Hyundai BAYON: nowy crossover segmentu B
Nazwa BAYON została zainspirowana miastem Bayonne w południowo-zachodniej Francji
02.03.2021

Hyundai BAYON: nowy crossover segmentu B

Hyundai BAYON zaprojektowany specjalnie na europejski rynek crossover segmentu B dołącza do oferty sprzedażowej koreańskiego koncernu. W Polsce BAYON pojawi się jeszcze wiosną tego roku.


Nowy BAYON dołącza do modeli KONA, TUCSON, NEXO i SANTA FE jako najmłodszy w rodzinie SUV-ów Hyundaia w Europie. Intrygująca nazwa BAYON została zainspirowana miastem Bayonne w południowo-zachodniej Francji w departamencie Pireneje Atlantyckie. Na ciasnym już rynku crossoverów Hyundai BAYON będzie rywalizował m.in. z Peugeot 2008 czy Kia Stonic.

Hyundai
Przy długości 4180 mm, szerokości 1775 mm i wysokości 1490 mm (lub 1500 mm z 17-calowymi kołami), wymiary samochodu zapewniają równowagę między kompaktowością a wygodą. Rozstaw osi wynosi 2580 mm. Pasażerowie z przodu mają 1072 mm miejsca na nogi, podczas gdy pasażerowie z tyłu 882 mm

Odważny i niepowtarzalny design

Hyundai BAYON wyróżnia odważna stylistyka. Posiada szerokie i wąskie światła do jazdy dziennej całkowicie oddzielone od reflektorów, wlot powietrza rozciągający się na cały przód pojazdu oraz szeroki przedni grill. Z tyłu samochód posiada dwa światła stopu w kształcie strzał, połączone cienką czerwoną linią, dodatkowo podkreślają szerokość samochodu. BAYON jest dostępny z 15-calowymi felgami stalowymi lub 16- lub 17-calowymi felgami aluminiowymi. Producent oferuje dziewięć kolorów nadwozia, w tym nowy, Mangrove Green, a także kontrastowy dach w kolorze Phantom Black, opcjonalny dla kilku kolorów nadwozia.

Nowoczesne i funkcjonalne wnętrze

Hyundai
Przestronny i funkcjonalny. W ten sposób można określić crossovera BAYON

Przy jego konstrukcji duży nacisk położono na maksymalizację komfortu pasażerów z przodu i z tyłu oraz zwiększenie przestrzeni bagażowej. Wnętrze jest definiowane przez szereg urządzeń komunikacyjnych, w tym 10,25-calowy cyfrowy zestaw wskaźników i 10,25-calowy system multimediów i nawigacji lub 8-calowy wyświetlacz systemu info-rozrywki. Wyświetlacz 8-calowy jest dostępny z bezprzewodowym Apple CarPlay i Android Auto. Hyundai jest pierwszym producentem samochodów, który wprowadził tą bezprzewodową opcję w samochodzie tej wielkości.

System łączności Hyundai Bluelink

BAYON został wyposażony w najnowszą wersję systemu Hyundai Bluelink, dzięki czemu użytkownicy mogą korzystać z usług Connected Car. Bluelink obejmuje takie usługi, jak informacje o ruchu drogowym czy nową funkcję profilu użytkownika. Nowością w tej generacji Bluelink jest integracja kalendarza. Kierowca może teraz odtworzyć swój kalendarz Google lub Apple w systemie multimediów pojazdu. Jeśli termin kalendarza ma również adres, można go zaimportować bezpośrednio do systemu nawigacyjnego pojazdu.

Ponadto, właściciel auta może zdalnie zlokalizować, zablokować i odblokować swój samochód za pomocą aplikacji Bluelink lub sprawdzić informacje o pojeździe, takie jak wymagany przegląd lub poziom paliwa.

Hyundai
Dzięki pojemności bagażnika wynoszącej 411 litrów BAYON wyróżnia się dużą ilością miejsca na bagaże, pomimo niewielkich rozmiarów. Dodatkową korzyścią jest inteligentna półka bagażnika, którą można przesunąć wzdłuż tylnej części drugiego rzędu siedzeń, aby zakryć bagaż.


Nowe technologie i oszczędne napędy

Pod maską BAYON montowane są zmodernizowane silniki Kappa. T-GDi to jednostka benzynowa z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem zapewniającym optymalną wydajność. BAYON został również wyposażony w unikalną technologię CVVD (Continuously Variable Valve Duration) firmy Hyundai, która reguluje czas otwierania i zamykania zaworu w zależności od warunków jazdy. Technologia CVVD optymalizuje osiągi silnika, jednocześnie poprawiając oszczędność paliwa, co skutkuje zmniejszeniem emisji i oszczędnością paliwa.

Na szczycie oferty znajduje się silnik 1.0 T-GDi o 100 KM, który może być połączony z 6-biegową manualną skrzynią biegów (6MT) lub 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią biegów (7DCT). Silnik 1.0 T-GDi jest wyposażony w trzy tryby jazdy, aby zoptymalizować reakcję silnika i wydajność układu kierowniczego w zależności od warunków jazdy. Są to Eco, Normal i Sport. Dostępny jest również wolnossący silnik 1.2 MPi o mocy 84 KM w połączeniu z manualną skrzynią biegów (5MT).

Bayon to pierwszy SUV marki Hyundai wyposażony w funkcję międzygazu, wcześniej zarezerwowaną dla sportowych modeli Hyundaia. Funkcja synchronizuje silnik z wałem wyjściowym, umożliwiając płynniejsze lub bardziej sportowe redukcje biegów. Będzie dostępny dla silnika 1.0 T-GDi w połączeniu z 7DCT dla wszystkich trybów jazdy.

Premiera handlowa crossovera BAYON jeszcze wiosną tego roku.