Ford Mustang Mach 1:wyraża prędkość, nawet stojąc w miejscu
Mustang Mach 1 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,4 sekundy

Ford Mustang Mach 1:wyraża prędkość, nawet stojąc w miejscu

Ruszyły pierwsze dostawy do Europy nowego Forda Mustanga Mach 1 – najbardziej usportowionego Mustanga, jaki kiedykolwiek był oferowany klientom na Starym Kontynencie. Po raz pierwszy trafia do Europy limitowana seria modelu, sygnowana legendarnym emblematem Mach 1. Wraz z nią fani samochodów wyczynowych otrzymują drapieżny design, wyścigowe osiągi i niezbędne na torze elementy wyposażenia.


Osiągi tego najchętniej kupowanego samochodu sportowego na świecie zostały w Mustangu Mach 1 jeszcze poprawione, dzięki specjalnie zestrojonemu 5,0-litrowemu silnikowi V8 1 dysponującemu mocą 460 KM oraz szczególnym specyfikacjom skrzyni biegów. Dla modelu przygotowano także rozwiązania aerodynamiczne oraz nowe systemy chłodzenia podzespołów, wpływające na większą sprawność i lepsze wyniki na torze.
Mustang Mach 1 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,4 sekundy, a zwiększona o 22 procent w stosunku do Mustanga GT siła docisku wpływa na lepszą zdolność pokonywania zakrętów i stabilność przy dużych prędkościach.

Ford Mustang Mach 1
Mustang Mach 1 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,4 sekundy

Pełnokrwisty koń wyścigowy

Całkowicie aluminiową jednostkę V8 Forda Mustanga Mach 1 wyposażono w wysokowydajny układ dolotowy Open Air Induction System i kolektor z 87-milimetrowymi przepustnicami. Kombinacja systemu niskociśnieniowego wtrysku paliwa do kolektora z wysokociśnieniowym bezpośrednim wtryskiem do komory spalania, zapewnia moc 460 KM przy 7250 obr./min. i moment obrotowy 529 Nm przy 4900 obr./min. Oprogramowanie modułu sterującego dostrojono dla uzyskania efektu podbicia mocy, który sprawia, że wrażenia z jazdy Mustangiem są bardziej satysfakcjonujące niż kiedykolwiek. Dodatkowa chłodnica oleju silnikowego oraz nowa podstawa filtra oleju, dbają o optymalny przepływ oleju i utrzymują wysoką wydajność na torze.

Ford Mustang Mach 1
Kupujący Mustanga Mach 1 mają do wyboru trwałe, precyzyjne skrzynie biegów, zaprojektowane tak, aby ułatwiać zmiany przełożeń przy wysokich obrotach


Kupujący Mustanga Mach 1 mają do wyboru trwałe, precyzyjne skrzynie biegów, zaprojektowane tak, aby ułatwiać zmiany przełożeń przy wysokich obrotach. Sześciostopniowa manualna skrzynia biegów TREMEC, oferowana po raz pierwszy w Europie
w seryjnym Mustangu, współpracuje z wytrzymałym sprzęgłem dwutarczowym, a dzięki krótkiemu skokowi dźwigni zmiany biegów agresywne zmiany w górę i redukcje są szybsze, płynniejsze
i bardziej precyzyjne, do czego przyczynia się także funkcja wyrównania obrotów silnika rev-matching i możliwość zmiany przełożenia na wyższe bez zwalniania pedału przyspieszenia. Dostępna jest również zaawansowana 10-biegowa automatyczna skrzynia biegów Forda, wyposażona w zmodernizowany konwerter momentu obrotowego i przygotowane dla tego modelu charakterystyki przełożeń.
Obie skrzynie biegów wyposażone są w specjalną chłodnicę oleju, wspiera je układ chłodzenia tylnej osi oraz mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, co zapewnia płynną dystrybucję momentu obrotowego na koła. W układzie 10-biegowej automatycznej skrzyni biegów zastosowano drugą chłodnicę oleju, chłodzoną powietrzem, co poprawia obniżanie temperatury pracy oleju o 75 procent.

