Alfa Romeo odświeża i elektryzuje swoje modele
Alfa Romeo efektownie odświeżyła Giulię i Stelvio
26.03.2023

Alfa Romeo odświeża i elektryzuje swoje modele

Alfa Romeo jest obok DS i Lancii marką zaliczaną w grupie Stellantis do segmentu premium. Co więcej, mimo iż aktualnie ma w ofercie tylko trzy modele zanosi się na to, że właśnie o niej będzie w najbliższym czasie najgłośniej. Pojawią się bowiem kolejne, w tym napędzane wyłącznie silnikami elektrycznymi.



Póki co Alfa Romeo odświeżyła Giulię i Stelvio oraz wprowadziła do oferty Tonale z hybrydą typu plug-in oraz silnikiem wysokoprężnym.

Niby niewiele, a jednak

Zmiany w wyglądzie Giulii i Stelvio MY23 sprowadzają się do nowych lamp głównych oraz grilla. Podobnie jest we wnętrzu, gdzie wskaźniki analogowe zamieniono na cyfrowe. Za to na pokładzie tych samochodów znalazły się nowe systemy wspomagające kierowcę oraz NFT (Non-Fungible Token) czyli znany już z Alfy Tonale specjalny system rejestrujący najważniejsze fakty z „życia” konkretnego egzemplarza. W ten sposób powstaje rejestrowana nie dająca się zmodyfikować historia samochodu.

NowoczesnaFlota
Alfa Romeo Giulia i Stelvio

Benzynowe i turbodiesle

Obecnie oba modele Alfy Romeo są na polskim rynku oferowane wyłącznie z silnikami spalinowymi. Jednostka benzynowa ma pojemność 2,0 l i rozwija moc 280 KM (400 Nm). Turbodiesel JTDM ma 2,2 l pojemności i moc 210 KM (470 Nm).
Wszystkie sprzedawane w polskich salonach Giulie i Stelvio mają napęd przenoszony na wszystkie koła poprzez automatyczną, ośmiostopniową przekładnię.

NowoczesnaFlota
Alfa Romeo Giulia i Stelvio (Foto: Ryszard M. Perczak)

W Tonale hybryda plug-in skomponowana jest z silnika benzynowego 1,3 l oraz elektrycznego o mocy 122 KM. Jej łączna moc to aż 280 KM. To jedyna odmiana tego modelu z napędem na wszystkie koła. Przypomnijmy, że dotychczas Tonale występowała jedynie z „miękką” hybrydą o mocy 130 lub 160 KM oraz dieslem 1,6 l generującym 160 KM.

Jak już mieć Alfę to z górnej półki

Układając ofertę odświeżonych Giulii i Stelvio uporządkowana została gama wersji ich wyposażenia. Są teraz cztery Super, Sprint, Ti oraz Veloce. Każda bogatsza jest o 11 tys. złotych droższa od tej „szczebel” niżej. Proste i jednolite a co ważne można je uzupełnić specjalnymi pakietami. Od razu dodajmy, że polscy kierowcy najczęściej wybierają Alfy najlepiej wyposażone tj. Ti i Veloce, a zatem także te najdroższe.

Wisienka na torcie

Z okazji debiutu nowych Giulii i Stelvio MY23, marka Alfa Romeo zdecydowała się wzbogacić swoją ofertę o nową serię specjalną COMPETIZIONE. Tę właśnie prezentujemy na zdjęciach.
Oparta na wersji wyposażenia Veloce i dostępna tylko z potężnym silnikiem 280 KM Q4, premierowa edycja jest topową wersją w gamie i wyróżnia się ekskluzywnym, szarym, matowym kolorem MoonLight oraz czerwonymi zaciskami hamulcowymi. Mocno sportowy wygląd nowej Alfy Stelvio dodatkowo podkreślają 21” felgi aluminiowe.

Giulia (Foto: Alfa Romeo)


We wnętrzu wersja limitowana COMPETIZIONE wyróżnia się systemem audio Harman/Kardon oraz deską rozdzielczą pokrytą elegancką skórą z kontrastowym, czerwonym szwem, który również jest widoczny na przednich sportowych siedzeniach. Ponadto, seria specjalna posiada przyciemniane szyby i logotyp Competizione umieszczony z boku samochodu i we wnętrzu, na przednim zagłówku. COMPETIZIONE to także w standardzie ekskluzywne zawieszenie Alfa Active Suspension i technologię NFT poświadczającą wyjątkowość każdego samochodu COMPETIZIONE i zabezpieczającą jego oryginalną konfigurację.

Stelvio (Foto: Alfa Romeo)


Każda nowa Alfa Romeo sprzedana w tym roku w Polsce będzie oferowana nie tylko z 5-letnią gwarancję producenta Maximum Care z limitem aż 200 tys. km, ale również z bezpłatnym pakietem serwisowym na 3 lata lub do przekroczenia 45 tys. km.