Citroen C5X spektakularnie innowacyjny
C5X łączy elegancję sedana z dynamizmem kombi i dostojnym wyglądem SUV-a
12.04.2021

Citroen C5X spektakularnie innowacyjny

Citroen dołączył do swojej oferty nowy model C5X. Ten następca poprzedniego modelu C5 naszpikowany nowinkami technologicznymi wyróżnia się nadwoziem typu crossover, trybem półautonomicznej jazdy i obszernym, prześwietlonym wnętrzem. Nowy C5X produkowany w Chinach dostępny będzie w wersji z gamą silników benzynowych oraz napędem hybrydowym typu plug-in (225 KM). W sprzedaży pojawi się w drugiej połowie 2021 roku.


Nowy flagowy model francuskiej marki łączy w sobie elementy SUV-a, sedana i podwyższonego kombi. Jest innowacyjną propozycją marki utrzymaną w duchu tradycji dużych modeli Citroena. Nowy model powstał w celu odtworzenia stylu jazdy „magicznego dywanu” historycznych limuzyn Citroena, takich jak DS czy CX. Wykorzystuje hydrauliczne zawieszenie amortyzowane do jazdy, która pozwala na „pokonywanie wszelkich przeszkód, dziur, krawężników, progów zwalniających i innych połączeń drogowych”. Imponujący rozstaw osi wynoszący 2785 mm oraz duże wymiary zewnętrzne: długości 4805 mm, szerokości 1865 mm i wysokości 1485 mm, wyznaczają C5X miejsce w środku segmentu D.

Citroen
W ramach światowej premiery C5 X wprowadza innowacyjne aktywne zawieszenie Citroën Advanced Comfort, które jeszcze bardziej wzmacnia wrażenie podróżowania "latającym dywanem"


Producent podaje, że nowy rodzaj nadwozia z bagażnikiem o pojemności 545 litrów, dostępny z silnikami benzynowymi lub hybrydowymi typu plug-in, jest symbolem nowoczesności i innowacyjności. To także odpowiedź na bardzo duże oczekiwania klientów zarówno w tym segmencie, jak i klientów z segmentu SUV-ów. W trakcie prezentacji inżynierowie Citroena zastrzegli, że nie będzie typowej wersji sedan.

C5X dzięki zwiększonemu prześwitowi w porównaniu z tradycyjnym sedanem i kołami o średnicy 720 mm wyposażonymi w 19-calowe opony, pozwala na zajęcie wyższej pozycji za kierownicą, co z pewnością docenią zwolennicy samochodów typu SUV. Na uwagę zasługuje wysoki stopień przeszklenia 360 ° wokół samochodu, w tym tylnych szyb i panoramicznemu dachowi.

Citroen
Wnętrze C5 X zaskakuje przestronnością i efektownym przeszkleniem nadwozia. Konstruktorzy citroena zadbali też o wygodę pasażerów, dlatego fotele C5 X Advanced Comfort wyznaczają standardy w zakresie komfortu podróżowania


C5 X został wyposażony w szereg nowoczesnych rozwiązań technologicznych, które sprawiają, że podróżowanie staje się przyjemniejsze: wyświetlacz Head Up, systemy wspomagające prowadzenie, które pozwalają przejść w półautonomiczny tryb jazdy, zupełnie nowy interfejs komunikacyjny z ekranem dotykowym HD o przekątnej 12 cali oraz system rozpoznawania poleceń głosowych. Wiele pozostałych urządzeń ułatwia codzienną eksploatację C5X, np. system monitorowania martwego pola, Rear Cross Traffic Alert, który wykrywa niebezpieczeństwo podczas cofania, Top 360 Vision, który ułatwia manewrowanie do tyłu, wyświetlanie otoczenia zewnętrznego na dotykowym ekranie kokpitu.

Citroen
Tylna klapa, to kolejny charakterystyczny znak dużego Citroena. Oferuje całą praktyczność kombi: ma szeroki i funkcjonalny otwór oraz niski próg załadunkowy, co ułatwia i praktyczne codzienne użytkowanie


Citroen C5X dostępny będzie w trzech wersjach – dwóch spalinowych i jako 225-konna hybryda plug-in o mocy 225 KM, która w trybie elektrycznym (EV) może przejechać dystans ok. 50 km z prędkością do 135 km/godz. Oferta silników spalinowych nie została jeszcze oficjalnie podana, ale prawdopodobnie obejmie silniki benzynowe Puretech 130 i 180. C5X produkowany w chińskich zakładach PSA w Chengdu trafi na rynek europejski w połowie 2021 roku.