BMW serii 3 - zmiany w dobrym kierunku
BMW serii 3, oznaczonej symbolem G20 pozostaje lokomotywą sprzedaży bawarskiego koncernu a jednak konstruktorzy zdecydowali się na lekki lifting popularnej „Trójki”. Zmiany obejmują stylistykę nadwozia oraz wnętrza auta. Nowa odsłona sportowego sedana, oraz wersji Touring zadebiutuje w lipcu 2022 roku.
W rankingu sprzedaży seria 3 pozostaje jednym z najlepiej sprzedających się modeli BMW w segmencie premium. Duże zainteresowanie „Trójką” sprawia, że Bawarczycy bardzo ostrożnie podchodzą do wszelkich zmian. Po blisko trzech latach od wprowadzenia G20 (limuzyna) i G21 (Touring) zdecydowano się jednak na kurację odmładzającą. Przedni pas jeszcze bardziej podkreśla sportowe ambicje nowej serii 3 ale wlot powietrza, charakterystyczne nerki pozostały nie zmienione.
Reflektory i atrapa chłodnicy BMW o nowym designie
Standardowe reflektory w pełni diodowe są teraz znacznie smuklejsze, z wyraźnymi konturami i światłami do jazdy dziennej ułożonymi w odwrócony kształt litery L.
Adaptacyjne reflektory LED są dostępne jako opcja i można je rozpoznać po niebieskich akcentach na osłonach. Zakres funkcji adaptacyjnych reflektorów LED obejmuje doświetlanie zakrętów i nieoślepiające matrycowe światła drogowe, a także dynamiczną regulację zasięgu reflektorów i zmienny rozsył światła. Z tyłu dostrzeżemy nowy fartuch i końcówki rur wydechowych układu wydechowego, które mają teraz średnicę 90 lub 100 milimetrów, w zależności od wersji silnika.
Ponadto standardowa specyfikacja wszystkich modeli BMW serii 3 Limuzyna obejmuje teraz 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich.
Pakiet sportowy M w nowej stylistyce
Dynamikę stylistyczną serii 3 można dodatkowo wzmocnić dzięki pakietowi M Sport. Wprowadza nowe elementy stylistyczne, takie jak wzór plastra miodu na atrapy chłodnicy BMW, nowy wygląd przedniego i tylnego spojlera oraz nowe 18-calowe obręcze kół M ze stopów lekkich z oponami o różnych rozmiarach.
Warto zwrócić uwagę na Pakiet M Sport Pro, który jest nowością na liście opcji. Teraz dostępny jako rozszerzenie pakietu sportowego M obejmuje dodatkowe wykończenie Shadowline M o wysokim połysku, światła M Shadowline oraz sportowy układ hamulcowy M z czerwonymi zaciskami.
Paleta kolorów nadwozia została poszerzona o metalizowany szary Skyscraper i szary metalizowany M Brooklyn Grey w ramach pakietu M Sport. Do oferty dodano również specjalne lakiery metalizowane BMW Individual Frozen Pure Grey i Frozen Tanzanite Blue. Pasjonaci marki mogą również wybierać spośród około 150 dodatkowych lakierów specjalnych BMW Individual.
Kokpit z zakrzywionym wyświetlaczem
Wnętrze, zwłaszcza kokpit nowego BMW serii 3 zostało poddane gruntownej zmianie. Nowością jest dostępny w standardzie zakrzywiony wyświetlacz BMW. Efektownie prezentujący się 12,3-calowy wyświetlacz informacyjny za kierownicą i wyświetlacz kontrolny o przekątnej ekranu 14,9 cala łączą się w jedną w pełni cyfrową jednostkę o wysokiej rozdzielczości. Większość działań/poleceń wykonujemy za pomocą sterowania dotykowego i głosowego zaś w tle działa najnowszy system operacyjny BMW OS8 (Operating System 8).
Dźwignia zmiany biegów ośmiostopniowej skrzyni Steptronic również ma nowy wygląd. Konstruktorzy BMW zdecydowali się zastosować mały przełącznik suwakowy. Znajduje się on w panelu sterowania na konsoli środkowej wraz z przyciskiem Start/Stop, kontrolerem iDrive, przyciskami kontroli właściwości jezdnych, hamulcem postojowym i innymi funkcjami pojazdu. Trzystrefowa automatyczna klimatyzacja i system nawigacji są teraz dostępne w standardzie.
Inne nowe dodatki do standardowej specyfikacji obejmują automatycznie przyciemniane lusterko wsteczne, rozszerzony pakiet schowków oraz system Park Distance Control (PDC) z czujnikami z przodu i z tyłu. Wszystkie modele są teraz wyposażone w BMW Live Cockpit Plus, w tym system nawigacji BMW Maps.
Sprawdzone napędy
Wśród innych charakterystycznych cech BMW serii 3 jest szeroka gama dostępnych układów napędowych ( benzyna, diesel, hybryda plug-in) o mocy od 150 do 374 KM. Wszystkie silniki nowego BMW serii 3 są standardowo połączone z ośmiostopniową skrzynią Steptronic. Napęd na cztery koła BMW xDrive jest standardem w najbogatszych modelach.
Ceny BMW serii 3 w polskich salonach startują z poziomu 180 tys. zł za wersję benzynową 118i (sedan) 156 KM. Wersja 330e (sedan) z pakietem sportowym M 292 KM kosztuje od 289 200 zł zaś diesel 320d (sedan) 190 KM od 229 700 zł.