Udoskonalenia aerodynamiczne obejmują nowy dwuczęściowy grill, nową dolną osłonę chłodnicy oraz boczne wloty powietrza, które przyczyniają się do poprawy chłodzenia,
a także nowy przedni splitter, osłonę podwozia, jednopłatowy tylny spojler i wydajny tylny dyfuzor, które poprawiają siłę docisku i parametry aerodynamiczne
. Wydłużona osłona podwozia wykorzystuje również specjalne żebra, kierujące strumień powietrza chłodzącego na tarcze hamulców, które wyposażone są w tym modelu w bardziej zaawansowany układ wspomagania, dbający o zachowanie non stop wysokiej skuteczności hamowania. Sześciotłoczkowe zaciski hamulcowe Brembo zapewniają krótszą niż 32 metry drogę hamowania
z prędkości 100 km/h.

Elektrycznie wspomagany układ kierowniczy, elektroniczna kontrola parametrów zawieszenia MagneRide 2 oraz sztywniejsze przednie sprężyny i drążki stabilizatora zostały specjalnie przygotowane z myślą o wyczynowych ambicjach Mustanga Mach 1, a w połączeniu z udoskonaloną aerodynamiką zapewniają możliwość wyjątkowo szybkiej zmiany kierunku jazdy i zapanowania nad zmianą kierunku obciążeń w zakrętach.

Ford Mustang Mach 1
Architektura zawieszenia, składającego się z ram pomocniczych oraz elementy łączników, montowanych wcześniej w Mustangach Shelby GT350 i GT500, została skonfigurowana tak, aby zminimalizować przechyły, nurkowanie i siłę nośną podczas ostrego przyspieszania i hamowania


Wyjątkowe, pięcioramienne, 19-calowe felgi, szersze o 0,5 cala z przodu i z tyłu, wyposażono
w opony Michelin Pilot Sport 4, gwarantujące doskonałą przyczepność na drodze i na torze.
W Mach 1 istnieje również możliwość wyboru trybów jazdy, co znamy już z Mustanga, m.in. trybów Sport i Track, 3 wzbogaconych o aplikację Track Apps 3, umożliwiającą kierowcy korzystanie z akcelerometru, liczników przyspieszenia, a także aplikację Launch Control 4 – obie prezentujące dane na standardowym 12-calowym, cyfrowym zestawie wskaźników.
tabela

Styl podkreślający osiągi

Stylistyka nawiązująca do wyścigów samochodowych jest znakiem rozpoznawczym kultowego Mustanga Mach 1, od jego pierwszej wersji, zaprezentowanej w 1969 roku. Na linie stylistyczne najnowszej generacji duży wpływ mają elementy poprawiające aerodynamikę, w tym przednie osłony chłodnicy, przedni splitter, tylny dyfuzor i tylny spojler, wykończone charakterystycznym lakierem czarnym o wysokim lub niskim połysku oraz lakierem Magnetic. Model wyróżniają 19-calowe felgi w nastrojowym kolorze Dark Tarnish z niskim połyskiem.

Ford Mustang Mach 1
Klienci staną przed wyborem jednej z ośmiu odważnych kombinacji kolorów nadwozia oraz wyrazistych pasów na masce i bokach


Logo Mach 1 pojawia się na tylnej pokrywie bagażnika i na przednich błotnikach niezależnie
od wybranego koloru. Dostrojony specjalnie dla Mach 1 aktywny układ wydechowy z zaworami
Active Valve Performance kończą cztery końcówki wydechu o średnicy 4,5 cala, które dodatkowo wzmacniają dźwięk silnika i wpływają na jego rozpoznawalny styl.

Ford Mustang Mach 1