Układy napędowe:
• 1.6 T-GDI Plug-in Hybrid (265 KM)
• 1.6 T-GDI Hybrid (230 KM)
• 1.6 T-GDI 7DCT 48V (180 KM)
• 1.6 T-GDI 7DCT 48V (150 KM)
• 1.6 T-GDI 6MT (150 KM)

Podobnie jak w przypadku TUCSONA Nowej Generacji, szereg funkcji technologicznych zapewnia intuicyjną obsługę, w tym w pełni konfigurowalny cyfrowy kokpit, który składa się z nowego 10,25-calowego wyświetlacza cyfrowych zegarów i 10,25-calowego ekranu dotykowego systemu multimediów z fabryczną nawigacją i łącznością Bluelink.

TUCSON N Line Nowej Generacji oferuje również technologię Multi-Air. Polega ona na połączeniu bezpośrednich i pośrednich nawiewów powietrza do klimatyzacji i ogrzewania. Trzystrefowa klimatyzacja obsługuje pasażerów na przednich i tylnych fotelach. Ponadto wentylowane fotele z przodu i podgrzewane fotele z przodu i z tyłu zapewniają dodatkowy komfort zarówno kierowcy, jak i pasażerom.

Hyundai Tucson N Line
TUCSON N Line jest dostępny z różnymi układami napędowymi, zróżnicowanymi zarówno pod względem mocy, jak i wydajności



Ponadto TUCSON N Line Nowej Generacji został wyposażony w pakiet wspomagający kierowcę i aktywny pakiet bezpieczeństwa. Funkcja wyświetlania widoku z martwego pola (BVM) poprawia widoczność, pokazując widok z kamery umieszczonej w lusterku na zestawie wskaźników, gdy włączony jest kierunkowskaz. Natomiast asystent jazdy autostradowej (HDA) utrzymuje samochód na środku pasa, dostosowując prędkość w oparciu o dane nawigacyjne i natężenie ruchu, na przykład podczas pokonywania zakrętów na autostradach. Dodatkowo system zdalnego parkowania (RSPA), który jest dostępny w modelach hybrydowych i hybrydowych typu plug-in, umożliwia samodzielne parkowanie samochodu, odciążając kierowcę w trudnych sytuacjach parkingowych. Szereg innych systemów bezpieczeństwa przyczynia się do poprawy widoczności, chroniąc pasażerów na przednich i tylnych siedzeniach oraz zapobiegając kolizjom.
TUCSON N Line Nowej Generacji będzie dostępny w Europie od wiosny 2021 roku, natomiast warianty hybrydowe i hybrydowe typu plug-in będą dostępne od lata 2021 roku.