Spokojnego nowego Iveco
Audi Q7 odnowiona stylistyka, innowacyjne światła, lepsze wyposażenie
Na życzenie dostępne jest elektronicznie sterowane zawieszenie pneumatyczne
01.02.2024

Audi Q7 odnowiona stylistyka, innowacyjne światła, lepsze wyposażenie

Audi unowocześniło swojego flagowego rodzinnego SUV-a Audi Q7. Auto po drugiej kompleksowej modernizacji, nadal prezentuje swój solidny, elegancki design. Rynkowa premiera Audi Q7 – z odnowioną stylistyką, innowacyjną techniką oświetleniową i poszerzonym zakresem wyposażenia – nastąpi w pierwszym kwartale 2024 roku.

 


To największy i najwszechstronniejszy SUV w gamie marki.

Audi Q7

Intensywne światła LED

W standardzie drogę przed Audi Q7 oświetlają reflektory LED o wysokiej intensywności; opcjonalnie dostępne są reflektory Matrix LED oraz reflektory HD Matrix LED ze światłami laserowymi Audi. Te ostatnie korzystają z 24 diod LED oraz diody laserowej o wysokiej mocy (zestaw na jedną lampę) i są natychmiast rozpoznawalne za sprawą wbudowanego w reflektory niebieskiego światła ambientowego, które symbolizuje precyzję techniki laserowej. Światło lasera staje się aktywne powyżej 70 km/h i znacząco zwiększa zasięg świateł drogowych. Nowością w topowych reflektorach są cyfrowe sygnatury lamp do jazdy dziennej.

Audi Q7


Zmiany objęły także obszar systemów wspomagających kierowcę. W szczególności unowocześniono wyświetlacz otoczenia. Wirtualny kokpit Audi virtual cockpit prezentuje teraz między innymi ostrzeżenie o zmianie pasa ruchu, informuje o innych użytkownikach drogi (ciężarówki, samochody osobowe i motocykle), ostrzega o odległości, wizualizuje działanie asystenta skrzyżowań.

Audi Q7


Już standardowe wyposażenie, obejmujące zbalansowane zawieszenie ze stalowymi sprężynami, zapewnia spójne wrażenia z jazdy Audi Q7. Model jest też niezawodnym, bezpiecznym holownikiem – jego uciąg sięga 3,5 tony.

Na życzenie dostępne jest elektronicznie sterowane zawieszenie pneumatyczne z bezstopniowo regulowanym, adaptacyjnym tłumieniem.

Efektywne i mocne układy napędowe

Gamę nowego Audi Q7 otwiera wariant 45 TDI quattro (zużycie paliwa w cyklu łączonym: 7,8–8,4 l/100 km, emisje CO2 w cyklu łączonym: 204–220 g/km) – trzylitrowy silnik wysokoprężny o mocy 170 kW (231 KM), zapewniający imponujący maksymalny moment obrotowy 500 Nm, który rozciąga się w zakresie od 1500 do 3000 obr./min. Audi Q7 45 TDI quattro przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,1 s. Jego prędkość maksymalna wynosi 226 km/h. Wyżej plasuje się 50 TDI quattro (zużycie paliwa w cyklu łączonym: 7,8–8,4 l/100 km, emisje CO2 w cyklu łączonym: 204–220 g/km), mocniejsza wersja o mocy 210 kW (286 KM) i momencie obrotowym 600 Nm. Ten duży SUV przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,1 s i osiąga prędkość maksymalną 241 km/h (150 mil/h).

Audi Q7


Audi Q7 55 TFSI (zużycie paliwa w cyklu łączonym: 10,1–11,0 l/100 km, emisje CO2 w cyklu łączonym: 229–251 g/km) jest wyposażone w sześciocylindrowy silnik benzynowy o pojemności skokowej trzech litrów, zasilany bezpośrednim wtryskiem paliwa, który zapewnia moc 250 kW (340 KM) oraz maksymalny moment obrotowy 500 Nm, dostępny w szerokim zakresie obrotów od 1370 do 4500 obr/min. Z tym turbodoładowanym silnikiem benzynowym Audi Q7* przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,6 s i osiąga elektronicznie ograniczoną prędkość maksymalną 250 km/h.
Wersje V6 mogą ciągnąć przyczepę o masie do 3,5 tony, co pozwala na holowanie przyczep kempingowych, przyczep dla koni i tym podobnych. Wszystkie silniki współpracują z 8-biegową automatyczną przekładnią tiptronic, stałym napędem na cztery koła quattro oraz układem miękkiej hybrydy, który w codziennej eksploatacji może obniżyć zużycie paliwa nawet o 0,5 litra na 100 kilometrów.

Audi Q7 (Foto: mat. prasowe)


Rynkowa premiera Audi Q7 – z odnowioną stylistyką, innowacyjną techniką oświetleniową i poszerzonym zakresem wyposażenia – nastąpi w pierwszym kwartale 2024 roku. Ceny wersji 45 TDI quattro zaczynają się od 79 300 euro. (ms)