Transport w klasie komfort
18.11.2020

Transport w klasie komfort

Mercedes-Benz Vito jest nie tylko liderem w zakresie bezpieczeństwa i systemów asystujących,
ale także możliwości związanych z układami przeniesienia napędu oraz dostosowania wyposażenia dodatkowego. W wersji Tourer jest doskonałą propozycją dla firm zajmujących się transportem pasażerskim a także jako pojazd dla rodziny.

Bez wątpienia poddany kuracji odmładzającej Mercedes Vito wyznacza standardy w swoim segmencie pod względem codziennej przydatności i użyteczności. Na uwagę zasługuje 8 osobowa wersja Tourer z przesuwanymi drzwiami po obu stronach (w standardzie mamy jedynie po jednej stronie).
Nowego Vito można rozpoznać po zmienionej osłonie chłodnicy, która jest sprzężona ze specjalnymi elementami wyposażenia DISTRONIC, Active Brake Assist i lakierowanymi zderzakami. Gwiazda Mercedesa jest umieszczona centralnie w osłonie chłodnicy i otoczona trzema czarnymi lamelami. Jako opcja dostępna jest również chromowana osłona chłodnicy dla każdego wariantu Vito –chromowane są wówczas lamele.
Po raz pierwszy automatyczna skrzynia biegów 9G-TRONIC jest teraz dostępna bez ograniczeń
dla wszystkich wariantów Vito z napędem na tylne koła oraz 4x4. W połączeniu z nową rodziną silników OM 654, Mercedes-Benz Vito jest standardowo wyposażony w napęd na tylne koła –
z opcją stałego napędu 4x4. Umożliwia to łatwe użytkowanie bez względu na rodzaj nawierzchni. Wysokość pojazdu nie przekracza dwóch metrów, nawet gdy jest wyposażony w napęd
na wszystkie koła. W ten sposób Vito nie traci swojej codziennej użyteczności i nadal może bezproblemowo zmieścić się w zwykłych garażach, a także na parkingach wielopoziomowych
i podziemnych oraz myjniach samochodowych.
Facelifting objął również czterocylindrowy silnik wysokoprężny OM 654 o pojemności 2,0 l dla wszystkich wariantów Vito z napędem na tylne koła oraz 4x4. Jednostka znana z oferty silników dla samochodów osobowych Mercedes-Benz została zoptymalizowana pod kątem wydajności
i emisji. Vito Tourer dostępny jest w polskich salonach w trzech wariantach mocy:
• Vito 114 CDI o mocy 136 KM
• Vito 116 CDI o mocy 163 KM
• Vito 119 CDI o mocy 190 KM
Ponadto – jako nowy topowy silnik w swojej klasie przygotowano - dla Vito Tourer i Vito Mixto
z homologacją osobową, wariant 124 CDI o mocy 239 KM. Wbudowany ogranicznik prędkości
jest szczególnie interesujący dla klientów flotowych. Ogranicza maksymalną prędkość ciężarowego wariantu Vito do 120 km/h lub 160 km/h, zależnie od potrzeb. Pomaga to zminimalizować nie tylko koszty paliwa, ale także i tak już niski całkowity koszt posiadania dzięki niższemu zużyciu pojazdu.
W teście sprawdzaliśmy walory Vito Tourer (oznaczonego jako 116 CDI), który napędzał
2,1-litrowy, 163 - konny turbodiesel z wtryskiem Common Rail i automatyczną skrzynią biegów
9G-TRONIC .
Przy 380 Nm od 1400 obrotów Vito jest całkiem żwawym autem ( masa 2 tony). Swobodnie się rozpędza i szybko zapewnia maksymalne osiągi, zwłaszcza na dłuższych przejazdach. Średnie spalanie oscylowało na poziomie 7 l 100/km. W tym względzie Mercedes Vito jest wyjątkowo ekonomicznym i wydajnym pojazdem.
Sadowiąc się za kierownicą poczujemy się jak w znacznie wyżej pozycjonowanym modelu V Kasa. Wewnątrz kabiny czarny, ale zaskakująco dobrej jakości plastik, nieźle grające audio, możliwość podłączenia telefonu poprzez Bluetooth, nawigacja czy też wyjścia USB i AUX. Na pokładzie oczywiście klimatyzacja automatyczna, elektryczne lusterka, kamera cofania z nawigacją czy świetnie wyglądająca wielofunkcyjna kierownica. Fotele z przodu to też kopia tych z V Klasa,
tyle że tapicerka nie jest skórzana (za to z dobrego jakościowo i odpornego na plamy materiału). Dostęp do części pasażerskiej jest bardzo prosty dzięki odsuwanym bocznym drzwiom z obu stron auta (opcja).
Mercedes-Benz Vito Tourer jest dostępny w trzech wersjach długości ( kompakt, długi, ekstra długi), trzech poziomach wyposażenia (BASE, PRO, SELECT) i z trzema rodzajami przeniesienia napędu. Nadwozie trzeciej generacji Vito jest niemal identyczne, jak w przypadku luksusowej odmiany Klasy V. Jednak standard wyposażenia i wykończenia obu aut są zdecydowanie różne. Cena modelu 116 CDI Tourer BASE startuje z poziomu 113 tys. zł netto.