Honda zmierza ku pełnej elektryfikacji
Nowa Honda HR-V e:HEV
23.04.2021

Honda zmierza ku pełnej elektryfikacji

Honda HR-V e:HEV dołącza do linii hybrydowych modeli Hondy i stanowi jeden z ostatnich kroków w realizacji zobowiązania japońskiej marki, zakładającego zelektryfikowanie europejskiej gamy podstawowych modeli do 2022 roku.


Nowy model Hondy, prezentuje rzadki kompromis pomiędzy stylistyką SUV-a klasy premium,
a wyjątkową przestronnością, zachowując jednocześnie kompaktowe wymiary i oferując łatwy dostęp do wnętrza. Było to możliwe dzięki zastosowaniu opracowanej przez Hondę koncepcji „Maksimum Człowieka, Minimum Maszyny” (M/M), która opiera się na przekonaniu, że celem techniki i projektowania jest spełnianie potrzeb kierowcy i pasażerów.

Nadwozie inspirowane stylistyką coupé i SUV-a klasy premium

Honda
Kompaktowe coupé zwraca uwagę efektownym wyglądem i śmiałą bryłą SUV-a. Elegancką sylwetkę HR-V uzyskano dzięki zwiększeniu o 10 mm prześwitu i obniżeniu dachu o 20 mm w porównaniu z poprzednim modelem. Atrakcyjny wygląd SUV-a i estetyczną solidność, której oczekują współcześni klienci, zapewniają większe, 18-calowe koła, będące standardowym wyposażeniem nowej Hondy


Uwagę zwracają gładkie powierzchnie samochodu, które połączone z elementami stylistycznymi wkomponowanymi w kształt nadwozia, odzwierciedlają prostotę projektu. Przykładami są reflektory, rzucająca się w oczy osłona chłodnicy wraz z niższym wlotem powietrza, przykrytym siatką, wtapiają się płynnie w wysunięty front samochodu i przednie błotniki.

Projekt wnętrza i wiodąca w klasie przestronność

Wnętrze nowego HR-V zostało zaprojektowane z naciskiem na przestrzeń i światło, dzięki czemu kabina wydaje się bardziej przestronna. Poczucie przestrzeni potęguje unikatowy system obiegu powietrza, wykorzystujący otwory wentylacyjne w kształcie litery L, umieszczone w górnych narożnikach deski rozdzielczej.

Honda

Zmodernizowana platforma z przemyślanym rozplanowaniem komponentów poprawia przestronność wnętrza

 


Nowe przednie fotele Hondy, z podparciami stabilizującymi ciało, korzystają ze struktury maty, która zastąpiła poprzedni układ sprężyn. Aby zapewnić dodatkowy komfort podczas jazdy, elementy sterujące we wnętrzu pojazdu zostały rozmieszczone tak blisko obszaru widzenia kierowcy, jak to tylko możliwe.

Platforma i rozplanowanie podzespołów

Chociaż ogólne wymiary pojazdu są podobne do poprzedniego modelu, nowy HR-V oferuje więcej miejsca na nogi i ramiona, przez co zapewnia większe poczucie przestronności i komfortu.
W porównaniu z poprzednią generacją HR-V, zwiększono o 35 mm przestrzeń na nogi pasażerów drugiego rzędu, tylne siedzenia zyskały dodatkowe dwa stopnie odchylenia od pionu, co było możliwe dzięki zastosowaniu centralnie montowanego zbiornika paliwa i przemyślanemu rozlokowaniu komponentów hybrydowych.

Honda
W porównaniu z poprzednią generacją HR-V, zwiększono o 35 mm przestrzeń na nogi pasażerów drugiego rzędu


Z przodu i z tyłu znajdują się gniazda ładowania USB, a także bezprzewodowa ładowarka.
Komfort podróży wzmacniają: system audio wysokiej jakości z zewnętrznym wzmacniaczem oraz aktywowane dotykowo oświetlenie kabiny. Zastosowanie opracowanej przez Hondę zasady M/M, pozwoliło wyposażyć platformę HR-V w komponenty hybrydowego układu napędowego, rozmieszczając je inteligentnie w podwoziu i komorze silnika. Dzięki temu oraz innowacyjnej, centralnej lokalizacji zbiornika paliwa, a także wkomponowaniu akumulatora w przestrzeń pod bagażnikiem, a nie pod podłogą samochodu – mimo dodatkowych komponentów e:HEV – wnętrze Hondy HR-V jest wystarczająco komfortowe dla czterech dorosłych osób.

