Mercedes Sprinter: więcej mocy
Jesienią wszystkie warianty Sprintera będzie można zamówić z mocnym i wydajnym czterocylindrowym silnikiem wysokoprężnym OM 654. Dotychczas, jednostka ta była dostępna wyłącznie dla furgonu oraz podwozia do zabudowy z napędem na tylne koła. Silnik OM 654 dostępny będzie dla całej gamy modelowej Sprintera w czterech kategoriach mocy, w zależności od wybranego wariantu napędu i nadwozia: 114 KM, 150 KM, 170 KM i 190 KM.
Od jesieni 2021 roku, dzięki OM 654, Sprinter zaoferuje jeszcze większy komfort - zarówno na drodze, jak i poza nią - we wszystkich swoich wersjach podwozia do zabudowy m.in. pod furgon i Tourera z napędem na tylne, przednie lub na wszystkie koła, jako shuttle bus czy też jako baza dla kampera. Każda z nich z niższym zużyciem paliwa.
Generacja silników OM 654, zgodna z normami emisji Euro VI-E i Euro 6d, oferuje jeszcze lepszą charakterystykę hałasu i wibracji. Oznacza to, że wnętrze Sprintera jest ciche, a uciążliwe wibracje zostały zredukowane. Aluminiowa obudowa ze stalowymi tłokami, stopniowy proces spalania i powłoki ścianek cylindrów NANOSLIDE zmniejszające tarcie w silniku w połączeniu z dynamiczną wielokierunkową recyrkulacją spalin i oczyszczaniem ich w silniku to kombinacja, która pozwala obniżyć zużycie paliwa oraz emisję CO2. Dzięki położeniu blisko jednostki napędowej układ oczyszczania spalin działa przy niewielkich stratach ciepła i w optymalnych warunkach.
Kolejna nowość Mercedes-Benz to połączenie tego nowoczesnego silnika o pojemności 2,0 l z automatyczną skrzynią biegów 9G-TRONIC również w Sprinterze z napędem na tylne koła. 6-biegowa manualna skrzynia biegów pozostaje niezmiennie dostępna.
Lokalnie bezemisyjny: eSprinter
Od 2020 roku flagowy duży van Mercedes-Benz jest również dostępny alternatywnie z napędem elektrycznym. eSprinter zapewnia bezemisyjną logistykę miejską w pełnym zakresie zastosowań. Pomocne może tu być także narzędzie doradcze eCharging Planner, będące częścią ekosystemu eVan Mercedes-Benz Vans. Podpowiada ono, co należy wziąć pod uwagę, podejmując decyzję o przejściu floty na napęd elektryczny.
Kolejna generacja eSprintera jest już opracowywana: ta modułowa koncepcja składa się z przedniego modułu dla komponentów wysokonapięciowych, modułu w podwoziu dla akumulatora wysokonapięciowego i tylnego modułu z elektrycznie napędzaną tylną osią. Dzięki temu eSprinter nowej generacji – który będzie produkowany od drugiej połowy 2023 r. – zapewni znacznie większą swobodę w rozwoju i projektowaniu różnych nadwozi. Ponadto następna generacja eSprintera będzie produkowana w sposób neutralny pod względem emisji CO2 – to kolejny krok w ramach „Ambition2039”, zrównoważonej strategii korporacyjnej Mercedes-Benz. (ww)