Transity  również na trudne drogi
Nowe Fordy Transit w wariantach Active wyróżniają się nadwoziem inspirowanym stylem SUV

Transity również na trudne drogi

Ford stale unowocześnia swoje samochody dostawcze Transity. Właśnie na polski rynek weszły  dwie zmodernizowane wersje tego modelu - Trail i Active.

Nowe warianty tych modeli zostały zaprojektowane specjalnie do pracy w trudniejszych warunkach, ze skuteczniejszą trakcją kół dzięki nowemu mechanizmowi różnicowemu o ograniczonym poślizgu (mLSD) w samochodach z napędem na przednie koła w modelach Transit i Transit Custom lub dzięki zastosowaniu inteligentnego napędu na wszystkie koła (AWD) w modelu Transit.

Wariant Trail charakteryzuje się  lepszym wykorzystaniem przyczepności kół dzięki inteligentnemu napędowi na wszystkie koła (AWD) oraz mechanizmowi różnicowemu o ograniczonym poślizgu (mLSD), opracowanemu dla Transita i Transita Customa.

Wersje Active wprowadzają styl inspirowany samochodami SUV do Transita Custom
i Tourneo Custom. Mają unikalną specyfikę wnętrza i oraz (opcjonalnie) mechanizm mLSD., co powinno zainteresować zarówno poszukujących przygody użytkowników biznesowych, jak i wszystkich klientów szukających samochodu, pozwalającego na wypoczynek w trudno dostępnych okolicach.

Ford Transit
Wszystkie modele Transit Trail i Transit Custom Trail są napędzane 2-litrowym silnikiem wysokoprężnym EcoBlue Forda o mocy 130 KM, 170 KM lub 185 KM

W Polsce wersje Active otrzymają modele Transit Connect,Tourneo Connect i Tourneo Custom. Ekskluzywne dodatki na zewnątrz i wewnątrz gwarantują, że Transit Trail i Transit Custom Trail są wyposażone tak, by zapewnić komfort i walory samochodu w trudnych warunkach drogowych bez uszczerbku dla praktyczności. Nowe warianty Active wspierają aktywny styl życia klientów prywatnych i biznesowych oferując dodatkowe elementy chroniące nadwozie oraz opcję mLSD, zapewniającą lepsze wykorzystanie przyczepności kół na luźnych, śliskich lub miękkich nawierzchniach.

Styl zewnętrzny inspirowany samochodami SUV dodaje wizualnej atrakcyjności, a także zwiększa praktyczność na nieutwardzonych drogach. Na początku tego roku Ford zaprezentował również mniejsze modele Transit Connect Active i Tourneo Connect Active. Oba samochody wyróżni, wszechstronne wnętrze, zwiększony prześwit i opcjonalny układ mLSD zapewniający lepszą przyczepność kół. Oba modele można już zamawiać, a dostawy do klientów spodziewane są pod koniec tego roku.

Trail na wszystkie okazje

Nowe modele Ford Transit Trail i Transit Custom Trail mają nie tylko solidny, odświeżony wygląd, ale również możliwość podróżowania w trudnym terenie, z dala od zwykłych dróg. Z zewnątrz nowe warianty Trail posiadają dodatkową czarną okładzinę wokół dolnych części przednich i tylnych zderzaków oraz paneli bocznych. Masywny grill "F O R D" w czarnej, matowej stylistyce nawiązuje do kultowej serii terenowych pojazdów Ford Performance - Raptor. Uzupełnieniem są unikalne 16-calowe obręcze kół i logo „Trail” na przednich drzwiach. Transit Custom może być również wyposażony w opcjonalne relingi dachowe i zewnętrzne progi celem dalszego zwiększenia wszechstronności.

Wybór układów napędowych pozwala na zapewnienie lepszej przyczepności kół w trudnych warunkach. Modele Transit i Transit Custom Trail z napędem na przednie koła są standardowo wyposażone w mLSD. Transit Trail jest dostępny również z inteligentnym napędem na wszystkie koła, który gwarantuje pewniejszą jazdę w trudniejszych warunkach terenowych i pogodowych. Opracowany we współpracy ze specjalistami od układów napędowych z firmy Quaife system mLSD automatycznie przenosi w warunkach słabej przyczepności moment obrotowy silnika na koło o największej przyczepności, umożliwiając kierowcom Transita Trail i Transita Customa Trail sprawniejsze pokonywanie nieutwardzonych odcinków, żwirowych dróg, nierównych i trudnych nawierzchni.

Wiele możliwości

Firmy działające w trudniejszych warunkach mogą wybrać Transita Trail z inteligentnym napędem na wszystkie koła. Oparty na standardowym Transicie z napędem na tylne koła, wariant AWD zachowuje standardową pojemność ładunkową i wysokość przestrzeni ładunkowej, zapewniając maksymalną efektywność samochodu. System AWD współpracuje z elektroniczną kontrolą stabilności pojazdu i stale monitoruje przyczepność kół, aby automatycznie rozdzielić moment obrotowy na koła o największej przyczepności, minimalizując uślizgi kół przy niskiej przyczepności. Rozkład momentu obrotowego pomiędzy przednie i tylne koła jest zmienny, dzięki działaniu specjalnie opracowanego, sterowanego elektronicznie sprzęgła AWD. Jest to mokre sprzęgło wielopłytkowe, sterowane hydraulicznie za pośrednictwem wysokowydajnej pompy elektrycznej, co pozwala na natychmiastową reakcję, a nawet na prewencyjne przekazywanie momentu obrotowego na przednie koła.

