auto1
Auta chińskiego Maxusa debiutują w Polsce
Pierwsze samochody użytkowe z norweskiego magazynu dopłynęły do Polski w ostatnich dniach sierpnia
01.09.2022

Auta chińskiego Maxusa debiutują w Polsce

Na polski rynek wchodzi motoryzacyjna, chińska marka Maxus, oferująca samochody elektryczne. W 2021 r. sprzedała w Chinach blisko 6 mln aut elektrycznych. W Europie pojawiła się za sprawą norweskiego partnera RSA w 2018 roku. Skandynawowie w krótkim czasie zbudowali sieć liczącą 125 dilerów. Marka dostępna jest w Norwegii, Szwecji, Danii, Finlandii, Islandii, Grenlandii, na Wyspach Owczych.


Teraz Maxus debiutuje w naszym kraju. Oferta obejmuje dwa pojazdy o charakterze dostawczym, średniej klasy SUV-a i minivana przewidzianego dla sześciu osób. Pod koniec bieżącego roku planowane jest wprowadzenie do sprzedaży pierwszego w Europie w pełni elektrycznego 5-osobowego pikapa, modelu Maxus eT90. Natomiast w przyszłym roku zadebiutuje model MIFA 9 – 6 osobowy samochód MPV klasy wyższej, jak również elektryczna ciężarówka 7,5 ton.

Maxus Euniq 6

SUV klasy średniej Euniq 6 wyróżnia się bagażnikiem o pojemności 754 l z elektrycznie unoszoną pokrywą. Ten flagowy SUV Maxusa ma 473,5 cm długości, 186 szerokości i 173,6 wysokości. Rozstaw osi wynosi 276, zaś prześwit 19 cm. Do napędu służy silnik elektryczny o mocy 177 KM i 310 Nm. Prędkość maksymalna to 160 km/h. Litowo-jonowy akumulator o pojemności 70 kWh możemy ładować prądem zmiennym (AC) lub stałym (DC). W pierwszym przypadku, uzupełnianie energii od 0 do 100 procent zajmie 10 godzin, zaś przy korzystaniu z prądu stałego, naładowanie baterii od 30 do 80 proc. potrwa zaledwie 35 minut. Cena Maxusa to 224 900 zł.

Maxus
Maxus Euniq 6

Maxus Euniq 5

Elektryczny MPV dysponuje układem foteli 2+2+2. Spełni oczekiwania dużych rodzin chcących przewozić sporo ekwipunku w bagażniku o regularnym kształcie i z niskim progiem załadunkowym. Euniq 5 napędza silnik o mocy 177 KM i 310 Nm. Moment obrotowy trafia na koła przedniej osi za sprawą automatycznej skrzyni biegów. Rodzinny MPV dysponuje litowo-jonowym akumulatorem o pojemności 70 kWh (do 437 km zasięgu w cyklu miejskim). Ładowanie DC od 30 do 80 procent zajmie 35 minut. 6-miejscowy MPV kosztuje 239 900 zł.
Gwarancja fabryczna samochodów osobowych trwa przez 5 lat lub 100 tys. km. Akumulator wysokiego napięcia objęty jest 8-letnią ochroną z limitem kilometrów 200 tysięcy.

Maxus
Maxus Euniq 5

Maxus e-Deliver 3

e-Deliver 3 to – zdaniem producenta - pierwszy na świecie samochód dostawczy, który od początku do końca został zaprojektowany jako pojazd elektryczny. Występuje z przestrzenią ładunkową o pojemności 4,8 lub 6,3 m³ oraz ładownością do 930 kg, z możliwością holowania przyczepy do 1025 kg. Akumulator o mocy 50,23 kWh zapewnia zasięg do 238 km (WLTP mieszany). Do wyboru pozostają wersje o długości 455,5 lub 514,5 cm długości. Szerokość w obu przypadkach wynosi 178 cm. Rozstaw osi krótszej odmiany to 291, a dłuższej 328,5 cm.
Samochód występuje nie tylko jako van, lecz również podwozia z kabinąodstawowy wariant kosztuje 159 725 zł brutto.

Maxus
Maxus e-Deliver 3

Maxus e-Deliver 9

Największy samochód użytkowy w gamie Maxus występuje w dwóch długościach – 554,5 i 594 cm a rozstaw osi wynosi 336,5 lub 376 cm. To jeden z najbardziej okazałych przedstawicieli segmentu. Tylne, podwójne drzwi otwierają się w zakresie 236 stopni, co w połączeniu z niskim progiem załadunku, ułatwi pakowanie towaru przy użyciu chociażby wózka widłowego. W zależności od wybranej specyfikacji, e-Deliver 9 zmieści 9,7 lub 11 m sześc. (do pięciu europalet). Maksymalna ładowność to 1200 kg, a masa holowanej przyczepy z hamulcem najazdowym to 1,5 tony. Ceny e-Deliver 9 zaczynają się od 303 578 zł bruttoProducent oferuje gwarancję dla samochodów dostawczych trwającą przez 5 lat lub 100 tys. km. Akumulator wysokiego napięcia objęty jest 8-letnią ochroną z limitem kilometrów 160 tysięcy.

Maxus
Maxus e-Deliver 9

Sieć dilerska

Sieć dilerska obecnie liczy 16 przedstawicieli Maxusa w Polsce. Oficjalni partnerzy znajdują się m. in. w Warszawie, Gdańsku, Bielsku-Białej, Łodzi i Katowicach. Do końca roku planuje rozszerzenie sieci do ponad 20 placówek sprzedaży i obsługi serwisowej.
Pierwsze samochody użytkowe z norweskiego magazynu dopłynęły do Polski w ostatnich dniach sierpnia. SUV i MPV będą dostępne na początku czwartego kwartału bieżącego roku. (ms)