Flagowy Bigster Concept – pierwszy efekt współpracy Dacii i Łady
Zgodnie z filozofią Dacii Bigster Concept to solidny i przestronny samochód o długości 4,6 m

Flagowy Bigster Concept – pierwszy efekt współpracy Dacii i Łady

Podczas prezentacji planu strategicznego Renaulution Grupy Renault marka Dacia przedstawiła strategię działania na najbliższe pięć lat. W jej ramach wraz z utworzeniem business unit Dacii i Łady Dacia będzie mogła wejść na nowe rynki i poszerzyć ofertę produktów, zwłaszcza z segmentu C.

Pierwszym tego efektem będzie Dacia Bigster Concept.

Powiew świeżości w segmencie C

Zgodnie z filozofią Dacii Bigster Concept to solidny i przestronny samochód o długości 4,6 m. Jest idealny na wyprawy w teren i piaszczyste drogi, oferuje wszystko, co konieczne w SUV-ie z tego segmentu, bez zbędnych gadżetów. Nowy SUV to przepis Dacii na przystępny samochód klasy C w cenie modelu z niższego segmentu.

Proporcje bryły Dacii Bigster Concept są zarazem ponadczasowe i nowoczesne. Z miejsca widać solidność konstrukcji. Linia nadwozia jest prosta i daje poczucie bezpieczeństwa. Bryła nadwozia obiecuje przestronne wnętrze, jedno z największych w tej kategorii. Poszerzony układ świateł w kształcie litery Y nadaje samochodowi wygląd SUV-a o wyrazistej stylistyce.
Nie potrzeba zbędnych atrap i gadżetów, chromu czy materiałów udających aluminium. Bigster Concept to kwintesencja autentycznego SUV-a, który zdecydowanie stawia na wykorzystanie surowych tworzyw z recyklingu, np. we wszystkich osłonach i zabezpieczeniach nadwozia.
Dzięki zastosowaniu platformy Aliansu przyszły flagowy model Dacii będzie napędzany silnikami na paliwa alternatywne lub hybrydowymi.

Dacia
Proporcje bryły Dacii Bigster Concept są zarazem ponadczasowe i nowoczesne

Sprawdzony model biznesowy

Od blisko 15 lat Dacia oferuje nowoczesne, solidne i atrakcyjne samochody. Korzysta z wyjątkowego know-how i sprawdzonych podzespołów technologicznych oraz synergii w obrębie Grupy Renault i Aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi, które umożliwiają obniżenie kosztów.
Dacia, znana z prostego modelu dystrybucji, wyrobiła sobie markę w 44 krajach. Sprzedała ponad 7 milionów samochodów i ma w ofercie wiele bestsellerów. Na rynku klientów indywidualnych w Europie Sandero od wielu lat jest najlepiej sprzedającym się samochodem we wszystkich segmentach, a Duster jest numerem 1 w segmencie SUV-ów.

Dacia
Dzięki zastosowaniu platformy Aliansu przyszły flagowy model Dacii będzie napędzany silnikami na paliwa alternatywne lub hybrydowymi



Dacia zawsze umiała zaproponować ofertę, która podejmuje wyzwania obecnych czasów. W celu wzmocnienia oferty, aby samochody marki nadal spełniały realne potrzeby klientów i były odpowiedzią na obecne wyzwania stojące przed sektorem motoryzacyjnym, Dacia opiera się na:

- rygorystycznej polityce design to cost stosowanej przy rozwijaniu produktów nowo utworzonej business unit Dacii i Łady, mającej wsparcie światowego koncernu motoryzacyjnego, zwłaszcza w zakresie technologii, co pozwoli zwiększyć potencjał synergii i wykorzystanie wspólnych podzespołów (carry over);

-wykorzystaniu przez obie marki konkurencyjnej platformy Aliansu CMF-B, która oferuje szeroki zakres zastosowań i pozwoli zmniejszyć liczbę stosowanych platform z czterech do jednej, a liczbę wersji nadwoziowych z 18 do 11;

-samochodach projektowanych na platformie CFM-B i wyposażonych w silniki zasilane alternatywnymi paliwami lub hybrydowe, które spełniają wymagania zmieniających się norm oraz oczekiwania klientów;

-konkurencyjnej, nowoczesnej gamie modeli poszerzonej wraz z wprowadzeniem w 2021 roku nowego Sandero i nowego Logana oraz Springa, w 100% elektrycznego miejskiego samochodu o najbardziej atrakcyjnej cenie w Europie, a także trzech nowych modeli, które trafią na rynek do 2025 roku, mocnym wejściu do segmentu C, czego symbolem jest Bigster Concept.