auto1
Hybrydowy Nissan Juke
Dostawy nowego Nissana Juke E Hybrid rozpoczną się w sierpniu

Hybrydowy Nissan Juke

Nissan Juke, miejski crossover japońskiej marki, jest teraz dostępny w wersji wyposażonej w zaawansowany napęd hybrydowy. Zdaniem producenta zapewnia on wyższe osiągi oraz lepszą wydajność. Dilerzy w całej Polsce przyjmują już zamówienia na tę wersję modelu. Dostawy nowego Nissana Juke E Hybrid rozpoczną się w sierpniu.



Juke Hybrid został wyposażony w hybrydowy zespół napędowy o wielu trybach pracy. Kierowcy i pasażerowie docenią rozruch odbywający się wyłącznie w trybie elektrycznym.

Nissan Juke Hybrid
Nissan Juke Hybrid


Inteligentny zespół napędowy modelu Juke Hybrid został dostrojony tak, by zmaksymalizować dystans pokonywany w trybie elektrycznym, co kierowcy cenią sobie najbardziej. Podczas testów udało się osiągnąć nawet 80% czasu jazdy miejskiej w trybie elektrycznym. Krótkie fazy hybrydowe służyły doładowaniu akumulatora, po czym samochód znów przełączał się na zasilanie wyłącznie elektryczne. Juke Hybrid nie tylko rusza w trybie elektrycznym – korzystając z energii zgromadzonej w akumulatorze może również rozpędzić się do 55 km/h.

Nissan Juke Hybrid
Nissan Juke Hybrid


System automatycznie maksymalizuje wykorzystanie trybu jazdy elektrycznej. Kierowca Nissana Juke Hybrid może również sam włączyć ten tryb, gdy nie chce uruchamiać silnika spalinowego.

Wydajny silnik spalinowy

W skład zespołu napędowego wchodzi opracowany przez Nissana, zaawansowany technicznie silnik spalinowy nowej generacji, zaprojektowany specjalnie do pracy w układzie hybrydowym. Rozwija moc 69 kW (94 KM) i oferuje moment obrotowy do 148 Nm.

Z kolei za napęd elektryczny odpowiada dostarczony przez Nissana silnik elektryczny o mocy 36 kW (49 KM) i momencie obrotowym 205 Nm. Z Renault pochodzą natomiast: 15- kilowatowy wysokonapięciowy prądnico-rozrusznik, falownik oraz chłodzony cieczą akumulator o pojemności 1,2 kWh, a także innowacyjna skrzynia biegów.

Nissan Juke Hybrid
Nissan Juke Hybrid


Zespół ten rozwija moc o 25% większą niż aktualnie stosowany w modelu Juke silnik benzynowy, przy oszczędności w zużyciu paliwa dochodzącej do 40% w cyklu miejskim oraz do 20% w cyklu mieszanym (dane w trakcie homologacji).

Nissan Juke Hybrid
Nissan Juke Hybrid


Ważnym elementem jest zaawansowana przekładnia o wielu trybach pracy i obniżonym tarciu wewnętrznym, która umożliwia optymalne wykorzystanie mocy napędowej silnika elektrycznego, spalinowego lub obu jednocześnie.

Hamowanie z odzyskiem energii

Przy zwalnianiu silnik elektryczny działa jak generator, zamieniając energię kinetyczną na elektryczną. Jest ona magazynowana w akumulatorze zasilającym napęd hybrydowy.
Zaawansowany układ hamulcowy łączy hamowanie z odzyskiem energii z tradycyjnym hamowaniem mechanicznym poprzez tarcie, zapewniając efektywne gospodarowanie energią przy zachowaniu odczucia naturalnego działania pedału hamulca. Kierowca nawet nie zauważa współpracy między dwoma układami – pedał działa nieprzerwanie dając intuicyjne odczucia.
Juke Hybrid jest wyposażony w przełącznik trybu jazdy, za pomocą którego kierowca może wybierać spośród następujących trybów: Eco, Normal lub Sport.

Nissan Juke Hybrid
Nissan Juke Hybrid


Podobnie jak w pełni elektryczny LEAF, Juke Hybrid został wyposażony w funkcję e Pedal, która umożliwia sterowanie przyspieszeniem i hamowaniem za pomocą jedynie pedału przyspieszenia.

Zmiany w nadwoziu i we wnętrzu

Juke w wersji hybrydowej zachował stylistkę sportowego coupé-crossovera. Zadbano o każdy detal – liczne drobne zmiany służą optymalizacji efektywności aerodynamicznej oraz podkreśleniu, że Juke Hybrid to samochód zelektryfikowany. Na przednich drzwiach i pokrywie bagażnika umieszczono emblematy „Hybrid”.

Nissan Juke Hybrid
Nissan Juke Hybrid


Wewnątrz na desce rozdzielczej prawa tarcza zespołu wskaźników jest prędkościomierzem, a lewa to wskaźnik mocy, którego wskazówka przemieszcza się między polami „charge” (ładowanie), gdy energia jest odzyskiwania podczas wytracania prędkości, „eco”, gdy napęd działa w trybie elektrycznym, oraz „power” (moc), gdy silniki benzynowy i elektryczny pracują jednocześnie. W dolnej sekcji lewej tarczy znajduje się też wskaźnik naładowania akumulatora.

Nissan Juke Hybrid
Nissan Juke Hybrid


Bagażnik ma pojemność 354 litrów, czyli tylko o 68 litrów mniej w porównaniu z wersją spalinową, ze względu na obecność akumulatora o pojemności 1,2 kWh. Po złożeniu tylnej kanapy bagażnik pozostaje największym w swojej klasie (1237 l). (ms)

Wersje Nissana JUKE Hybrid dostępne w Polsce

Wersja

Cena od

N-Connecta

125 470 zł

N-Design

138 970 zł

Tekna

142 370 zł