System AWD jest w pełni sterowany elektronicznie i stale monitoruje dane wprowadzane przez kierowcę i pojazd – jak prędkość i moment obrotowy silnika, położenie przepustnicy, kąt skrętu kół, układ hamulcowy i prędkości poszczególnych kół – a wszystko to w celu określenia, w jaki sposób system AWD powinien reagować, aby utrzymać optymalną przyczepność i stabilność. Oprócz rozdziału momentu obrotowego na przód i tył, Transit Trail może również zróżnicować moment obrotowy na koła każdej osi, aby wykorzystać dostępną przyczepność, jeśli wykryje, że jedno z kół ślizga się bardziej niż drugie. Standardowy tryb pracy AWD Auto umożliwia pewną jazdę w różnych warunkach drogowych - pojazd automatycznie reaguje na zmiany nawierzchni. W trudnych warunkach, takich jak głębokie błoto, piasek lub śnieg, kierowca może wybrać z menu tryb Mud and Ruts (błoto i koleiny), przygotowując system AWD do utrzymywania przyczepności nawet w ekstremalnych warunkach poślizgu kół poprzez wcześniejsze włączenie napędu przedniej osi. Tryb Mud and Ruts również rekalibruje kontrolę trakcji pod kątem optymalnej współpracy z systemem AWD.

Fort Transit
Warianty Trail mają bogatsze wyposażenie wnętrza, z pełnymi skórzanymi siedzeniami w standardzie/ Standardowa klimatyzacja dba o komfort środowiskowy niezależnie od pogody na zewnątrz, a podgrzewana szyba przednia Quickclear pozwala na łatwe przygotowanie do wyjazdu w warunkach zimowych. Lusterka składane elektrycznie i automatyczne oświetlenie są również wyposażeniem standardowym

Transit Custom Trail jest dostępny w wielu wersjach nadwoziowych o masie całkowitej od 3000 kg do 3400 kg, w tym jako furgon, furgon z podwójną kabiną (brygadowy) i 9 miejscowe kombi w dwóch różnych rozstawach osi. Transit Trail to wiele wersji nadwoziowych i rozstawów osi w kategorii 3500 kg: z furgon, furgon z podwójną kabiną (brygadowy) oraz kombi.

Wszystkie modele Transit Trail i Transit Custom Trail są napędzane  2-litrowym silnikiem wysokoprężnym EcoBlue Forda o mocy 130 KM, 170 KM lub 185 KM. Wysoki moment obrotowy, dostępny już przy niskich prędkościach obrotowych, pomaga w prowadzeniu samochodu z małymi prędkościami na trudnych nawierzchniach. Ponadto, wybrane modele Transit Trail mają  szereg zelektryfikowanych układów napędowych.. System mild hybrid z instalacją 48 V odzyskuje energię podczas zwalniania, przechowuje ją w akumulatorze 48 V i wykorzystuje do wspomagania silnika spalinowego, obniżając zużycie paliwa.

Ford Transit
Transit Custom Trail jest dostępny w wielu wersjach nadwoziowych o masie całkowitej od 3000 kg do 3400 kg, w tym jako 9 miejscowe kombi

Active dla żyjących aktywnych

Nowe Fordy w wariantach Active wyróżniają się nadwoziem inspirowanym stylem SUV, na który składają się:

  • Wyjątkowe, 17‑calowe aluminiowe felgi,
  • Charakterystyczny wlot powietrza w stylistyce Active,
  • Dodatkowe nakładki ochronne na nadkolach,
  • Oznaczenie Active,
  • Standardowe relingi dachowe.

Można też zamówić Tourneo Custom Active z manualną skrzynią biegów i z mechanizmem różnicowym mLSD. Wszystkie warianty Active posiadają rozszerzone wyposażenie wnętrza, z unikalną, częściowo skórzaną tapicerką siedzeń oraz niebieskim akcentem na desce rozdzielczej.

Wszechstronne, ośmiomiejscowe wnętrze Tourneo Custom Active można łatwo przekonfigurować tak, aby odpowiadało aktualnym potrzebom użytkowników. Fotele można przesuwać, aby dać pasażerom więcej miejsca lub zwiększyć przestrzeń bagażową, która rośnie jeszcze wyraźniej w wariancie z dużym rozstawem osi. Fotele można również odwrócić, tworząc konfigurację konferencyjną lub w całości zdemontować, aby uzyskać więcej przestrzeni bagażowej. Punkty mocowania foteli mogą być następnie wykorzystywane do mocowania wsporników w celu bezpieczniejszego przewozu rowerów.

Warianty Active są dostępne z silnikami o mocy 185 KM w zależności od modelu i specyfikacji, z możliwością wyboru sześciobiegowej automatycznej lub manualnej skrzyni biegów. W standardzie znalazł się też modem pokładowy FordPass Connect, umożliwiający korzystanie z łączności Wi-Fi z możliwością obsługi do 10 urządzeń. Zastosowane rozwiązania techniczne pozwalają również małym klientom biznesowym i właścicielom pojazdów na zdalne zadbanie o bezpieczeństwo i efektywność eksploatacji za pomocą smartfona poprzez aplikację FordPass Pro, lub klientom prywatnym poprzez aplikację FordPass. (ms)

Seria

CO2 od

(g/km wg NEDC)

 

 

Zużycie paliwa od (l/100 km NEDC)

 

 

CO2 od (g/km WLTP)

 

Zużycie paliwa od (l/100 km WLTP)

Transit Trail

144

5,5

210

8,0

Transit Custom Trail

141

5,4

183

7,0

Tourneo Custom Active

145

5,5

203

7,7