Fordy Transit: nie tylko dla profesjonalistów
Szeroka gama użytkowych modeli Ford Transit
02.04.2021

Fordy Transit: nie tylko dla profesjonalistów

Od 1965 roku model Ford Transit zawsze spełniał oczekiwania zarówno wielkich firm, jak i drobnych przedsiębiorców. To stosunkowo niewielkie auto ma ogromne możliwości ładunkowe, a do tego jest stale udoskonalane. W bogatej ofercie Transita znajduje się wiele odmian dopasowanych do indywidualnych preferencji oraz wymagań. Auto – jak zapewnia producent - sprosta wszystkim wymaganiom.


Transit Courier: zwinny, przestronny i ekonomiczny

Najmniejszy Transit to Courier. Sprawdza się m.in. w trudnej pracy np. przy dostarczaniu przesyłek lub dostawach towaru. Mimo kompaktowych rozmiarów, które zapewniają zwinność w mieście, Transit Courier ma przestrzeń ładunkową o pojemności aż 2,3 m3. Auto mierzy zaledwie 4157 mm długości, dzięki czemu jazda po zatłoczonym mieście, osiedlowych uliczkach lub peryferiach miast nie będzie problemem. Średnica zawracania pomiędzy krawężnikami to zaledwie 10,5 metra.
W ofercie są dwa silniki – benzynowy i wysokoprężny. Dodatkowo silnik Diesla dostępny jest w dwóch wariantach - o mocy 75 albo 100 KM. Niezależnie od wybranej wersji, można być pewnym niskiego zużycia paliwa – nawet 5,3 l/100 km w przypadku silnika wysokoprężnego. Auto może się poszczycić wieloma zaawansowanymi technologiami, które ułatwiają kierowcy codzienną pracę.

Ford
Transit Courier

Transit Connect: dla tych, którzy wymagają więcej

Jeśli ktoś szuka ponadprzeciętnej funkcjonalności, ale nie chce rezygnować z cech, które zna z tradycyjnych modeli marki Ford, powinien zwrócić uwagę na Transita w wersji Connect. Przede wszystkim mamy tu o wiele szersze możliwości personalizacji i wyposażenia auta. Przykładowo model ten może być wzbogacony w specjalną przegrodę z funkcją klapy umożliwiającą przewożenie długich przedmiotów do 3,4 m. Poza tym do wyboru są dwie długości nadwozia L1 i L2 oraz trzy wersje: Van, Kombi N1 i Van z podwójną kabiną.

W ofercie jest także niezwykle ciekawa i atrakcyjna odmiana Active. Wygląd idzie tu również w parze z funkcjonalnością i wygodą, bowiem w tej wersji, oprócz wielu nakładek na nadwozie, które chronią lakier przed zadrapaniami, dostajemy również wyższy prześwit, który idealnie sprawdzi się w nieco trudniejszym terenie np. za miastem czy w lesie. Pod maską może pracować silnik 1.0 EcoBoost o mocy 100 KM, jak również jeden z dwóch silników wysokoprężnych 1.5 EcoBlue o mocy 100 lub 120 KM. W odmianach z silnikiem Diesla napęd może być przekazywany za pomocą automatycznej przekładni o 8 przełożeniach.

Ford
Transit Connect

Transit Custom: klasyka gatunku

Ford Transit Custom to niemal klasyka gatunku. Od zawsze słynął z wytrzymałości, niezawodności, funkcjonalności oraz komfortu typowego dla aut osobowych. Teraz ma on jeszcze więcej zaawansowanych rozwiązań i technologii, a także nowoczesne silniki wysokoprężne oraz zaawansowane napędy hybrydowe. To m.in. napędy sprawiają, że auto jest tak uniwersalne i sprawdzi się w każdym zadaniu. Jednym z ciekawszych rozwiązań jest napęd EcoBlue Hybrid z tzw. miękką hybrydą, czyli dodatkową instalacją 48 V, która wspiera jednostkę napędową nie tylko zmniejszając zużycie paliwa, ale poprawiając komfort codziennej eksploatacji i dynamikę np. podczas ruszania spod świateł. Ponadto występuje również odmiana hybrydowa typu plug-in, która, po naładowaniu baterii, jest w stanie pokonać nawet 50 km w trybie bezemisyjnym. Przy wykorzystaniu odpowiedniej infrastruktury, codzienna eksploatacja może być niezwykle ekonomiczna. Dla tradycjonalistów są oczywiście silniki wysokoprężne EcoBlue o mocy nawet 185 KM.

Ten wyjątkowy van zapewnia aż 6 m3 w wersji z krótkim nadwoziem (L1 – 4973 mm), podczas gdy wersja z długim nadwoziem (L2 – 5340 mm) oferuje 6,8 m3. Do wyboru są także dwie wersje wysokości H1 i H2 (od 1922 do 2426 mm w zależności od wersji). W ofercie są także nadwozia Van z podwójną kabiną, Kombi i Kombi-Van oraz niezwykle ciekawa odmiana Nugget.

Ford
Nowy użytkowy e-Transit

Transit Van: do najcięższych zadań

Pojemność 15,1 m3, długość ponad 3 metry i ładowność do 2,4 tony w wersji z 5-tonową masą całkowitą – tak w skrócie prezentuje się przestrzeń ładunkowa modelu Ford Transit Van. Do tego szeroko otwierane drzwi boczne, komfortowa wysokość załadunku oraz nisko zawieszony próg tylnych drzwi ułatwiają zarówno załadunek, jak i rozładunek. To podstawowe cechy kultowego już pojazdu dostawczego. W ofercie jest również odmiana z podwójną kabiną, a wszystkie wersje są dostępne w różnych konfiguracjach długości – od L2 do L4 (od 5531 do 6704 mm) – oraz dwóch wersjach wysokości – od H2 do H3 (od 2490 do 2790 mm). W najnowszej odsłonie tego modelu nie zabrakło mnóstwa nowoczesnych rozwiązań i systemów wsparcia oraz ochrony.

Ford
Transit Van

W trudnych warunkach, a takich nie brakuje np. na budowie lub za miastem, sprawdzi się z kolei napęd na wszystkie koła (AWD) zapewniający maksymalną przyczepność bez względu na warunki. Największego Transita napędzają 2-litrowe silniki wysokoprężne Ford EcoBlue nowej generacji, dzięki którym pojazd jest mocniejszy i bardziej wydajny niż kiedykolwiek przedtem. Do wyboru jest jeden z czterech wariantów mocy do 185 KM oraz 415 Nm momentu obrotowego. Z takim sercem żaden transport nie będzie problemem.

Transit Podwozie: dla potrzebujących nietypowych rozwiązań

Ford Transit Podwozie z pojedynczą lub podwójną kabiną ma wiele możliwości konwersji dopasowanych do charakteru biznesu. Może być np. pojazdem ratowniczym, lawetą czy chłodnią. Solidne podwozie może być bazą dla wielu zastosowań.

Ford
Transit do wielu zadań

Transit Podwozie może być wyposażony w jeden z zaawansowanych 2-litrowych silników wysokoprężnych Ford EcoBlue, Cztery dostępne warianty mocy zapewniają do 185 KM oraz 415 Nm momentu obrotowego. Każdy silnik spełnia rygorystyczne wymogi standardów dotyczących emisji spalin Euro 6.2. Pojazd jest również dostępny z silnikiem Heavy Duty Truck (HDT) oraz w wersji mild Hybrid Electric Vehicle (mHEV). (oprac. ms)