Ofensywa dostawczych samochodów Renault
Segment mniejszych aut dostawczych Renault po dokonaniu zmian zdecydowanie zyskał

Ofensywa dostawczych samochodów Renault

Od lat francuski koncern Renault zajmuje w Polsce w segmencie aut dostawczych czołową pozycję. Z powodzeniem utrzymuje pozycję lidera, co potwierdza chociażby wynik 1362 zarejestrowanych aut dostawczych Renault w maju tego roku – najlepszy w Polsce. Ten sukces nie oznacza, że producent spoczywa na laurach.


Renault zaprezentował właśnie najnowsze wersje swoich aut dostawczych, tych gabarytowo mniejszych, ale udoskonalonych. To m.in. efekt przyjęcia przez koncern strategicznego planu „Renaulution”, zgodnie z którym marka stawia na ambitne, tworzące nową wartość zmiany.
Co więc nowego proponuje więc Renault swoim klientom w segmencie małych aut dostawczych.

Express Van

Furgonetkę tą cechuje optymalna pojemność ładunkowa. Szerokość otworu bocznych drzwi przesuwnych wynosi 716 mm. To najszersze drzwi na rynku. Dwuskrzydłowe drzwi tylne w układzie 2/3 – 1/3 ułatwiają załadunek, rozładunek i dostęp do przewożonych ładunków. Nowy Express Van ma najlepszy stosunek długości podłogi przestrzeni ładunkowej (1,91 m w wersji z pełną przegrodą) do całkowitej długości pojazdu. Po złożeniu fotela pasażera i obróceniu przegrody kratowej długość przestrzeni ładunkowej może zostać zwiększona nawet do 2,36 m. W zależności od potrzeb uzyskuje się pojemność ładunkową od 3,3 do 3,7 m³. Dobre są również wartości ładowności tej furgonetki - do 780 kg w wersji benzynowej i do 650 kg w wersji z silnikiem wysokoprężnym.

Dobre są również wartości ładowności tej furgonetki - do 780 kg w wersji benzynowej i do 650 kg w wersji z silnikiem wysokoprężnym


Dla ułatwienia załadunku i prawidłowego zabezpieczenia ładunku samochód został wyposażony w sześć obrotowych uchwytów do mocowania ładunków umieszczonych w podłodze i cztery dodatkowe na ścianach (w opcji). Doskonałą widoczność w przestrzeni ładunkowej zapewnia oświetlenie sufitowe o mocy do 18 W (w opcji dostępne jest oświetlenie w technologii LED). Kluczyk z trzema przyciskami pilota centralnego zamka (składany lub tradycyjny) umożliwia niezależne odblokowanie drzwi przestrzeni ładunkowej.
Ceny tego samochodu zaczynają się od 48 950 zł.

Kangoo van

Ta innowacyjna furgonetka o atletycznej i dynamicznej stylistyce jest przeznaczona przede wszystkim dla klientów flotowych, właścicieli małych, ale wymagających firm usługowych i sklepów. Samochód jest dostępny w dwóch długościach nadwozia.
Samochód ten niezwykle łatwo załadować, dzięki m.in. Open Sesame by Renault – najszerszemu dostępowi bocznemu na rynku (1446 mm), co wynika z wyeliminowania słupka B. Funkcjonalny jest też system Easy Inside Rack – wewnętrzny stelaż podsufitowy umożliwiający przewóz długich przedmiotów pod dachem. Wersja standardowa tego auta ma jedną z największych w segmencie pojemności - do 3,9 m³. W zmodernizowanym wnętrzu kilka praktycznych i łatwo dostępnych schowków o pojemności 50 litrów. Samochód wyposażony jest w dwanaście nowych systemów wspomagania prowadzenia m.in. w system aktywnego wspomagania hamowania, system monitorowania martwego pola, kamerę Rear View Assist czyli asystent monitorowania strefy za samochodem itd.

Renault
Producent zapowiada pojawienie się w w drugim kwartale 2022 roku nowego, elektrycznego Kangoo Van E-TECH Electric. Ceny nowego Kangoo Van rozpoczynają się od 76 900 zł

 

Trafic Combi i Trafic SpaceClass

Nowy Trafic Combi jest w szczególnoś ci przeznaczony do przewozu osób (firmy lub samorządy lokalne) i dla dużych rodzin. Z kolei nowy SpaceClass wychodzi naprzeciw potrzebom najbardziej wymagających kierowców i pasażerów, poszukujących wszechstronności, przestrzeni i komfortu na najwyższym poziomie.

Renault
Nowy Trafic Combi i nowy SpaceClass charakteryzują się zmienioną, poziomą pokrywą silnika i pionową osłoną chłodnicy, które dodają solidności i mocy ich sylwetce. Jednocześnie stylistyka nadwozia zyskała na finezji i wyrazistości dzięki nowym zderzakom i reflektorom full LED połączonym między sobą chromowaną listwą ozdobną. Charakterystyczny układ świateł w kształcie litery C (C-Shape) ma teraz bardziej nowoczesne kształty


Nowy Trafic Combi i nowy SpaceClass są dostępne w dwóch długościach i dysponują bagażnikiem o pojemności od 1 do 6 m³, w zależności od konfiguracji (1 m³ w wersji L1 z drugim i trzecim rzędem siedzeń, 6 m³ w wersji L2 bez drugiego i trzeciego rzędu siedzeń). Umożliwiają przewóz do dziewięciu osób bez zmniejszenia bagażnika. Obie wersje auta zostały wzbogacone o kolejne zaawansowane technologie w postaci nowego, 8-calowego ekranu dotykowego i indukcyjnej ładowarki do smartfonów. Unowocześniono także łączność ze światem dzięki najnowszemu systemowi multimedialnemu Renault EASY LINK, kompatybilnemu z Android Auto i Apple CarPlay.
Aby zapewnić w pełni bezstresową jazdę, nowe Trafic Combi i SpaceClass są wyposażone w liczne systemy wspomagania prowadzenia najnowszej generacji: aktywny regulator prędkości, aktywny system wspomagania nagłego hamowania, system kontroli pasa ruchu i system monitorowania martwego pola. Inną nowością w zakresie bezpieczeństwa jest prawa czołowa poduszka powietrzna, dostosowana do dwóch pasażerów.
Ceny Trafica Combi zaczynają się od 128 550 zł., a Trafica SpaceSlass - od 174 550 zł.

Nasza ocena

Segment mniejszych aut dostawczych Renault po dokonaniu zmian zdecydowanie zyskał. Poprawił się ich wygląd zewnętrzny, bardziej komfortowe i funkcjonalne stało się ich wnętrze. Zastosowano wiele pomysłowych systemów, pomagających użytkownikom w ich ciężkiej pracy.