Opel Vivaro-e: elektryczny dostawczak w firmie
W zależności od wersji modelu Vivaro‑e może przejechać do 328 kilometrów na jednym ładowaniu akumulatora o pojemności 75 kWh (WLTP2)
19.07.2022

Opel Vivaro-e: elektryczny dostawczak w firmie

Opel poszerza paletę odmian nadwoziowych w pełni elektrycznego dostawczaka Vivaro-e. Oprócz furgonu Cargo, osobowego Kombi, kabiny załogowej i kabiny z podwoziem, bezemisyjny Vivaro‑e z akumulatorem litowo-jonowym o pojemności 50 lub 75 kWh jest teraz dostępny z zabudową skrzyniową.

 

Vivaro-e to już dobrze znany polskim kierowcom, pierwszy zelektryfikowany lekki pojazd użytkowy marki Opel. Dwie pojemności baterii do wyboru oraz wszechstronność tego modelu pozwalają na bezemisyjny transport na całej trasie.

Opel
Opel Vivaro‑e z zabudową skrzyniową


Uniwersalna wersja skrzyniowa, oparta na Oplu Vivaro‑e z pojedynczą kabiną i podwoziem, ma rozstaw osi 3,27 m oraz wysokiej jakości platformę o wymiarach 2,44 x 1,83 x 0,40 m (dł. x szer. x wys.)
. Odkładane burty i tylna klapa o wysokości 40 cm zapewniają swobodny dostęp do platformy, a solidna rama o dużej sztywności skrętnej jest wykonana ze stali cynkowanej ogniowo i objęta 10‑letnią gwarancją na brak korozji perforacyjnej.

Podłoga platformy znajduje się na wysokości zaledwie 860 mm, co ułatwia załadunek i rozładunek. Jest całkowicie płaska, bez wystających nadkoli. Po wewnętrznej stronie tylnej burty zamontowano stopień ułatwiający wejście na skrzynię ładunkową. Podwozie poniżej platformy jest estetycznie osłonięte opływowymi panelami.

Opel
Opel Vivaro‑e z zabudową skrzyniową


W celu zapewnienia bezpieczeństwa przewozu ładunku, towarów i narzędzi podłoga platformy w Oplu Vivaro‑e (wykonana jako jeden element, bez spawanych spoin) ma antypoślizgową powierzchnię. Przymocowanie ładunku umożliwiają zaczepy zagłębione w ramie nadwozia (po trzy z każdej strony). Przewożony sprzęt można umieścić w przestronnym schowku o głębokości ok. 2,4 m pod platformą i dostępnym od tyłu pojazdu. Klapa o szerokości 1,13 m jest zabezpieczona zamkiem i otwiera się w dół na dwóch zawiasach. Firma Schoon oferuje także opcjonalny schowek na narzędzia (1,80 x 0,63 x 0,53 m) montowany na platformie, tuż za kabiną. Vivaro‑e z akumulatorem o pojemności 50 kWh ma ładowność do 960 kilogramów.

Opel
Opel Vivaro‑e z zabudową skrzyniową


Litowo-jonowy akumulator umieszczony pod skrzynią ładunkową nie ogranicza ilości miejsca przeznaczonego na ładunek. W celu dalszej poprawy efektywności w modelu zastosowano układ hamowania regeneracyjnego, który odzyskuje energię wytwarzaną w czasie hamowania lub wytracania prędkości.

Elektryfikacja bez kompromisów

Zespół napędowy Vivaro‑e rozwijający 100 kW (136 KM) mocy i 260 Nm momentu obrotowego umożliwia elektryczny transport towarów bez ustępstw pod względem walorów użytkowych. Prędkość maksymalna ograniczona elektronicznie do 130 km/h pozwala na sprawne poruszanie się niemieckimi autostradami bez drastycznego zmniejszania zasięgu. W zależności od wersji modelu Vivaro‑e może przejechać do 328 kilometrów na jednym ładowaniu akumulatora o pojemności 75 kWh (WLTP2).

Opel
Opel Vivaro‑e z zabudową skrzyniową


Naładowanie akumulatora Vivaro‑e nie jest kłopotliwe. Można to zrobić za pomocą ładowarki naściennej, na stacji szybkiego ładowania, a nawet z domowego gniazdka elektrycznego. Uzupełnienie zapasu energii do 80 procent pojemności akumulatora 75 kWh na 100‑kilowatowej stałoprądowej publicznej stacji ładowania zajmuje tylko 45 minut. Opel oferuje ładowarki pokładowe, aby kierowca mógł jak najszybciej naładować pojazd, a akumulator (objęty gwarancją przez 8 lat/160 000 km) jak najdłużej zachował sprawność.

Opel
Opel Vivaro‑e z zabudową skrzyniową


Oprócz średniego Opla Vivaro‑e i kompaktowego Combo-e niemiecka marka ma w ofercie także dużego elektrycznego vana Movano-e. Tym samym cała gama lekkich pojazdów użytkowych marki Opel w bezemisyjnej wersji elektrycznej jest już dostępna do zamówień, a elektryfikacyjną strategię producenta kontynuuje model Vivaro-e HYDROGEN zasilany ogniwami paliwowymi. (ww)