Nowy VW Caddy 5 Cargo – przestronny, nowoczesny i zaawansowany technologicznie
Caddy 5 Cargo zbudowany został na platformie MQB
10.03.2021

Nowy VW Caddy 5 Cargo – przestronny, nowoczesny i zaawansowany technologicznie

Dostawcze Volkswageny należą do pojazdów chętnie kupowanych do przedsiębiorstw, dla flot i dla usług. Teraz z fabryki niemieckiego koncernu pod Poznaniem trafił na rynek nowy Volkswagen Caddy 5 w wersji Cargo. Jak wszystkie dostawcze Volkswageny jest przestronny, nowoczesny i zaawansowany technologicznie.


Przedsiębiorcy uczestniczący w Skanerze MŚP (Instytut Keralla na zlecenie Carfleet S.A. 2020 r.) zapytani o to, jakie marki dominują w ich służbowych flotach, wymienili ich aż 26, przy czym najwięcej respondentów (19 proc.) wskazało na Volkswagena. W tej grupie ważne miejsce zajmuje Volkswagen Caddy – najbardziej popularny miejski samochód dostawczy w swojej klasie. Marka wyposażyła wchodzącego właśnie na polski rynek nowego Volkswagena Caddy 5 Cargo w wiele niespotykanych wcześniej w tym modelu rozwiązań.

Sprawdzona konstrukcja

Samochód zbudowany został na platformie MQB. Maksymalna pojemność ładunkowa jego krótszej wersji, zgodnie ze standardami SAE V6, wynosi 3,1 m3. Rozstaw osi w wersji krótszej to 2755 mm. Maksymalna długość przestrzeni ładunkowej do przegrody wynosi 1797 mm, natomiast maksymalna wysokość przestrzeni ładunkowej to 1273 mm. Szerokość Caddy 5 Cargo: 1855 mm. To o 62 mm więcej w stosunku do modelu poprzedniego. Dzięki temu i dzięki przemyślanym rozwiązaniom konstrukcyjnym, można było powiększyć szerokość przestrzeni ładunkowej o 50 mm, do 1614 mm, a szerokość między nadkolami o 60 mm, do 1230 mm. Analogicznie do tego, o 51 mm, do 1234 mm, wzrosła szerokość tylnego otworu ładunkowego. Jest zatem możliwe przewożenie w przestrzeni ładunkowej europalety w pozycji poprzecznej. Ładowność tej wersji to maksymalnie 715 kg.

Pojemny i funkcjonalny na każdą okazję

Jeszcze większą pojemność ładunkową: 3,7 m3 zgodnie ze standardami SAE V6 i maksymalną ładowność 770 kg, ma Caddy Maxi ze swoim powiększonym o 215 mm rozstawem osi wynoszącym 2970 mm. W tym przypadku długość przestrzeni ładunkowej wzrasta z 1797 do 2150 mm. Ważną, nową cechą Caddy Maxi są powiększone przesuwne drzwi boczne, które mają teraz szerokość 836 mm. Dzięki tej zmianie i dzięki temu, że przestrzeń ładunkowa zwiększyła się w ten sposób o 11 mm, można przez boczne drzwi włożyć do wnętrza drugą europaletę.

VW Caddy
W Caddy 5 Cargo standardem są tylne, dwuskrzydłowe drzwi bez okien. Opcjonalnie dostępne jest elektryczne wspomaganie domykania drzwi przesuwnych i klapy tylnej, a także funkcja osobnego zamykania przestrzeni ładunkowe


We wnętrzu Caddy Cargo duża ilość nowych konstrukcyjnych rozwiązań technicznych. W przestrzeni ładunkowej dostępny jest opcjonalnie nowoczesny układ oświetlenia wnętrza w całości złożony z lamp diodowych. Ponadto samochód doposażyć można w nowe wyłożenia podłogowe i w gniazdo elektryczne 230V. Nowe zaczepy mocujące (tzw. punkty mocowania) ułatwiają mocowanie i zabezpieczanie ładunku. Opcjonalnie składane siedzenie pasażera, obite z tyłu wysokiej jakości okładziną, może służyć jako biurko.

Wygodny i bezpieczny

W obu wersjach rozstawu osi dostępne są opcjonalnie ergonomiczne fotele egroComfort z certyfikatem ARG (AGR = Stowarzyszenie Akcja dla Zdrowych Pleców). Zostały one opracowane specjalnie z myślą o kierowcach i osobach podróżujących na długich dystansach. Caddy 5 Cargo opcjonalnie wyposażony jest w nowoczesny system infotainment z dużym wyświetlaczem i z ekranem dotykowym oraz w port USB-C z funkcją ładowania np. smartfona i z funkcją transmisji danych. Opcjonalnie dostępna jest deska rozdzielcza Innovision łącząca cyfrowy zestaw wskaźników i 10-calowy wyświetlacz.

VW Caddy
Caddy 5 doposażyć można w nowe wyłożenia podłogowe i w gniazdo elektryczne 230V. Nowe zaczepy mocujące (tzw. punkty mocowania) ułatwiają mocowanie i zabezpieczanie ładunku


W nowym modelu jest cała gama systemów wspomagania kierowcy. Na pokładzie może znajdować się do 19 systemów, z których część jest elementem wyposażenia standardowego. Sześć z nich zostało zastosowanych w Caddy po raz pierwszy. Jednym z najważniejszych jest dostępny opcjonalnie dla wersji z dwusprzęgłową, automatyczną skrzynią biegów DSG aktywny tempomat ACC 2.0 z funkcją Stop and Go.
Innym istotnym elementem podnoszącym znacznie stopień bezpieczeństwa są w pełni diodowe reflektory przednie, wydatnie zwiększające widoczność dzięki o ponad 30% mocniejszemu strumieniowi światła. Opcjonalnie zamówić można również tylne światła LED. W późniejszym terminie dostępna będzie opcja wyposażenia Caddy 5 Cargo w system asystenta cofania z przyczepą Trailer Assist.

Na dalekie trasy i do miasta

Caddy piątej generacji wyposażony jest w najnowocześniejsze, 2,0-litrowe, turbodoładowane silniki wysokoprężne (TDI o mocy od 55 kW / 75 KM do 90 kW / 122 KM) oraz w 1,5-litrowy, turbodoładowany silnik benzynowy (TSI o mocy 84 kW / 114 KM). Wersję 90 kW / 122 KM TDI można opcjonalnie zamówić z 7-biegową automatyczną skrzynią biegów i napędem na przednie koła oraz jako wersję 4MOTION z napędem na wszystkie koła i 6-biegową skrzynią manualną.

Jednostki napędowe Caddy 5 to silniki spełniające normy emisji spalin Euro 6. W zależności od wersji napędu, zużycie paliwa w nowym Caddy w porównaniu do poprzednika spadło nawet o dwanaście procent. Modele z jednostkami TDI posiadają również dwustopniowy wtrysk AdBlue (Twindosing), który Volkswagen Samochody Dostawcze wykorzystuje do znacznego zmniejszenia emisji tlenków azotu (NOx).

Ceny tego samochodu w Polsce zaczynają się od 94 489 zł (silnik benzynowy) i 90 061 zł. (silnik wysokoprężny). (opr. ms)