
Hyundai BAYON: nowy crossover segmentu B
Hyundai BAYON zaprojektowany specjalnie na europejski rynek crossover segmentu B dołącza do oferty sprzedażowej koreańskiego koncernu. W Polsce BAYON pojawi się jeszcze wiosną tego roku.
Nowy BAYON dołącza do modeli KONA, TUCSON, NEXO i SANTA FE jako najmłodszy w rodzinie SUV-ów Hyundaia w Europie. Intrygująca nazwa BAYON została zainspirowana miastem Bayonne w południowo-zachodniej Francji w departamencie Pireneje Atlantyckie. Na ciasnym już rynku crossoverów Hyundai BAYON będzie rywalizował m.in. z Peugeot 2008 czy Kia Stonic.

Odważny i niepowtarzalny design
Hyundai BAYON wyróżnia odważna stylistyka. Posiada szerokie i wąskie światła do jazdy dziennej całkowicie oddzielone od reflektorów, wlot powietrza rozciągający się na cały przód pojazdu oraz szeroki przedni grill. Z tyłu samochód posiada dwa światła stopu w kształcie strzał, połączone cienką czerwoną linią, dodatkowo podkreślają szerokość samochodu. BAYON jest dostępny z 15-calowymi felgami stalowymi lub 16- lub 17-calowymi felgami aluminiowymi. Producent oferuje dziewięć kolorów nadwozia, w tym nowy, Mangrove Green, a także kontrastowy dach w kolorze Phantom Black, opcjonalny dla kilku kolorów nadwozia.
Nowoczesne i funkcjonalne wnętrze

Przy jego konstrukcji duży nacisk położono na maksymalizację komfortu pasażerów z przodu i z tyłu oraz zwiększenie przestrzeni bagażowej. Wnętrze jest definiowane przez szereg urządzeń komunikacyjnych, w tym 10,25-calowy cyfrowy zestaw wskaźników i 10,25-calowy system multimediów i nawigacji lub 8-calowy wyświetlacz systemu info-rozrywki. Wyświetlacz 8-calowy jest dostępny z bezprzewodowym Apple CarPlay i Android Auto. Hyundai jest pierwszym producentem samochodów, który wprowadził tą bezprzewodową opcję w samochodzie tej wielkości.
System łączności Hyundai Bluelink
BAYON został wyposażony w najnowszą wersję systemu Hyundai Bluelink, dzięki czemu użytkownicy mogą korzystać z usług Connected Car. Bluelink obejmuje takie usługi, jak informacje o ruchu drogowym czy nową funkcję profilu użytkownika. Nowością w tej generacji Bluelink jest integracja kalendarza. Kierowca może teraz odtworzyć swój kalendarz Google lub Apple w systemie multimediów pojazdu. Jeśli termin kalendarza ma również adres, można go zaimportować bezpośrednio do systemu nawigacyjnego pojazdu.
Ponadto, właściciel auta może zdalnie zlokalizować, zablokować i odblokować swój samochód za pomocą aplikacji Bluelink lub sprawdzić informacje o pojeździe, takie jak wymagany przegląd lub poziom paliwa.

Nowe technologie i oszczędne napędy
Pod maską BAYON montowane są zmodernizowane silniki Kappa. T-GDi to jednostka benzynowa z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem zapewniającym optymalną wydajność. BAYON został również wyposażony w unikalną technologię CVVD (Continuously Variable Valve Duration) firmy Hyundai, która reguluje czas otwierania i zamykania zaworu w zależności od warunków jazdy. Technologia CVVD optymalizuje osiągi silnika, jednocześnie poprawiając oszczędność paliwa, co skutkuje zmniejszeniem emisji i oszczędnością paliwa.
Na szczycie oferty znajduje się silnik 1.0 T-GDi o 100 KM, który może być połączony z 6-biegową manualną skrzynią biegów (6MT) lub 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią biegów (7DCT). Silnik 1.0 T-GDi jest wyposażony w trzy tryby jazdy, aby zoptymalizować reakcję silnika i wydajność układu kierowniczego w zależności od warunków jazdy. Są to Eco, Normal i Sport. Dostępny jest również wolnossący silnik 1.2 MPi o mocy 84 KM w połączeniu z manualną skrzynią biegów (5MT).
Bayon to pierwszy SUV marki Hyundai wyposażony w funkcję międzygazu, wcześniej zarezerwowaną dla sportowych modeli Hyundaia. Funkcja synchronizuje silnik z wałem wyjściowym, umożliwiając płynniejsze lub bardziej sportowe redukcje biegów. Będzie dostępny dla silnika 1.0 T-GDi w połączeniu z 7DCT dla wszystkich trybów jazdy.
Premiera handlowa crossovera BAYON jeszcze wiosną tego roku.