HYVIA: dostawczy Renault Master na wodór i uniwersalne stacje ładowania
Krótki czas tankowania, stacja prosta w obsłudze i bezpieczna w eksploatacji

HYVIA: dostawczy Renault Master na wodór i uniwersalne stacje ładowania

Producenci aut cały czas pracują nad pojazdami napędzanymi wodorem. To alternatywa dla coraz popularniejszych „elektryków”.


Utworzona w czerwcu 2021 roku francuska spółka HYVIA, wykorzystując doświadczenie i wiedzę Grupy Renault i Plug Power zaprezentowała właśnie prototyp samochodu Renault Master Van H2-TECH, napędzanego wodorem oraz stacji jego tankowania.

Renault Master
Wodorowy Master to duży furgon do transportu towarów z przestrzenią ładunkową o pojemności 12 m3 i z zasięgiem do 500 km będzie dostępny na rynku w 2022 roku


Samochód charakteryzuje się zerową emisją CO2, zwiększonym zasięgiem i krótszym czasem tankowania. Jest wyposażony w ogniwo paliwowe o mocy 30 kW, akumulator 33 kWh oraz zbiorniki o łącznej pojemności 6 kg wodoru (4 zbiorniki po 1,5 kg).

HYVIA pokazała także swój prototyp stacji tankowania wodoru. Ten rodzaj stacji pozwoli na oferowanie rozwiązań w zakresie dystrybucji wodoru tam, gdzie infrastruktura nie jest jeszcze do końca rozwinięta. Krótki czas tankowania, stacja prosta w obsłudze i bezpieczna w eksploatacji.

Stacja tankowania wodoru HYVIA umożliwia skrócenie czasu napełniania zbiorników: trwa 5 minut i jest równie proste jak tankowanie samochodu z silnikiem spalinowym. Zapewnia więc optymalne dysponowanie samochodami dostawczymi eksploatowanymi we flotach firmowych. Wodór będzie dostarczany na miejsce w procesie elektrolizy wody lub przetaczany z cysterny. System spręża wodór na czas składowania przed zasileniem nim pojazdu. System został zaprojektowany zgodnie z obowiązującymi przepisami i zawiera najlepsze innowacyjne rozwiązania pod względem bezpieczeństwa. Stacje tankowania wodoru będą dostępne w wynajmie lub w zakupie.

Przedstawione prototypy są pierwszymi przykładami ekosystemu HYVIA, który obejmuje produkcję zielonego wodoru (ogniwa elektrolityczne) i jego dystrybucję (stacje tankowania wodoru), jak również gamę lekkich samochodów dostawczych na ogniwa paliwowe (furgon, podwozie z kabiną i Citybus), będących uzupełnieniem oferty elektrycznych samochodów dostawczych.