Dacia Duster: nieprzyzwoicie atrakcyjna cenowo
Nowy Duster sprawdza się jako zarówno na drodze, jak i na bezdrożach
10.09.2021

Dacia Duster: nieprzyzwoicie atrakcyjna cenowo

Mało modeli samochodów osiąga taki sukces handlowy jak uterenowiona Dacia Duster. Głównie zasługa to – jak stwierdził sam producent – nieprzyzwoicie atrakcyjnej ceny, Dotyczy to również wchodzącej na rynek kolejnej wersji tego auta, którego ceny kształtują się w Polsce od 48 000 do 66 700 zł.

Byłoby uproszczeniem uznać powodzenie tego auta wyłącznie z racji atrakcyjnej ceny. Jest to przyzwoity SUV o atrakcyjnym designie zaspakający potrzeby fanów motoryzacji, których nie zawsze stać na „wypasioną” terenówkę.

Nowy przód

Pod względem stylistyki nowy Duster m.in. wyposażony został w nowe reflektory do jazdy dziennej w kształcie litery „Y”. Duster jest też pierwszym modelem Dacii wyposażonym w kierunkowskazy przednie z diodami LED. Technologia ta została także zastosowana w światłach mijania (z funkcją automatycznego włączania w standardzie) i w oświetleniu tablicy rejestracyjnej.

 

Dacia Duster


Niezależnie od poziomu wyposażenia w standardzie otrzymamy też komputer pokładowy z ekranem, automatyczne włączanie świateł mijania i ogranicznik prędkości z podświetlanymi przyciskami sterowania w kierownicy.

Oprócz wyposażenia audio Dacia Plug & Music (radio, MP3, USB i Bluetooth) dostępne są dwa nowe, intuicyjne systemy multimedialne: Media Display i Media Nav. Wraz z nimi na desce rozdzielczej pojawia się nowy, 8-calowy ekran dotykowy.

 

Dacia Duster


Nowy Duster sprawdza się jako zarówno na drodze, jak i na bezdrożach. Posiada cechy auta prawdziwie terenowego, takie jak: prześwit wynoszący 217 mm w wersji z napędem na 2 koła i 214 mm w wersji z napędem na 4 koła; kąt rampowy 21°; kąt natarcia 30°; kąt zejścia 34° w wersji 4x2 oraz 33° w wersji 4x4.

Efektywme silniki

Nowy Duster dysponuje pełną gamą silników przewidzianych do różnych sposobów użytkowania samochodu i spełniających wymagania normy Euro 6D Full. Są to: silniki wysokoprężny: dCi 115, w wersji z napędem 4x2 lub 4x4, współpracujący z mechaniczną,
6-stopniową skrzynią biegów oraz benzynowe:

  • TCe 90 w wersji z napędem 4x2, współpracujący z mechaniczną, 6-stopniową skrzynią biegów;
  • TCe 130 w wersji z napędem 4x2, współpracujący z mechaniczną, 6-stopniową skrzynią biegów;
  • TCe 150 w wersji z napędem 4x4, współpracujący z mechaniczną, 6-stopniową skrzynią biegów;
  • TCe 150 w wersji z napędem 4x2, współpracujący z automatyczną, 6-stopniową skrzynią biegów EDC
  • oraz silniki dwupaliwowe benzyna-LPG: TCe 100 LPG w wersji z napędem 4x2, współpracujący z mechaniczną, 6-stopniową skrzynią biegów.

 

Dacia Duster

Auto jest wyposażone w wiele systemów wspomagających kierowcę, takich jak np. system monitorowania martwego pola, aktywny w zakresie od 30 do 140 km/h, wspomagania parkowania, ruszania pod górke, kontroli zjazdu ze wzniesienia (w wersji z napędem na 4 koła); system kamer Multiview, który obejmuje cztery kamery: czołową, dwie boczne i tylną i pozwala kierowcy lepiej ocenić to, co dzieje się wokół samochodu.

Nowy Duster jest także dostępny w udoskonalonej wersji LPG z nowym, większym zbiornikiem i nowym przełącznikiem benzyna-LPG w kabinie. (ms) .