Ford Focus sedan: elegancko wygląda, ekonomicznie się sprawuje
Atutem samochodów typu sedan jest pojemny bagażnik. Ford Focus oferuje bagażnik o pojemności 417 litrów

Ford Focus sedan: elegancko wygląda, ekonomicznie się sprawuje

Ford Focus jest samochodem w Polsce popularnym i od pierwszej jego wersji w 1999 r. uważanym już wtedy za jeden z najładniejszych modeli na rynku. Jego ostatnia wersja sedan, która mieliśmy okazję testować, tę tradycję zdecydowanie podtrzymuje. Auto – czwartej już generacji - zwraca uwagę swoim atrakcyjnym i eleganckim wyglądem. Również to, czego nie widać zasługuje na dobra ocenę.

Ford Focus Sedan ma 4647 mm i rozstaw osi wynoszący 2700 mm. Gwarantuje on sporo miejsca w środku, zarówno z przodu jak i z tyłu. Co do komfortu nie mieliśmy więc zastrzeżeń, mimo że podróżowaliśmy na trasach ekspresowych, pozamiejskich. Zadawala również bagażnik o pojemności 417 litrów, który można powiększyć dzięki składanej w proporcji 60:40 tylnej kanapie.

Ford Focus_Nowoczesna Flota
Ford Focus w wersji sedan


Ford Focus w wersji Connected, bo taką testowaliśmy i tylko taka jest dostepna, został wyposażony dosyć bogato – w zasadzie we wszystkie systemy i akcesoria oddające potrzeby współczesnego kierowcy i wymagane we współczesnych samochodach. To bogate wyposażenie powinno być atutem tego auta, często służącego przedstawicielom handlowym. Wymieńmy więc co standardowo otrzymujemy kupując to auto: 16” obręcze kół ze stopów lekkich, kamerę cofania, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, tempomat, przednie światła przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów, sportowe fotele, elektrycznie sterowane szyby przednich i tylnych drzwi, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka, automatyczne reflektory LED ze światłami do jazdy dziennej LED. W wyposażeniu seryjnym jest także manualna klimatyzacja oraz system multimedialny z kolorowym ekranem o przekątnej 8- cali z nawigacją satelitarną SYNC 3.2 i DAB+, Apple CarPlay, Android Auto oraz Ford PassConnect z modemem GSM.

Ford Focus_Nowoczesna Flota
Funkcjonalny kokpit z multimedialnym systemem i kolorowym 8" wyświetlaczem 


Dodatkowe systemy bezpieczeństwa również nie wymagają dopłaty. Są to więc: system Lane Keeping Alert - wspomagający utrzymanie pojazdu na pasie ruchu, elektryczny hamulec postojowy z funkcją Auto Hold oraz rozbudowany Pre-Collision Assist. Ten ostatni posiada funkcję Forward Collision Warning - ostrzeganie przed kolizją drogową, Dynamic Brake Support - automatyczne uzupełnianie awaryjnego hamowania kierowcy oraz Automated Emergency Braking, który w przypadku braku reakcji kierowcy na ostrzeżenia przed kolizją uruchamia automatyczne hamowanie z pełną siłą.

Ford Focus_Nowoczesna Flota
Wielofunkcyjna kierownica, to już standard


Nasz Focus był wyposażony w silnik benzynowy EcoBoost.o pojemności 1 litra i mocy 125 KM. Napęd przekazywany jest tu za pomocą manualnej skrzyni biegów o sześciu przełożeniach. Jak na silnik o niewielkiej pojemności nie był on zbytnio hałaśliwy, nawet przy większych prędkościach. W testowanym głównie na drodze szybkiego ruchu, aucie, spalanie wyniosło 5,8 litrów benzyny na 100 km. W mieście ta wartość była nieco większa, ale tylko nieco – ok. 6,2 l/100 km.
Jeżeli chodzi o system multimedialny z kolorowym ekranem o przekątnej 8- cali został on wzbogacony o nawigację satelitarną z SYNC 3.2 i DAB+, Apple CarPlay, Android Auto oraz zestaw głośno mówiący z Bluetooth.

Ceny nowego Forda Focus sedan zaczynają się od 75 900 zł.