Oszczędny i dynamiczny układ napędowy

Sprawdzony układ hybrydowy Hondy e:HEV oferuje wysoki komfort pracy, gwarantuje doskonałe osiągi przy znaczącej oszczędności paliwa. Składa się on z dwóch kompaktowych, wydajnych silników elektrycznych, współpracujących z 1,5-litrowym silnikiem benzynowym i-VTEC. Moc maksymalna układu napędowego wynosi 131 KM, a maksymalny moment obrotowy 253 Nm osiągany jest przy 4 500 obr/min.

Układ napędowy e:HEV korzysta z trzech różnych trybów, wybieranych automatycznie, w zależności od warunków jazdy. Aby zapewnić najwyższą oszczędność, HR-V porusza się w trybie elektrycznym, płynnie przechodząc w tryb hybrydowy, gdy silnik wymaga wysokiego momentu obrotowego, natomiast silnik benzynowy jest wykorzystywany podczas jazdy ze stałymi wyższymi prędkościami. Dynamikę podnoszą różne tryby pracy - Sport, Normal i Econ, natomiast włączenie wybierakiem biegów dodatkowego trybu jazdy B spowoduje silniejsze hamowanie regeneracyjne i da nam wrażenia zbliżone do jazdy samochodem elektrycznym. Poziom odzyskiwania energii i stopień opóźnienia można dostosować do upodobań kierowcy za pomocą przełącznika, znajdującego się za kierownicą.

Honda
System tylnych foteli Magic Seats Hondy pozwala na podnoszenie i opuszczanie siedzeń w wielu konfiguracjach i elastycznego kształtowania przestrzeni ładunkowej

Zaawansowana i intuicyjna łączność

Nowa Honda HR-V oferuje sprawną komunikację podczas jazdy. Intuicyjny w obsłudze interfejs z 9-calowym ekranem dotykowym LCD został zaprojektowany tak, aby zminimalizować rozproszenie uwagi kierowcy, a uproszczone menu, które można konfigurować, umożliwia łatwy dostęp do wygodnych funkcji i elementów sterujących. W porównaniu z poprzednimi interfejsami „człowiek-maszyna” znacznie poprawiono czas realizacji poleceń, dzięki czemu skróciły się reakcje systemu, a przełączanie między aplikacjami jest szybkie i łatwe. Prowadzący może również zdecydować, ile informacji z systemów wspomagania kierowcy ma być prezentowanych na 7-calowym wyświetlaczu TFT, aby nie rozpraszały zbytnio uwagi podczas jazdy.
Interfejs korzysta ze sterowania pomocą gestów, znany ze smartfonów. Umożliwia także mirror ekranu smartfona w systemach Apple CarPlay (Bluetooth, WiFi lub przewodowo) oraz Android Auto (przewodowo). Zdalne aktualizacje oprogramowania (Over-the-air) umożliwiają zachowanie najnowszych wersji systemów i aplikacji.

Honda
Zaprojektowany od nowa grill prezentuje się wyjątkowo efektownie

Wyższe bezpieczeństwo

Nowy HR-V został po raz pierwszy wyposażony w system Honda SENSING i oferuje szeroką gamę zaawansowanych rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa i systemów wspomagających kierowcę. Pakiet Honda SENSING w nowym modelu HR-V zmodernizowano poprzez zastosowanie nowej, jednoobiektywowej przedniej kamery o szerszym kącie i wyższej rozdzielczości oraz szybkich układów przetwarzania obrazu, które stanowią udoskonalenie poprzedniej kombinacji kamery i czujnika radarowego.
Udoskonalone pod względem funkcjonowania w warunkach nocnych zostały m.in: system minimalizujący skutki ewentualnej kolizji z pieszymi (Pedestrian Collision Mitigation Braking System) oraz system minimalizujący skutki kolizji z pojazdami (Collision Mitigation Braking System), który automatycznie uruchamia hamulce, kiedy wykryje na torze kolizyjnym przecinające drogę HR-V pojazdy, w tym rowerzystów i motocykle. Wprowadzony w nowej Hondzie HR-V, nowy tempomat adaptacyjny ACC (Adaptive Cruise Control), który umożliwia również podążanie przy niskich prędkościach za pojazdem poprzedzającym oraz kontrolę hamowania, gwarantującą utrzymanie zadanej prędkości podczas zjazdu ze wzniesienia. System monitorowania martwego pola jest obecnie dostępny we wszystkich wersjach nowego HR-V.

Nowa Honda HR-V e:HEV będzie dostępna w Europie pod koniec 2021 roku. Klienci mogą już zgłosić zainteresowanie zakupem za pośrednictwem strony internetowej Hondy:
www.formularz-hrv.honda.pl