Pneumatyczne zawieszenie w nowym minibusie IVECO Daily
Minibusa opartego na nowym Daily zaprojektowała marka IVECO Bus. Zdaniem producenta to najbardziej innowacyjny minibus swojej generacji i inteligentny partner firm transportowych.
Wraz z nowym minibusem Daily IVECO wprowadza pneumatyczne zawieszenie AIR PRO, które nieustannie adaptuje się do warunków użytkowania, zapewniając wyjątkowo wysoką kulturę pracy podwozia i bezpieczeństwo jazdy, ważne zarówno dla kierowcy, jak i ładunku. Moduł stałej redukcji tłumienia (CDC) w zawieszeniu AIR-PRO niemal natychmiast reaguje na nierówności nawierzchni, co 10 milisekund ustalając optymalne ciśnienie w każdym amortyzatorze pod kątem najlepszej reakcji.
Kierowca ma do wyboru ustawienie Soft dla najwyższego komfortu, Load dla optymalnych właściwości jezdnych i ograniczenia kołysania w pełni obciążonego pojazdu, oraz Auto, w którym system sam dobiera najwłaściwsze parametry. Zawieszenie AIR PRO dostosowuje się do obciążenia pojazdu, zmniejszając przechyły nadwozia na zakrętach nawet o 30%, co podnosi bezpieczeństwo kierowcy i ładunku.
Zawieszenie AIR PRO ułatwia też załadunek i rozładunek, bo zmiana wysokości podwozia zajmuje niespełna 10 sekund. Funkcja zapamiętywania wysokości umożliwia zapisanie wybranej przez kierowcę konfiguracji. Do sterowania inteligentnym systemem AIR PRO służy pokrętło na desce rozdzielczej oraz nowa, intuicyjna grafika na ekranie TFT.
Fotel kierowcy z pamięcią kształtu
Nowy minibus wyposażono w nowy fotel kierowcy ze środkową sekcją siedziska i oparciem oraz zagłówkiem wypełnionym pianką z pamięcią kształtu — to nowość w segmencie minibusów. Pianka dopasowuje się do sylwetki, umożliwiając równomiernie podparcie masy. Maksymalny nacisk na ciało kierowcy został zmniejszony nawet o 30%. Zapewnia to najwyższy komfort i zapobiega bólowi pleców. Boczne sekcje pogrubiono 15- milimetrową pianką o zwiększonej gęstości, aby poprawić trzymanie boczne, a tym samym bezpieczeństwo i wrażenia z jazdy. Wyższe osoby mogą liczyć na większy komfort, dzięki wydłużonemu o 20 mm i grubszemu o 15 mm siedzisku, które ma lepsze podparcie ud. Przeprojektowane dźwignie regulacji fotela oraz bok fotela ułatwiają częste wsiadanie i wysiadanie z pojazdu, na przykład w trakcie wykonywania usług kurierskich.
Gama silników - atutem
Atutem nowego minibus jest bogata oferta silnikowa. Obecnie model jest dostępny z silnikami Diesla w dwóch wersjach (180 lub 210 KM) oraz z silnikiem na gaz ziemny (136 KM), co pozwala zaspokoić wszystkie potrzeby związane z przewozem osób: minibus wahadłowy idealny na krótkie trasy, minibus międzymiastowy o największej liczbie miejsce w swojej kategorii, minibus turystyczny do stylowego i komfortowego podróżowania, a wkrótce również i minibus miejski.
Marka IVECO Bus włączyła do swojej oferty napęd alternatywny: 3- litrowy silnik na sprężony gaz ziemny (CNG). Moc 136 KM i maksymalny moment obrotowy 350 Nm zapewniają dobrą dynamikę i elastyczność. Wersja z silnikiem na CNG pomaga chronić zasoby naturalne, ponieważ jest w pełni kompatybilna z biometanem pozyskiwanym z przetwarzania odpadów organicznych.
Dwie skrzynie biegów do wyboru
W minibusIe wprowadzono nową 6 -biegową przekładnię manualną. Komfort jej wielogodzinnego użytkowania docenią zwłaszcza kierowcy pracujący głównie w mieście. Nowa przekładnia przyczynia się także do obniżenia całkowitego kosztu posiadania pojazdu. Nowa skrzynia biegów praktycznie nie wymaga wymiany oleju — okres międzyprzeglądowy wydłużono do 350 000 km, co pozwala na dalsze obniżenie kosztów serwisu i napraw nawet o 4%.
Więcej nowych usług posprzedażnych
Rozwiązania IVECO ON to cały zestaw usług dostosowanych do pojazdów i zadań transportowych klientów. IVECO ON zapewnia nowe usługi łączności, najlepszą obsługę techniczną, części o wysokich parametrach oraz wsparcie wykwalifikowanych ekspertów, gotowych do pomocy klientom. (oprac. ms)