Hey Google: powiększyła się rodzina modelu 500
Przyznam szczerze, że pogubiłem się już w liczbie wersji Fiata 500. Co jakiś czas włoska marka ujawnia kolejną wersję tego małego samochodu, a że cieszy się on powodzeniem na rynku, co i raz pojawia się kolejna nowość w wydaniu tego modelu. Tym razem jest to auto będące efektem współpracy Fiata i Google pod nazwą „500 Hey Google”.
W jej ramach powstanie seria specjalna nowej rodziny 500, która dzięki integracji Mopar Connect i usług oferowanych przez Asystenta Google w „My Fiat Action”, umożliwia klientom łączność ze swoim samochodem nawet wtedy, gdy są od niego oddaleni. Za pomocą poleceń głosowych użytkownik może prosić o informacje o samochodzie i otrzymywać je oraz wchodzić z nim w interakcję. Jest ona możliwa za pomocą smartfona lub Google Nest Hub, inteligentnego wyświetlacza dołączonego do zestawu powitalnego, wręczanego przy zakupie samochodu z gamy rodziny 500 Hey Google.
Teraz, siedząc wygodnie w domu wystarczy powiedzieć „Hey, Google, zapytaj My Fiat...”, aby dowiedzieć się np. gdzie zaparkowany jest nasz samochód, ile paliwa pozostało w baku, gdzie znajduje się najbliższy autoryzowany serwis lub ile kilometrów nasza 500 przebyła w danym dniu. Można także sprawdzić, czy zamknęliśmy drzwi swojego auta lub czy przypadkiem bagażnik nie pozostał otwarty.
W interakcji z Mopar Connect Fiata, w który wyposażona jest nowa rodzina 500 Hey Google, Asystent Google nie tylko dostarcza wszystkich informacji potrzebnych, aby monitorować stan pojazdu, znaleźć lokalizację samochodu, czy kontrolować jego przebieg, usługa przydatna zwłaszcza dla menedżerów flot, ale może również wysyłać komendy, jak blokowanie i odblokowywanie drzwi, czy mrugnięcie światłami awaryjnymi.
W serii specjalnej Hey Google elementy stylistyczne 500 i Google’a idealnie się łączą, tworząc modną kolorystykę w dwóch podstawowych barwach: białe nadwozie z błyszczącym czarnym dachem i obudową lusterek. Ponadto, znajdziemy tu odniesienie (po raz pierwszy w branży motoryzacyjnej) do pustej strony wyszukiwarki w postaci emblematu „Hey Google”, umieszczonego także na nadkolach każdego modelu z nowej rodziny 500. Słupki środkowe są także ozdobione elementami inspirowanymi kolorami Google’a. W kabinie ten sam motyw odnajdujemy na nowych fotelach z wyhaftowanym napisem „Hey Google”. Dolny pas deski rozdzielczej w matowym srebrnym kolorze jest ozdobiony białym logo „500”. Motyw „Hey Google” pojawia się również na ekranie powitalnym 7-calowego, centralnego wyświetlacza dotykowego: jest to animacja z charakterystycznymi „cząsteczkami”, tworzącymi następnie literę „G”, jak Google, i ostatecznie zmieniające się w logo Fiata.
W specjalnej wersji Hey Google kultowa 500 wyróżnia się nie tylko dwukolorowym nadwoziem w kolorze białym i błyszczącym czarnym, 15-calowymi felgami aluminiowymi, nową, ciemną kolorystyką wnętrza z nowymi fotelami, sportową, miękką w dotyku kierownicą z wbudowanymi elementami sterującymi oraz z nowym pasem dolnym deski rozdzielczej w kolorze matowego srebra z białym logo „500”. 500 Hey Google oferuje w standardzie adaptacyjny tempomat, radio DAB Uconnect™ z 7-calowym ekranemz funkcjami Apple CarPlay i Android Auto, 6 głośników i urządzenie Mopar Connect. Dostępna w wersji hatchback i kabriolet, 500 Hey Google jest wyposażona w 70-konny silnik hybrydowy, zgodny z normą Euro 6D-Final.
Leasys, marka Stellantis i spółka zależna FCA Bank, wspierają sprzedaż Fiata 500 Hey Google poprzez specjalne rozwiązania w zakresie finansowania i mobilności. M.in. możliwy jest wynajem tego modelu.
Od 2007 roku sprzedano 3,5 miliona egzemplarzy rodziny Fiat 500. (oprac. ms)