Hyundai Santa Fe - rodzinny i oszczędny
Hyundai Santa Fe flagowy SUV koreańskiej marki

Hyundai Santa Fe - rodzinny i oszczędny

Już 22 lata jest na rynku model Hyundai'a Santa Fe, jeden z pionierów na rynku SUV-ów. Przez te lata stał się prawdziwą ikoną marki. Obecnie króluje czwarta już wersja tego modelu – ładniejsza, bardziej ekonomiczna i nowocześniejsza od poprzedniej.


Ten flagowy SUV marki, teraz już dostępny z hybrydowym układem napędowym typu plug-in zapewnia więcej przestrzeni, komfortu i wygody, a jego wygląd i wyposażenie śmiało mogą konkurować z autami segmentu premium.

Atrakcyjna stylistyka

Czwarta generacja tego modelu ma odważniejszą i bardziej charakterystyczną stylistykę
Została ona zaprojektowana od nowa. Rzuca się w oczy atrakcyjny przód z szerokim grilem, nowymi, w pełni diodowymi reflektorami czy światła do jazdy dziennej LED w kształcie litery T,
Atrakcyjne jest również wnętrze. Sporo przestrzeni, ładne i wygodne fotele z efektownym wzorem – stwarza to ponadprzeciętny komfort. Do tego podgrzewane i wentylowane fotele oraz podgrzewana kierownica. Dotyczy on również wygody kierowcy, który ma do dyspozycji dwa nowoczesne ekrany z dobrą rozdzielczością. Znalazło się też miejsce na półkę pod konsolą, wiele schowków, uchwytów na kubki czy portów USB. We wnętrzu jest cicho i wygodnie jak w autach segmentu premium.

NowoczesnaFlota
Hyundai Santa Fe PHEV


Jak wynika z danych fabrycznych, wariant z „wtyczką” zapewnia przyspieszenie 0 -100 km/h w około 8,8 sekundy, a prędkość maksymalna sięga 187 km/h. W trybie jazdy bezemisyjnej samochód jest w stanie przejechać dystans 58 kilometrów w cyklu mieszanym lub do 69 km w cyklu miejskim WLTP.

Hybrydowy silnik

Testowany samochód, hybryda plug-in, wyposażony został w innowacyjny, w pełni równoległy napęd hybrydowy dostarczający 265 KM mocy dzięki współpracy 180-konnego silnika 1.6 T-GDi z silnikiem elektrycznym o mocy 66,9 kW. Pojemny akumulator 13,8 kWh pozwala włączać tryb w pełni elektryczny za naciśnięciem przycisku. Po rozładowaniu akumulatora samochód płynnie przełącza się na silnik benzynowy, Ten stosunkowo ciężki samochód, ważący w testowanej pięcioosobowej wersji ponad 2 tony, przyspiesza przyzwoicie (w 8,8 s do 100 km). Do tego nowo opracowana 6-biegowa automatyczna skrzynia biegów zapewnia lepsze przełączanie biegów i mniejsze zużycie paliwa niż jej poprzedniczka. Testowany model spalił przeciętnie 7,8 l paliwa na 100 km w jeżdzie mieszanej, miejsko - autostradowej.

NowoczesnaFlota
Hyundai Santa Fe PHEV

Tryby jazdy do wyboru

Do wyboru są tryby jazdy. Tryb Sport pozwala na uzyskanie najlepszych osiagów dzięki zmienionej charakterystyce reakcji na gaz, zmiany biegów i wspomagania kierownicy. Tryb Eco zapewnia maksymalną oszczędność paliwa, a tryb Comfort zrównoważone osiągi i oszczędność paliwa.
Kolejne udogodnienia to tryby: Snow minimalizujący poślizg kół na śliskiej i zaśnieżonej nawierzchni; Sand - optymalizuje płynny start i wydajność na piaszczystej nawierzchni i Tryb Mud – na błotnista nawierzchnię. Baterie nie zajmują wcale przestrzeni, gdyż umieszczono je pod przednimi siedzeniami. Dzięki temu pojemność bagażnika wynosi 831 litrów.

NowoczesnaFlota
Hyundai Santa Fe PHEV

Nowoczesne wnętrze

Wnętrze jest naszpikowane nowoczesnościa. Wszystkie informacje znajdują się na szerokim ekranie dotykowym o przekątnej 10,25. Do zmiany biegów służy umieszczony na konsoli środkowej system shift-by-wire sterowany przyciskami. Można wybrać jazdę do przodu, przełożenie neutralne, wsteczny lub parkowanie. Siedzenia mają 8-stopniową regulację.
W zasięgu ręki są wszystkie najnowsze technologie, np. bezprzewodowe dublowanie smartfona i najnowocześniejsze funkcje łączności, takie jak usługi Bluelink Connected Car. Sterować funkcjami samochodu można też za pomocą smartfona lub poleceń głosowych.

NowoczesnaFlota
Hyundai Santa Fe PHEV


Samochód posiada funkcjonalny układ napędu na wszystkie koła, zapewniający optymalne prowadzenie i zachowanie w zakrętach zaś kierowcy pomagają funkcje bezpieczeństwa i układy wspomagania jazdy Hyundai SmartSense, takie jak np. asystent jazdy autostradowej czy asystent unikania kolizji przy parkowaniu tyłem. Dostępny jest również nowy asystent automatycznego parkowania, który wręcz wyręcza kierowcę.

Wygodne sposoby ładowania

Dzięki innowacyjnej technologii układu napędowego ładowanie Santa Fe plug-in Hybrid jest szybkie i wygodne. Do wyboru jest kilka opcji instalacji w domu. Po podłączeniu do gniazdka elektrycznego można za pomocą aplikacji Bluelink zdalnie zaplanować ładowanie, np. w godzinach niskiego obciążenia sieci, gdy opłaty za prąd są niższe.

NowoczesnaFlota
Hyundai Santa Fe PHEV (Foto: Mieczysław Stolarski)


W sumie Santa Fe czwartej generacji zapewnia wysoki komfort podróżowania, a kierowca ma do dyspozycji wszelkie systemy wspomagania i bezpieczeństwa, dostępne na rynku. Nawiązanie do segmentu premium nie jest więc przesadą.