Ford Fiesta - kompaktowy hatchback o wyrazistej stylistyce
Nowa Fiesta dysponuje szeroką gamą oszczędnych, dynamicznych układów napędowych EcoBoost Hybrid
17.09.2021

Ford Fiesta - kompaktowy hatchback o wyrazistej stylistyce

Fiesta, niewielki, miejski kompaktowy hatchback Forda, to model często spotykany na polskich drogach i ulicach. Przydatny w aglomeracjach miejskich, dobrze spisuje się w jeździe na dalszych trasach. Teraz na rynek wchodzi kolejna odmiana tego auta, również w wersji ST.


Obok odnowionej, wyrazistej stylistyki, w samochodzie udoskonalono pakiet systemów oraz wyposażono go w zaawansowane układy napędowe z miękką hybrydą.

Ford Fiesta ST

Świeży design Forda

Nowa Fiesta korzysta ze sprawdzonej architektury B-car Forda, zastosowanej również w kompaktowym SUV-ie, Pumie. Dzięki temu model dysponuje gamą praktycznych i dopracowanych wersji nadwozia trzy- i pięciodrzwiowego.

Nowa stylistyka nadwozia, zaproponowana dla całej gamy wersji, rzuca się w oczy m. in. w kształcie maski silnika, która wyżej łączy się z frontem nadwozia, zwraca również uwagę większa górna osłona chłodnicy. Emblemat “blue oval” Forda jest teraz umieszczony w grillu, nie na krawędzi maski.

 

Ford Fiesta ST

Układy napędowe EcoBoost

Nowa Fiesta dysponuje szeroką gamą oszczędnych, dynamicznych układów napędowych EcoBoost Hybrid, wykorzystujących technologię miękkiej hybrydy z 48 woltową instalacją elektryczną oraz silników benzynowych serii EcoBoost. Modele EcoBoost Hybrid wyposażone są w zintegrowany rozrusznik/generator z napędem pasowym (BISG), zastępujący standardowy alternator. Fiesta jest oferowana z 1-litrową jednostką EcoBoost, w dwóch wersjach mocy 125 KM lub 155 KM. Oba silniki współpracują z sześciobiegową manualną skrzynią biegów. Napęd z miękką hybrydą, osiągający według WLTP spalanie 4,9 l/100 km i emisję CO2 111 g/km, jest o 5% oszczędniejszy od tej samej jednostki EcoBoost o pojemności 1,0 litra i mocy 125 KM bez systemu miękkiej hybrydy. Wg danych Forda w scenariuszach jazdy miejskiej oszczędności sięgają nawet 10 procent.

Napęd benzynowy EcoBoost hybrid o mocy 125 KM jest także oferowany z nową siedmiobiegową, dwusprzęgłową, automatyczną przekładnią Powershift, zapewniającą płynną zmianę biegów i skutecznie ograniczającą zużycie paliwa do 5,2 l/100 km oraz emisję CO2 do 117 g/km wg WLTP.
Silnik EcoBoost o pojemności skokowej 1,0-litra jest dostępny w wersji 100-konnej, zapewniającej spalanie 5,2 l/100 km oraz emisję CO2 na poziomie 118 g/km. Fiesta oferuje również kierowcy możliwość korzystania z jednego z trybów jazdy – Normal, Sport lub Eco Drive.

 

Ford Fiesta ST

Pewność i wygoda jazdy

W nowej Fieście wprowadzono systemy podnoszące komfort, pewność i swobodę kierowcy oraz pasażerów, zarówno podczas jazdy miejskiej, jak i podróży po autostradzie.

Oferowane w standardzie reflektory LED integrują światła mijania i drogowe oraz światła do jazdy dziennej. System samoczynnej zmiany świateł drogowych na mijania wykorzystuje zamontowaną z przodu kamerę do wykrywania ruchu przed pojazdem.

W nowej Fieście, do pakietu zaawansowanych systemów wspomagających kierowcę, dodano ostrzeżenie o wjeżdżaniu na drogę jednokierunkową „pod prąd”. Inne, dostępne opcjonalnie, zaawansowane systemy, takie jak: adaptacyjny tempomat (ACC), wzbogacony o funkcję Stop & Go i rozpoznawanie znaków ograniczenia prędkości, pozwalają utrzymać bezpieczną odległość od pojazdów jadących z przodu. W wersjach wyposażonych w skrzynię Powershift, system umożliwia całkowite zatrzymanie Fiesty w gęstym ruchu miejskim, a następnie automatyczne ruszenie z miejsca.

 

Ford Fiesta ST

Zaawansowane rozwiązania, które pomagają zapobiegać lub łagodzić skutki kolizji z innymi użytkownikami dróg, to m. in: system ostrzegania o obiektach w martwym polu lusterek (BLIS) z systemem wykrywania ruchu poprzecznego oraz układ aktywnego wspomagania hamowania, system utrzymania na wybranym pasie ruchu, a także układ aktywnego wspomagania hamowania z funkcją autonomicznego hamowania na skrzyżowaniu. (oprac. ms)