IVECO Daily: jakość w cenie
Daily izoterma dedykowany jest do transportu w branży spożywczej
15.02.2023

IVECO Daily: jakość w cenie

IVECO Daily to popularne auto dostawcze, wykorzystywane zarówno w transporcie długodystansowym, jak i dystrybucyjnym. Jego walory to m.in. bardzo szeroka paleta zabudów oraz trwałe i ekonomiczne silniki. Na szczególną uwagę zasługuje także Daily w siedmiotonowej wersji.

 

Użytkownicy cenią Daily głównie za długą ramę podwozia, którą z łatwością można zabudować dla różnych celów oraz szeroką gamę wydajnych i ekonomicznych silników.

Rozmaitość adaptacji

Ładowność podwozia z kabiną zbudowanego na wytrzymałej ramie z profili o przekroju C wynosi do 4900 kilogramów. Furgon o kubaturze od 16 do 19,6 m3 zdaje egzamin przy transporcie ładunków o dużych gabarytach i jest idealną bazą do zabudowy lub adaptacji.

Producent oferuje podwozie do zabudowy do przewozu towarów na pojedynczych lub podwójnych kołach, idealne pod różne typy adaptacji: skrzynie, plandeki, burto-firany, kontenery z prefabrykatów aluminiowych lub z laminatu, często na ramie stalowej, a także różne funkcje drzwi, rodzaje podłóg, typy wind.

W szerokiej gamie zabudowy specjalistycznej doskonale na podwoziu siedmiotonowego Daily sprawdzają się autolawety, niezastąpione brygadówki z kabiną załogową do 7 osób oraz wysokospecjalizowane zabudowy takie jak skrzynia z żurawiem, podnośnik koszowy czy HDS.

IVECO Daily kontener doskonale sprawdza się w transporcie długodystansowym (Foto: IVECO)

Siedmiotonowy Daily

W wersji podwozie jest dostępny z kabiną pojedynczą lub załogową, a także z rozstawami osi od 3450 do 5100 mm, odpowiednimi do nadwozi o długości prawie 7 m i szerokości ponad 2,5 m. W każdej z tych konfiguracji zdaniem producenta, Daily zapewnia komfort i wrażenia z jazdy porównywalne z autem osobowym, gdyż zastosowano w nim w jako pierwszym samochodzie dostawczym fotele Hi-Adaptive z pianką zapamiętującą kształt. Na placu manewrowym uwagę zwraca wyjątkowo mały promień zawracania, zaś w trasie adaptacyjne zawieszenie Air-Pro. W praktyce oznacza to mniejsze przechyły nadwozia na zakrętach, mniejsze wibracje oraz poziomowanie w czasie poniżej 10 sekund dla przyspieszenia załadunku i rozładunku.

Spory wybór silników

Pod maską mocny i wydajny 3 litrowy turbodoładowany diesel F1C, którego poszczególne warianty rozwijają moc 160, 180 lub 210 KM zaś maksymalny moment obrotowy sięga 470 Nm. Siedmiotonowy Daily jest dostępny również z silnikiem zasilanym sprężonym gazem ziemnym CNG. Jednostka rozwija moc 136 KM i maksymalny moment obrotowy 350 Nm, a jeżeli pojazd zatankowano biometanem, bilans emisji CO2 jest nawet o 95% niższy w porównaniu z olejem napędowym.

Sześciobiegowa przekładnia manualna jest łączona z silnikami o mocy 160 i 180 KM oraz silnikiem na CNG, natomiast 8 biegową przekładnię automatyczną HI-MATIC można zamówić do silników diesla o mocy 166, 180 i 210 koni oraz do wspomnianego silnika zasilanego CNG. Przekładnia znana z zastosowania chociażby w segmencie aut osobowych premium może zmieniać biegi w ciągu 200 milisekund.

Wsparcie na drodze

Kierowcy Daily mogą korzystać z szybkiej pomocy drogowej Assistance Non-Stop 24/7 oraz gęstej sieci autoryzowanych serwisów. Wraz z samochodem dostępne są zaawansowane usługi łączności IVECO ON, umożliwiające m.in. monitorowanie zużycia paliwa oraz stylu jazdy zarówno całej floty, jak i pojedynczego pojazdu. Szczególnie pomocne są także oszczędzające czas zdalne aktualizacje Over-the-Air i usługi zdalnej diagnostyki RAS (Remote Assistant Service), dzięki którym można ograniczyć wizyty w serwisie i zapobiec niespodziewanym awariom.