Eclipse Cross PHEV w zgodzie z naturą
Nowy Mitsubishi Eclipse Cross PHEV zaskakuje awangardową stylistyką, nawiązującą do japońskiego DNA firmy
04.12.2020

Eclipse Cross PHEV w zgodzie z naturą

4 grudnia zadebiutował na rynku światowym Mitsubishi Eclipse Cross PHEV, drugi model hybrydowy typu plug-in w gamie Mitsubishi obok Outlandera PHEV. Auto wyróżnia się awangardową stylistyką, nawiązującą do japońskiego DNA firmy.


Zupełnie nowy tył, przód pojazdu i dynamiczny profil boczny podkreślono finezyjnymi detalami, takimi, jak ultranowoczesny wzór lamp LED. Nowe wnętrze z większym bagażnikiem (471 l.) oferuje bogate wyposażenie dla wymagających klientów segmentu premium - są to m.in. head–up display, tempomat adaptacyjny z radarem, BSW, RCTA, podgrzewana kierownica, skórzana tapicerka i elektrycznie sterowane fotele, SDA z interfejsami CarPlay i Android Auto oraz nawigacją TomTom.

Eclipse Cross

Eclipse Cross
Japoński koncern zakłada, że Eclipse Cross PHEV stanie się flagowym modelem Mitsubishi na jakże konkurencyjnym europejskim rynku sprzedaży

Mocna hybryda

Najważniejszym wyróżnikiem nowego modelu Mitsubishi Eclipse Cross PHEV jest unikatowy napęd - elektryczny i hybrydowy z możliwością szybkiego ładowania - w 25 minut - prądem stałym do 80% pojemności baterii z publicznych ładowarek. Do napędu auta służą 2 silniki elektryczne umieszczone przy przedniej i tylnej osi. Silnik spalinowy służy głównie do ładowania baterii oraz wsparcia napędu elektrycznego. Tak samo, jak samochody elektryczne, Eclipse Cross PHEV nie ma skrzyni biegów, lecz przekładnię jednobiegową, co zapewnia płynne przyspieszanie bez szarpnięć wywoływanych zmianą przełożeń. Warto podkreślić, że technologia hybrydowa PHEV Mitsubishi jest najchętniej wybieraną w Polsce w 2020 roku, gdyż Outlander PHEV to najlepiej sprzedający się model typu plug-in. To jedyna tak dopracowana technologia na rynku, która zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa ładowania baterii poprzez zastosowanie dodatkowego systemu chłodzenia. Pojemna bateria pozwala na pokonanie do 45 km w trybie elektrycznym EV, który jest zeroemisyjny. Pełen zasięg auta to około 600 km a koszt przejechania standardowych 100 km może zaś być nawet 3 krotnie niższy w porównaniu z wersją spalinową. Wbudowane gniazdo 220V o mocy 1500W pozwala zasilać urządzenia zewnętrzne, przekształcając auto w magazyn energii.

 

Eclipse Cross
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV oferuje wyposażenie na poziomie segmentu premium - są to m.in. head–up display, tempomat adaptacyjny z radarem, BSW, RCTA, podgrzewana kierownica, skórzana tapicerka czy elektrycznie sterowane fotele

 

Na wszystkie szlaki

Napęd na 4 koła S-AWC jest dostępny także w trybie EV i - w odróżnieniu od konkurencji - napęd 4x4 może działać bez włączonego silnika spalinowego. To innowacyjne rozwiązanie bezpośredniego napędu obu osi głównie przez silniki elektryczne, które oddają swój pełny moment obrotowy na koła bez zwłoki zapewniają szybki start i bezpieczeństwo.

 


Eclipse Cross PHEV nie ma skrzyni biegów, lecz przekładnię jednobiegową, co zapewnia płynne przyspieszanie bez szarpnięć wywoływanych zmianą przełożeń

 

Auto oferuje 3 tryby jazdy wybierane automatycznie, aby dopasować swoje zachowanie do warunków na drodze.

Tryb całkowicie elektryczny

Do prędkości 135 km/h (tam, gdzie jest to dozwolone)
Samochód napędzany przednim i tylnym silnikiem elektrycznym
Energia pozyskiwana z akumulatora napędowego o pojemności 13,8 kWh

Szeregowy tryb hybrydowy
  • Do prędkości 135 km/h (tam, gdzie jest to dozwolone)
  • Samochód napędzany nadal przednim i tylnym silnikiem elektrycznym
  • Silnik spalinowy jest włączony napędzając generator, który ładuje akumulator trakcyjny podczas jazdy
  • System dąży do jak najszybszego i najczęstszego powrotu do trybu całkowicie elektrycznego (Pure EV)
  • Silnik jest również uruchamiany automatycznie w określonych odstępach czasu( po 89 dniach jazdy wyłącznie elektrycznej), w celu konserwacji układu wtrysku paliwa.
Równoległy tryb hybrydowy
  • Silnik spalinowy napędza przednie koła
  • Przedni silnik elektryczny wspomaga pracę silnika spalinowego + tylny silnik elektryczny napędza tylne koła
  • Tryb aktywowany automatycznie powyżej prędkości 135 km/h (tam, gdzie jest to dozwolone)
  • System dąży do jak najszybszego i najczęstszego powrotu do szeregowego trybu hybrydowego (lub trybu całkowicie elektrycznego poniżej 135 km/h)
  • Silnik spalinowy, wykorzystując nadwyżkę momentu obrotowego, używany jest także do ładowania akumulatora napędowego przez generator.

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV, które zadebiutuje w Polsce w kwietniu 2021 roku, jest oferowane z 5-letnią gwarancją (do 100 000 km) na cały samochód wraz z 5-letnim, nielimitowanym przebiegiem Mitsubishi Assistance Package i 8 latami gwarancji (do 160 000 km) na baterię trakcyjną ładowaną z gniazdka.