BP Advertisement
Honda HR-V - energetyczna i oszczędna
Hondna HR-V
10.11.2023

Honda HR-V - energetyczna i oszczędna

W zyskujących na popularności samochodach typu SUV i crossover atrakcyjnie prezentuje się 3. generacji Honda HR-V. W Polsce 5-drzwiowy pojazd dostępny jest z hybrydowym napędem 1.5 i-MMD o mocy 131 KM i bezstopniową przekładnią e-CVT.



W linii nadwozia HR-V można znaleźć wiele elementów nawiązujących do dynamicznego wręcz sportowego charakteru auta. Nie zmienia to jednak faktu, że mamy do czynienia z kompaktowym crossoverem. Auto zbudowano na platformie Honda Global Small Car i jest produkowane m.in. w fabryce Saitama w Japonii.

NowoczesnaFlota
Honda HR-V trzeciej generacji


We wnętrzu HR-V trzeciej generacji znajdziemy funkcjonalną, nowocześnie zaprojektowaną deskę rozdzielczą. Zarówno kierowca jak i pasażer obok nie powinni narzekać na brak miejsca zaś na tylnej kanapie wygodnie usadowi się dwóch, rosłych pasażerów. Za kierownicą siedzi wysoko, stąd doskonała widoczność do przodu i na boki. Nieco ograniczona jest gdy trzeba wykonać manewr cofania. Pomocną wówczas okazuje się szerokokątna kamera cofania z 9 calowym ekranem (dostępny we wszystkich wersjach wyposażenia) o dobrej rozdzielczości.

NowoczesnaFlota
Honda HR-V trzeciej generacji


Wszystkie przełączniki i dźwignie są pod ręką, a ich obsługa intuicyjna. Po podłączeniu smartfona ekran przekształca się w system info-rozrywki z funkcjami Android AutoTM i Apple CarPlay i wyświetla na ekranie wszystkie nasze aplikacje. W środkowym tunelu, poza niedużym schowkiem w podłokietniku, wygospodarowano też sporą półkę w dolnej przedniej części, pod dźwignią zmiany biegów. Tam też znajdują się gniazda łączności z systemem multimedialnym, włącznie z USB i HDMI.

NowoczesnaFlota
Honda HR-V trzeciej generacji


Warto wspomnieć, że podobnie jak w modelu Civic również w HR-V dostępny jest system Magic Seats, który ułatwia złożenie tylnej kanapy dzięki czemu 320 litrowy bagażnik wzrasta pojemnością do 1290 l. z funkcjonalnym schowkiem podłogowym, który pełni funkcję dodatkowego bagażnika. W przypadku najwyższej wersji wyposażenia dostępne są relingi dachowe, które pozwalają na przewóz na dachu HR-V ładunku o masie do 50 kg.

NowoczesnaFlota
Honda HR-V trzeciej generacji


W teście redakcyjnym sprawdzaliśmy, jak się okazało wyjątkowo ekonomiczną hybrydę 1.5 i-MMD o mocy systemowej 131 KM, z czego 107 KM przypada na silnik spalinowy.

NowoczesnaFlota
Honda HR-V trzeciej generacji


Eleganckie coupe HR-V oferuje zaawansowany i responsywny układ hybrydowy i-MMD (inteligentny system doboru trybu jazdy) - z wydajnym 1,5-litrowym silnikiem benzynowym i dwoma motorami elektrycznymi - automatycznie przełącza się między trzema trybami jazdy (elektrycznym, hybrydowym i trybem silnika benzynowego). W trybie hybrydowym uruchomione są silniki elektryczne i jednostka benzynowa. Silnik benzynowy napędza silnik elektryczny pracujący jako generator, który wytwarza energię elektryczną i przekazuje ją do silnika elektrycznego napędowego, a ten przekazuje napęd na koła. Nadwyżka wytworzonej energii przekazywana jest do akumulatora. Zastosowana technologia sprawia, że auto jest wyjątkowo oszczędne.

NowoczesnaFlota
Honda HR-V trzeciej generacji


HR-V 3.generacji nie należy do lekkich aut, bowiem waży 1401 kg. Jednak dzięki wysokiemu momentowi obrotowemu rzędu 253 Nm silnik wyróżnia się dużą dynamiką, co pozwala na bezpieczne manewry wyprzedzania oraz na spokojną jazdę. Wprawdzie obsługa przekładni bezstopniowe e-CVT wymaga przyzwyczajenia ale działa bez zarzutu.

NowoczesnaFlota
Honda HR-V trzeciej generacji


Średnie użycie paliwa podczas testu oscylowało na poziomie 5,7 l/100 km. W cyklu miejskim bez problemu można było zejść do poziomu 4,8 l 100/km. Zasięg, przy nie absorbującym stylu jazdy sięga nawet 705 km.

NowoczesnaFlota
Honda HR-V trzeciej generacji (Foto: Władysław Wilkiel)


Hondna HR-V dostępna jest w trzech poziomach wyposażenia: Elegance, Advance i Advance Style. Wszystkie trzy wersje wyposażenia mają dokładnie takie same specyfikacje dotyczące funkcji bezpieczeństwa, które obejmują system utrzymywania pasa ruchu, ostrzeganie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu i ograniczanie ryzyka zjechania z drogi. W podstawowym pakiecie otrzymamy m.in. system multimedialny i kamerę cofania, przednie i tylne czujniki parkowania czy też podgrzewane fotele. Wysoka jakość całej konstrukcji jest potwierdzona 5-letnią gwarancją z limitem 100 000 kilometrów. Ceny startują z poziomu 144 900 zł.