EV6 - wizytówka przemian w marce Kia
EV6 w wersji GT to pokaz technologicznych możliwości marki Kia
30.03.2021

EV6 - wizytówka przemian w marce Kia

Nowoczesny design, nowatorskie rozwiązania technologiczne i potężna moc układu napędowego o zerowej emisji spalin w Kia EV6 na nowo definiują elektromobilność. Zastosowane ultraszybkie ładowanie prądem o napięciu 800 V jest wyzwaniem dla dynamicznie rozwijającego się rynku samochodów elektrycznych.


EV6 to nietypowy crossover – pierwszy samochód typu BEV zaprojektowany według nowej filozofii designu marki „Przeciwieństwa, które się uzupełniają” – wyróżniający się zaawansowanymi technologicznie detalami, który pokazuje jak będą wyglądały pojazdy elektryczne marki Kia w przyszłości.

KIA
EV6 w wersji GT łączy dynamiczny wygląd na zewnątrz z niespotykanymi dotąd osiągami, jak na samochód elektryczny marki Kia

Przestrzeń, która inspiruje

Kabina EV6 to w dużej mierze zasługa nowej platformy E-GMP. Kompaktowe wymiary zewnętrzne auta idą w parze z potężnym rozstawem osi, wynoszącym 2.900 mm. To m.in. dzięki niemu w kabinie EV6 jest tyle miejsca, co w SUV-ach o klasę większych.

Jednym z wielu nowoczesnych elementów kabiny jest zakrzywiony ekran łączący zestaw wskaźników i wyświetlacz systemu multimedialnego. EV6 ma funkcjonalnie urządzone wnętrze z wieloma pojemnymi schowkami. Bagażnik w tylnej części liczy 520 litrów pojemności (VDA). Po złożeniu oparcia kanapy wzrasta ona do około 1.300 litrów. Samochód jest również wyposażony w praktyczny, zamykany schowek pod przednią pokrywą, który w modelach z napędem na tylną oś ma pojemność 52 litry, natomiast w EV6 wyposażonym w napęd na cztery koła – 20 litrów. Łącznie EV6 może oferować 572 l pojemności.

Elektryczny układ napędowy

EV6 oferuje wiele konfiguracji układu napędowego z dwoma pojemnościami akumulatora do wyboru – o dużym (pojemność 77,4 kWh) i standardowym zasięgu (58,0 kWh). Kia EV6 w wersji GT-Line jest dostępna zarówno z akumulatorem o dużej pojemności, jak i ze standardowym. Odmiana GT dostępna jest jedynie w połączeniu z akumulatorem 77,4 kWh. EV6 to pierwszy samochód elektryczny marki Kia, który jest dostępny z napędem na dwa koła (RWD) lub na cztery koła (AWD). Kia EV6 AWD zapewnia znakomitą dynamikę nawet w trudnych warunkach.

KIA
Elektryczny crossover łączy szybkie ładowanie z osiągami zarezerwowanymi dotychczas dla samochodów supersportowych

EV6 wyposażone w napęd na dwa koła i akumulator o pojemności 77,4 kWh może przejechać nawet ponad 510 kilometrów na jednym ładowaniu (w cyklu mieszanym WLTP). Odmiana EV6 z napędem na cztery koła dysponuje łącznym maksymalnym momentem obrotowym o wartości 605 Nm i przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,2 sekundy. W modelach AWD akumulator o pojemności 77,4 kWh zasila silniki elektryczne o łącznej mocy 239 kW (325 KM), które napędzają przednie i tylne koła. W wersji z napędem na dwa koła silnik elektryczny o mocy 168 kW (228 KM) napędza koła tylnej osi.

Ultraszybkie ładowanie prądem o napięciu 800 V

Ładowanie akumulatora od 10 do 80 procent pojemności w zaledwie 18 minut;
nowa funkcja zasilania urządzeń zewnętrznych – V2L (vehicle-to-load)
Kia EV6 oferuje możliwości ładowania akumulatora prądem o napięciu 400 V i 800 V, bez potrzeby stosowania dodatkowych komponentów lub adapterów. Dzięki temu akumulator można naładować z dużą prędkością, od 10 do 80 procent jego pojemności w zaledwie 18 minut lub doładować energię potrzebną do przejechania 100 km w mniej niż cztery i pół minuty (w wypadku EV6 2WD z akumulatorem 77,4 kWh).

Maksymalny zasięg i sprawność

Kia EV6 jest wyposażona w system odzysku energii, którego zadaniem jest maksymalizacja jej zasięgu. W jego skład wchodzi m.in. wydajna energetycznie pompa ciepła najnowszej generacji. Pompa ta odzyskuje ciepło generowane przez układ chłodzenia. Dzięki temu nawet przy temperaturze -7 OC, samochód wciąż zapewnia 80% zasięgu, który byłby możliwy do uzyskania przy temperaturze 25 OC.

Nowy elektryczny crossover marki Kia jest również wyposażony w nowej generacji układ hamulcowy z odzyskiem energii, który obsługuje się za pomocą łopatek umieszczonych przy kierownicy. Dzięki nim kierowca może łatwo przyhamować samochód i odzyskać energię kinetyczną, maksymalizując w ten sposób zasięg i sprawność układu napędowego. Do wyboru jest aż sześć poziomów hamowania regeneracyjnego (brak odzysku energii, stopnie od 1 do 3, tryb „i-PEDAL” oraz tryb automatyczny), w zależności od żądanego odzysku energii. W trybie „i-PEDAL”, oprócz maksymalnego odzysku energii kinetycznej, kierowca ma możliwość zatrzymania samochodu bez użycia pedału hamulca.

Technologia

Nowe funkcje łączności i multimedialne dostosowane do ery pojazdów elektrycznych
Wraz z EV6 debiutują systemy, które zwiększają zarówno bezpieczeństwo, łączność ze światem zewnętrznym oraz rozrywkę na pokładzie. Opracowano je, aby podróżowanie uczynić bezpieczniejszym, łatwiejszym i mniej stresującym.

KIA
Nowe funkcje łączności i multimedialne dostosowane do ery pojazdów elektrycznych


Wskaźniki i system multimedialny obsługuje się za pomocą dwóch, 12-calowych wyświetlaczy połączonych w jeden zakrzywiony ekran, który rozciąga się od kierownicy do środka deski rozdzielczej. Zastosowane w nim cienkowarstwowe panele mają nową strukturę, która sprawia, że wyświetlane informacje są dobrze widoczne także w jasnym świetle. Dwa ekrany pokryte są wzmocnionym szkłem tworzącym jeden spójny, elegancki element.

Kia EV6 jest również wyposażona w wyświetlacz head-up, który działa w rzeczywistości rozszerzonej. Wyświetla on informacje dotyczące jazdy na przedniej szybie, dokładnie w polu widzenia kierowcy. Wyświetlane informacje mogą obejmować ostrzeżenia systemów asystujących, prędkość jazdy oraz szczegółowe instrukcje systemu nawigacyjnego. EV6 to pierwszy z 11 nowych modeli typu BEV, które Kia zaprezentuje do 2026 roku. Samochód będzie produkowana w Korei Południowej. Na wybranych rynkach, w tym w Polsce, EV6 zadebiutuje w drugiej połowie 2021 roku. Ceny i specyfikacje poznamy już za kilka tygodni.