auto1
4. generacja SUV-a X-Trail w polskich salonach Nissana
O popularności X-Traila świadczą liczby: 3 miliony sprzedanych egzemplarzy auta III generacji od 2014 roku
21.12.2022

4. generacja SUV-a X-Trail w polskich salonach Nissana

W polskich salonach Nissana do nabycia jest już czwarta generacja popularnego SUV-a X-Trail. Samochód trafia wyłącznie na rynek europejski doposażony w innowacyjne układy: e-POWER oraz e4ORCE. Jazdy testowe w Karkonoszach potwierdziły, że nowy X-Trail jest praktycznym SUV-em, radzi sobie na bezdrożach i szutrach oraz zapewnia wrażenia podobne do jazdy autem elektrycznym.

 

O popularności X-Traila świadczą liczby: 3 miliony sprzedanych egzemplarzy auta III generacji od 2014 roku. Całkowita globalna sprzedaż od 2001 roku to ponad 7, 8 mln egzemplarzy. Teraz japoński SUV czwartej generacji oferowany jest z nowatorskimi napędami, w wersji 5- oraz 7-miejscowej, w 10 kolorach nadwozia oraz 5 dwukolorowych zestawieniach.

Nissan
Nissan X-Trail 4. generacji

Napęd e-POWER

Nowy X-Trail został wyposażony w innowacyjny układ napędowy e POWER. W skład układu e-POWER w nowym modelu X-Trail wchodzi zamontowany z przodu silnik elektryczny o mocy 150 kW, wysokowydajny akumulator, silnik spalinowy o zmiennym stopniu sprężania i pojemności 1,5 l, generator prądu oraz falownik. Ten unikatowy napęd powoduje, że moc na koła przenoszona jest wyłącznie za pomocą silnika elektrycznego, czego skutkiem jest natychmiastowe i płynne przyspieszenie. Moc układu napędowego wynosi do 204 KM.

NowoczesnaFlota
Nissan X-Trail 4. generacji


Wyjątkową cechą systemu e-POWER jest fakt wykorzystania silnika benzynowego jedynie w celu wytwarzania energii elektrycznej – koła napędzane są wyłącznie przez silnik elektryczny.

e-4ORCE

e-4ORCE to nowy układ napędu na cztery koła zaprojektowany specjalnie dla zelektryfikowanych pojazdów Nissana. Litera „e” oznacza, że układ został zaprojektowany specjalnie do współpracy ze zelektryfikowanymi napędami Nissana.

Nissan
Nissan X-Trail 4. generacji


Układ z dwoma silnikami elektrycznymi generuje całkowitą moc 213 KM, a dzięki tylnemu silnikowi o mocy 100 kW pozwala na dynamiczne przyspieszanie od 0 do 100 km/h w 7 sekund. System uzyskuje odpowiednią siłę napędową na tylnej osi 10 000 razy szybciej niż mechaniczny układ napędu na cztery koła.

Nissan
Nissan X-Trail 4. generacji


Nissan opracował zupełnie nowe rozwiązanie umożliwiające prowadzenie samochodu z użyciem jednego pedału – technologię e-Pedal Step. Umożliwia on przyspieszanie i hamowanie jedynie przy użyciu pedału przyspieszenia.

Nissan
Nissan X-Trail 4. generacji


Po zmniejszeniu nacisku na pedał przyspieszenia system e-Pedal Step zaczyna hamować z opóźnieniem do 0,2 g, które wystarcza, by zapaliły się światła stopu. Samochód zwalnia aż do osiągnięcia prędkości „pełzania”, nie zatrzymując się całkowicie. Rozwiązanie to zapewnia płynność manewrów parkingowych przy niskiej prędkości.

Nissan
Nissan X-Trail 4. generacji

Układ miękkiej hybrydy

Samochód jest również dostępny z turbodoładowanym silnikiem o pojemności 1,5 l i zmiennym stopniu sprężania. W tej wersji koła napędzane są w tradycyjny sposób. Silnik osiągający moc 163 KM i zapewniający moment obrotowy do 300 Nm oferowany jest wyłącznie w wersji z napędem na przednie koła, gdzie siła napędowa przenoszona jest za pomocą bezstopniowej skrzyni biegów Xtronic. Układ napędowy wyposażony został również w 12-woltową instalację miękkiej hybrydy. System ten zapewnia dostarczenie dodatkowej siły napędowej, dłuższe okresy działania systemu Stop & Start, szybki rozruch oraz funkcję „Coasting Stop”, co zmniejsza zarówno zużycie paliwa, jak i emisję CO2.

Nissan
Nissan X-Trail 4. generacji

X-Trail w Polsce

W Polsce klienci mają do wyboru dwa warianty wersji wyposażenia standardowego:
N Connecta i Tekna. Pierwsza z nich oferuje między innymi system multimedialny NissanConnect z 12,3” ekranem dotykowym, trójstrefową automatyczną klimatyzację, inteligentny system kamer 360°, cyfrowe zegary TFT 12,3”, światła przednie FULL LED z czujnikiem zmierzchu, przyciemniane szyby z tyłu, relingi dachowe oraz 18” obręcze kół ze stopu metali lekkich.

NowoczesnaFlota
Nissan X-Trail 4. generacji


W wyposażeniu standardowym odmiany Tekna system ProPILOT Assist z Navi-Link, wyświetlacz przezierny Head-Up 10,8”, inteligentny asystent automatycznego parkowania ProPILOT Park (w wersjach z napędem e-POWER), elektryczne i bezdotykowe sterowanie klapy bagażnika, przednie światła przeciwmgielne LED, system audio BOSE oraz 19” obręcze kół ze stopu metali lekkich.
Sprzedaż Nissana X-Trail w Polsce rozpoczęła się na początku września. Klienci z dużym entuzjazmem przyjęli nowego SUV-a, a jego najchętniej kupowaną wersją jest Tekna e POWER e-4ORCE. Wersje z napędem na cztery koła stanowią ponad 80% zamówień, a co siódmy klient wybrał odmianę 7-osobową.