Opel Combo-e Cargo – gotowy na wszystko
Combo-e Cargo jest dostępny w dwóch długościach nadwozia
08.11.2021

Opel Combo-e Cargo – gotowy na wszystko

Na rynek wchodzi właśnie nowy Opel Combo-e Cargo w wersji elektrycznej. To samochód funkcjonalny, w zależności od wersji przystosowany do przewozu zarówno towarów jak i ludzi.


Oprócz największej w swojej klasie przestrzeni ładunkowej i ładowności (odpowiednio 4,4 m3 i 800 kg), elektryczny kompaktowy van w wersji z kabiną załogową zapewnia miejsce dla czworga pasażerów i kierowcy. W zależności od stylu i warunków jazdy nowy Combo-e Cargo może przejechać na jednym ładowaniu akumulatora 50 kWh nawet 275 kilometrów (WLTP3). „Zatankowanie” energii do 80 procent pojemności akumulatora na publicznej stacji ładowania trwa około 30 minut.

Systemy wspomagają kierowcę

Bezemisyjne Combo nie uznaje kompromisów pod względem funkcjonalności, komfortu ani bezpieczeństwa. Kompleksowy i najobszerniejszy w tej klasie pakiet technologii i systemów wspomagających prowadzenie pojazdu obejmuje między innymi system wykrywający zmęczenie kierowcy, rozpoznawanie znaków drogowych i system ostrzegania przed najechaniem na pojazd poprzedzający z funkcją ochrony pieszych i automatycznym hamowaniem awaryjnym.

Opel

Szczególnie istotny dla bezpieczeństwa innych użytkowników drogi jest system Surround Rear Vision, który pomaga zapobiegać wypadkom z udziałem rowerzystów i pieszych przy skręcaniu w prawo. Zestaw dwóch kamer zapewnia widoczność do tyłu oraz strefy z boku pojazdu. Zdaniem producenta, furgon Combo-e Cargo jest dobrym wyborem dla zwolenników elektrycznej, „zielonej” mobilności, takich jak właściciele jednoosobowych i małych firm działających głównie na obszarach metropolitalnych, gdzie do centrum miasta często mogą wjeżdżać wyłącznie samochody elektryczne.

Rozmaitość wersji

Combo-e Cargo jest dostępny w dwóch długościach nadwozia. Samochód w odmianie 4,40 m ma rozstaw osi 2785 mm i może przewozić przedmioty o długości do 3090 mm, przy przestrzeni ładunkowej do 3,8 m3. Przedłużona odmiana XL mierzy 4,75 m przy rozstawie osi 2975 mm i przestrzeni ładunkowej 4,4 m3, w której zmieszczą się przedmioty o długości do 3440 mm.
Combo-e Cargo może przewieźć do 800 kg ładunku i ma największy uciąg w swoim segmencie — może holować przyczepę o masie do 750 kg.

Opel

Combo-e Cargo jest dostępny także w wersji przystosowanej do przewozu osób. Vanem z kabiną załogową opartym na przedłużonej odmianie XL może podróżować łącznie pięć osób, wraz z towarem lub sprzętem przewożonym bezpiecznie za ścianką działową (z klapką ułatwiającą transport szczególnie długich przedmiotów).

Nie tylko do miasta

Dzięki silnikowi elektrycznemu o mocy 100 kW (136 KM), rozwijającemu 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego, Combo-e Cargo doskonale sprawdza się nie tylko na miejskich ulicach, ale także poza obszarem zabudowanym. W zależności od wersji auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 11,2 s, a prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 135 km/h.

Opel

Akumulator trakcyjny Combo-e Cargo może być ładowany na kilka sposobów, w zależności od dostępnej infrastruktury — za pomocą ładowarki naściennej, na stacji szybkiego ładowania, a nawet z domowego gniazdka elektrycznego. Naładowanie akumulatora o pojemności 50 kW w 80 procentach na publicznej stałoprądowej stacji ładowania o mocy 100 kW zajmuje niespełna 30 minut.

Opel

Fachowcy, którzy potrzebują dodatkowego prześwitu i lepszej przyczepności na błotnistej, piaszczystej lub zaśnieżonej nawierzchni, mogą zamówić Combo-e Cargo z pakietem budowlanym i elektronicznym systemem kontroli trakcji IntelliGrip.
Ceny tego pojazdu na polskim rynku zaczynają się od 146 750 zł (z VAT). Ceny wersji osobowej zaczynają się od 155 300 zł. (ms)