Spółka EV Fleet z Lublina zademonstrowała inteligentnego eSprintera
Inteligentny dostawczak SmartVan IoT
23.06.2021

Spółka EV Fleet z Lublina zademonstrowała inteligentnego eSprintera

Spółka technologiczna EV Fleet z Lublina zaprojektowała i zbudowała pojazd demonstracyjny – inteligentny samochód z własnym systemem operacyjnym, pozwalającym na pełną integrację z systemami klientów. Taka Integracja transportu towarowego i logistyki miejskiej w internecie rzeczy otwiera nowe możliwości rozwoju flot oraz budowania inteligentnych łańcuchów dostaw.


Spółka technologiczna EV Fleet zbudowała na bazie zakupionego eSprintera inteligentny samochód SmartVan IoT, z własnym systemem operacyjnym, który pozwala na pełną integrację z systemami klientów. Został on wyposażony w wiele dodatkowych urządzeń, a dane generowane przez pojazd będą zbierane przez zespół EV Fleet i posłużą do przygotowania analiz, niezbędnych do optymalizacji procesów logistycznych w dystrybucji miejskiej.

Mercedes Benz
Najbardziej innowacyjnym rozwiązaniem wdrożonym w SmartVan IoT jest system MATRIX-3D RFID Identification System

Oprogramowanie pozwala na wizualizację specjalnie zaprojektowanej przestrzeni ładunkowej samochodu – wirtualnie generowany jest zbiór dokładnie oznaczonych miejsc transportowych, ułożonych w formie przestrzennej macierzy. Oprogramowanie umożliwia również na odwzorowanie dowolnej, istniejącej realnie przestrzeni ładunkowej w każdym typie pojazdu oraz identyfikację dowolnego obiektu oznaczonego w technologii RFID.

Mercedes Benz
W pojeździe SmartVan IoT znalazło się również kompatybilne z tym systemem rozwiązanie SmartPackaging IoT, działające na bazie technologii RFID. Umożliwia ono optymalizację przestrzeni ładunkowej, identyfikację zleceń, skrócenie czasu dostawy


Dzięki zabudowie izotermicznej SmartVan IoT może przewozić produkty w temperaturze kontrolowanej – ładownia została podzielona na dwie sekcje – aktywną i pasywną. Sekcja aktywna wyposażona jest w agregat chłodniczy firmy Dometic zasilany przez zestaw dodatkowych akumulatorów. Działanie systemu chłodzenia wspiera pięć paneli fotowoltaicznych ActiveSol generujących maksymalną moc 605 W. Zasilanie agregatu zaprojektowano tak, aby pracował on w sposób ciągły przez minimum 8 godzin.

W sekcji pasywnej przewożone są produkty w specjalnych pojemnikach izolowanych wchodzących w skład systemu SmartPackaging IoT. Pomiar temperatury odbywa się poprzez umieszczone w pojemnikach czujniki wykonane w technologii RFID, a odczytywać ją można odczytywać w aplikacji na telefonie komórkowym lub automatycznie przez MATRIX-3D RFID Identification System.
Parametry pracy wszystkich systemów i odczyty danych kierowca może śledzić w kabinie na dwóch tabletach. Główny tablet z dołączaną klawiaturą odpowiada za obsługę funkcji logistycznych, związanych m.in. z działaniem sytemu MATRIX-3D RFID Identification System i nawigacji. Drugi służy do wizualizacji w czasie rzeczywistym parametrów eksploatacyjnych pojazdu i jego wyposażenia. Za zewnętrzną transmisję danych odpowiada router połączony z mikrokomputerem.

Mercedes Benz
Pojazd jest wyposażony w dodatkowo w moduł telematyczny Ituran komunikujący się ze swoją globalną platformą, na której działa firmowy panel EV Fleet


Zaawansowane rozwiązania w opartym na eSprinterze pojeździe SmartVan IoT pozwalają na prowadzenie projektów pilotażowych z klientami, którzy myślą o zmianach w swoich obecnych modelach biznesowych, z wykorzystaniem nowych rozwiązań z zakresu cyfryzacji procesów transportowych, dystrybucji miejskiej oraz inteligentnych łańcuchów dostaw. Dzięki danym, których dostarczy SmartVan IoT, transformacja ta będzie szybsza i bardziej optymalna. (ms)