Mercedesy eSprinter w firmowej flocie InPost
InPost od dwóch lat buduje także elektryczną flotę
23.12.2021

Mercedesy eSprinter w firmowej flocie InPost

Świąteczne prezenty firma InPost dostarcza w tym roku m.in. za pomocą 10 eSprinterów. W ten sposób pojazdy Mercedes-Benz przyczyniają się do realizacji celów firmy w zakresie rozwoju „zielonych” dostaw na rok 2021.



Okres przedświąteczny to tradycyjne „żniwa” dla branży e-handlu, a kolejna fala pandemii COVID-19 dodatkowo skłania do zakupów przez internet. Wiąże się to ze wzrostem potrzeb transportowych, dlatego niezwykle ważne jest, aby dostawy odbywały się w sposób możliwie zrównoważony. Aby jeszcze bardziej zredukować emisję gazów cieplarnianych InPost od dwóch lat buduje także elektryczną flotę – lokalnie bezemisyjne pojazdy kurierskie dodatkowo pozwalają odciążyć środowisko.

Mercedes
Flota InPost wykorzystuje 10 eSprinterów

We flocie InPost pracuje również 10 eSprinterów.

Bardzo się cieszymy, że InPost wybrał do swojej floty nasz flagowy duży pojazd dostawczy –jeden z ulubionych modeli kurierów na całym świecie – w wersji z napędem elektrycznym – mówi Thomas Greipel, szef Mercedes-Benz Vans w Polsce.

Z punktu widzenia usług kurierskich, tzw. ostatniej mili, elektryczna wersja Sprintera oferuje wiele dodatkowych zalet – takich jak np. możliwość jazdy po buspasach i bezpłatnego parkowania, co oszczędza czas i skraca dostawę. Dodatkowo samochód nie tylko jest lokalnie zeroemisyjny, ale też emituje mniej pyłu z klocków hamulcowych dzięki hamowaniu silnikiem z wykorzystaniem rekuperacji, co zmniejsza zanieczyszczenia powietrza.

Ponadto koszty użytkowania są niższe – nie trzeba wymieniać płynów eksploatacyjnych w silniku i w skrzyni biegów, tankować AdBlue, nie jest także konieczna wymiana zużywających się komponentów, takich jak rozrusznik, turbina czy sprzęgło. Zimą istotna jest także możliwość wstępnego podgrzania kabiny przed wyruszeniem w trasę, co z jednej strony oszczędza zasięg, a z drugiej podnosi komfort pracy.

Mercedes Benz Vans
Kierowcy eSprinterów InPost jeżdżą egzemplarzami wyposażonymi m.in. w kamerę cofania w lusterku wstecznym, tylne drzwi skrzydłowe otwierane do 270 st. oraz opony wielosezonowe i klimatyzację wstępną. Pojazd posiada też możliwość bezprzewodowego ładowania smartfonu oraz dwie dodatkowe półki na dokumenty (nad głową kierowcy oraz w nogach pasażera)

Wnętrze przestrzeni ładunkowej – podłoga oraz ściany – zostało wyłożone odporną na uszkodzenia sklejką oraz doświetlone listwami LED. Samochód napędza silnik elektryczny o mocy 85 kW (116 KM). Zasięg w cyklu mieszanym, w zależności od wybranej wersji baterii, może wynosić od 118 km do 156 km (wg WLTP[1]), co pokrywa średnie dzienne zapotrzebowanie pracy pojazdu.

Jednocześnie dodatkowe zalety, takie jak możliwość naładowania pojazdu od 10-80% w czasie poniżej 30 min. za pomocą szybkiej ładowarki DC o mocy 80 kW, oraz cicha i dynamiczna jazda, także mają znaczenie – szczególnie w najtrudniejszym dla kurierów okresie świątecznej gorączki zakupowej. (ww)