Renault Master z  HDS na pace
Pod maską Renault Master wysokoprężny silnik 2.3 dCi 180, który spełnia surowe wymagania normy Euro 6
25.01.2021

Renault Master z HDS na pace

Renault Master chwalony jest przez kierowców nie tylko za efektowny design, o co trudno w samochodach użytkowych, ale również za szerokie możliwości adaptacyjne zabudowy nadwozia.


Tym razem w teście redakcyjnym sprawdzaliśmy walory Mastera zabudowa skrzyniowa z HDS wraz z żurawiem hydraulicznym. Adaptacji dokonała firma Gruau. Z kolei żuraw na obrotowej ramie o maksymalnym obciążeniu 995 kg dostarczyła firma Fassi. Funkcjonalny żuraw obracany jest w zakresie 325 stopni, tym samym umożliwia udźwig towaru przy wysięgu 355 cm. Niestety, w tej sytuacji udźwig HDS ograniczony jest do 300kg. Kierowca – operator steruje urządzeniem za pomocą drążków umieszczonych w specjalnej skrzynce z boku pojazdu.

Renault Master
Renault Master dostępny jest w kilku konfiguracjach podwozia i kabiny

Należy wspomnieć, że burty pojazdu wykonano z anodowanego aluminium o wysokości 400 mm. Także kabina pasażerska (3 osobowa) jest osłonięta anodowaną, aluminiową ścianką. Niestety, z tego powodu widoczność do tyłu jest ograniczona.

Pod maską wysokoprężny silnik 2.3 dCi 180, który spełnia surowe wymagania normy Euro 6. Silnik Euro VI dzięki zastosowaniu filtra cząstek stałych pozwala spełniać ostre normy czystości spalin. Oznacza to, że samochód może wjechać także do stref o ograniczonej emisji. Także za kierownicą odczujemy szereg praktycznych zmian. Kierowca ma do dyspozycji zupełnie nowo zaprojektowany, wygodny fotel z regulacją pochylenia oparcia i lędźwi, wielofunkcyjną kanapę ze składanym oparciem oraz wysuwany schowek EASY LIFE.

Renault Master
kabina Mastera, to miejsce pracy kierowcy, więc znajdujemy szereg praktycznych rozwiązań


Ponieważ kabina Mastera, to miejsce pracy kierowcy, więc znajdujemy szereg praktycznych rozwiązań m.in. aktywny system wspomagania nagłego hamowania (AEBS), pakiet Control 2 (regulator-ogr. prędkości, czujnik parkowania z tyłu, światła przeciwmgłowe) czy też ładowarkę indukcyjną do smartfonów. Warto podkreślić, że Renault Master dostępny jest w kilku konfiguracjach podwozia i kabiny. Popularne na rynku są m.in. furgon, podwozie pod zabudowę, podwozie z podwójną kabiną, platforma z kabiną. Pojazdy są dostępne także z pojedynczymi bądź podwójnymi kołami na tylnej osi. Ceny Renault Master furgon zaczynają się od 88 950 zł netto. Cena zabudowy z HDS Gruau to koszt rzędu 52 400 zł netto.

Renault Master HDS – dane techniczne

Silnik: R4, diesel
Pojemność: 2300 cm³
Moc: 180 KM przy 3500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 400 Nm przy 1500 obr/min
Skrzynia biegów: manualna, sześciobiegowa biegowa