Nowy Fiat Scudo dostępny z napędami elektrycznymi lub Diesla
Nowy Fiat Scudo został zaprojektowany jako wszechstronny samochód dostawczy
26.01.2022

Nowy Fiat Scudo dostępny z napędami elektrycznymi lub Diesla

Fiat Professional uruchamił zamówienia na najnowszy model Scudo, który zastąpi dotychczasowego Fiata Talento i będzie dostępne zarówno w wersji elektrycznej, jak i tradycyjnej, spalinowej. Cennik wersji spalinowej otwiera 102-konny Furgon w kwocie 88 500 zł netto, napędzany 1,5-litrowym silnikiem Diesla. Z kolei ceny wersji elektrycznej zaczynają się od 140 000 zł netto za Platformę 50 kWh i 143 000 zł za wersję Furgon 50 kWh. Samochody można już zamawiać w jednym z autoryzowanych salonów marki Fiat Professional w Polsce.

Nowe Scudo jest drugim samochodem dostawczym Fiat Professional, po wprowadzonym na rynek w kwietniu zeszłego roku E-Ducato, dostępnym zarówno z tradycyjnymi silnikami spalinowymi, jak i elektrycznymi. Elektryczne Scudo oferuje zasięg do 330 km w cyklu WLTP i dwa rozmiary akumulatorów – 50 i 75 kWh – z mocą ładowania AC (prąd zmienny) do 11 kW i do 100 kW w DC (prąd stały), aby naładować akumulator do 80% pojemności w 45 minut. Cena E-Scudo zaczyna się od 140 000 zł netto za wersję Platforma 50 kWh i 143 000 zł netto dla wersji Furgon 50 kWh.

Fiat Scudo

Oprócz wersji elektrycznych, dostępne są również cztery silniki Diesla: jednostka o pojemności 1,5 litra i mocy 102 lub 120 KM współpracująca z 6-biegową skrzynią manualną oraz 2-litrowy Diesel o mocy 145 KM z przekładnią manualną lub 8-biegową, automatyczną lub o mocy 177 KM, zestawiony z tą samą, wydajną, 8-biegową skrzynią automatyczną.

Nowy Fiat Scudo został zaprojektowany jako wszechstronny samochód dostawczy, który oferuje inteligentne i praktyczne rozwiązania przy zachowaniu kompaktowych wymiarów: wysokość 1,90 m, umożliwiająca łatwy wjazd do podziemnych magazynów i długość 5 m (do 5,3 m w wersji Maxi). Z myślą o szczególnych potrzebach w mieście dostępna jest też najkrótsza wersja Compact 4,6 metra długości.

Fiat Scudo

Niezależnie od wybranego układu napędowego, auto zachowuje taką samą ładowność – pojemność ładunkową 4,6, 5,3 lub 6,1 m3 w zależności od rozstawu osi, ładowność do 1,4 t oraz uciąg – do 1 t. Model wyróżnia się też modułową kabiną uzyskaną dzięki systemowi Moduwork, który przekształca siedzenie pasażera w miejsce pracy i powiększa przestrzeń ładunkową, umożliwiając przewożenie przedmiotów o długości do 4 metrów (wersja Maxi) i zwiększając objętość o kolejne 0,5 m3, aż do łącznej pojemności 6,6 m3 – jednej z największych w klasie.

Konstrukcję nowego Fiat Scudo przystosowano również do przewozu pasażerów. Jest w pełni konfigurowalny z maksymalnie 9 miejscami siedzącymi. W zależności od potrzeb, siedzenia można złożyć w celu zwiększenia przestrzeni ładunkowej, a składany drugi rząd siedzeń w wersji Scudo Brygadowe pozwala na przewiezienie trzech dodatkowych osób w porównaniu z wersją Furgon.

Fiat Scudo

Nowy Fiat Scudo oferuje bogaty zestaw 14 funkcji bezpieczeństwa i systemów ADAS (Advanced Driver Assistance Systems), obejmujących m.in. automatyczne rozpoznawanie znaków drogowych, automatyczny system hamowania awaryjnego, Lane Departure Warning, ostrzegający kierowcę o zjeżdżaniu z pasa ruchu, a także Blind Spot Alert, ważną funkcję ostrzegającą o pojazdach znajdujących się w martwym polu lusterka wstecznego podczas wyprzedzania.

Fiat Scudo

Samochód jest też wyposażony w systemy wczesnego ostrzegania o przeszkodach na drodze, ostrzegania przed kolizją czołową oraz przednie i tyle czujniki parkowania i praktyczną kamerę cofania, potrafiąca wyświetlić obraz 180° odtworzony z góry. Wreszcie, wyświetlacz head-up dostarcza kierowcy wszystkich najważniejszych informacji, nie odwracając jego uwagi od drogi.

Nowy Fiat Scudo jest dostępny w wersjach: Furgon, Brygadowy, Brygadowy Składany oraz Platforma, a w jego elektrycznej odmianie E-Scudo do opcji Furgon, Brygadowy i Platforma dodatkowo dochodzi Kombi (maksymalnie z 9 miejscami siedzącymi), z dwoma poziomami wyposażenia (Easy, i Lounge) i wspomnianymi licznymi konfiguracjami silnikowymi zarówno tradycyjnymi Diesla, jak i elektrycznymi.