Ford Transit z … sypialnią
W najnowszej odsłonie Forda Transita L5 wykorzystano przedni napęd

Ford Transit z … sypialnią

Produkowany od 67 lat Ford Transit zyskał ...sypialnię. Najnowsza wersja podwozia o najdłuższym rozstawie osi, oznaczonym L5 została wyposażona w napęd na przednie koła, opcjonalną automatyczną skrzynię biegów i systemy godne aut osobowych. Ponadto ma najbardziej komfortową w segmencie kabinę, którą można rozbudować o przestrzeń sypialną.

Pojedyncza kabina Transita L5 może pomieścić do trzech osób. Dodatkowo można ją rozbudować właśnie o przestrzeń sypialną - w odmianie kabiny górnej lub tylnej. Kabina sypialna pozwala na nocowanie w każdych warunkach pogodowych i może zostać wyposażona w ogrzewanie postojowe oraz np. czajnik, lodówkę lub sprzęt multimedialny.

Fort Transit
Kabina Forda Transita L5 rozbudowana o część sypialną

Nowa generacja silników i napęd na przednie koła

W najnowszej odsłonie Forda Transita L5 wykorzystano przedni napęd. Jest on lżejszy - o prawie 100 kg - od klasycznego układu z tylnym napędem, co pozytywnie wpływa na ładowność samochodu. Przedni napęd pozwala również na zmniejszenie zużycia paliwa.

Pod maską przednionapędowego Forda Transita z podwoziem L5 pracują udoskonalone silniki New EcoBlue. Pojazdy wyposażone są w jednostki wysokoprężne o pojemności 2 litrów. Występują one w dwóch wersjach: 130 KM z maksymalnym momentem obrotowym 360 Nm lub 160 KM z maksymalnym momentem obrotowym 390 Nm.

Napęd przekazywany jest za pomocą manualnej skrzyni biegów o sześciu przełożeniach. W ofercie znaleźć można również 6- biegowy automat SelectShift. Umożliwia on również ręczną zmianę biegów oraz zapewnia możliwość blokowania poszczególnych przełożeń.

Najdłuższy rozstaw osi w segmencie

Oznaczenie L5 dotyczy w przypadku Forda Transita wersji podwozia z kabiną z największym w ofercie rozstawem osi. Wynosi on 4522 mm, co czyni go obecnie najdłuższym w całym segmencie samochodów dostawczych do 3,5 t. Wytrzymałe podwozie na ramie drabinowej stanowi płaską i solidną podstawę do zabudowy. Maksymalna długość zabudowy w modelu Transit L5 to 5337 mm, a maksymalna szerokość zewnętrzna zabudowy to 2400 mm. Oznacza to, że w zabudowie skrzyniowej zmieści się 10 europalet. Zastosowany napęd na przednie koła zmniejszył o 100 mm w stosunku do odmiany z napędem na tył wysokość tylnej części ramy. Teraz wynosi ona 635 mm.

Ford Transit
Wytrzymałe podwozie na ramie drabinowej stanowi płaską i solidną podstawę do zabudowy

Komfort aut osobowych

Samochody dostawcze Forda zawsze konstruowno z dbałością o komfort kierowcy i pasażerów. Najnowszy Transit L5 ma nie tylko wygodne siedzenia i zaawansowane rozwiązania multimedialne. Na liście jego wyposażenia można znaleźć technologię godną dobrze wyposażonych modeli aut osobowych. W opcji znajduje się ponadto inteligentny tempomat z inteligentnym ogranicznikiem prędkości iSLD. Zaawansowana technologia radarowa pozwala wykryć wolniej jadące pojazdy i dostosować prędkość zachowując bezpieczny odstęp od auta poprzedzającego. Gdy ruch zacznie się odbywać szybciej, Transit L5 również przyspieszy - do prędkości ustawionej w tempomacie. System dodatkowo rozpoznaje znaki drogowe i automatycznie zmniejsza prędkość zgodnie z obowiązującym ograniczeniem.

Nowy Ford Transit L5 może być również wyposażony w system Pre-Collision Assist oraz zaawansowany system pomagający utrzymać pojazd na pasie ruchu. Ten pierwszy monitoruje drogę przed samochodem i analizuje odległość względem innych pojazdów i pieszych. Jeżeli kierowca nie zareaguje na sygnały ostrzegawcze, wówczas układ zapobiegania kolizjom podnosi wstępnie ciśnienie w układzie hamulcowym i może automatycznie aktywować hamulce, aby złagodzić skutki kolizji. System kontroli pasa ruchu drganiami kierownicy ostrzega kierowcę o niezamierzonej zmianie pasa ruchu. W przypadku braku reakcji prowadzący odczuje na kierownicy siłę wspomagania, która nakieruje pojazd na właściwy pas ruchu.

Jedną z ciekawszych opcji dostępnych w długodystansowym Fordzie jest - znana z osobowych modeli tego producenta - podgrzewana przednia szyba Quickclear. Kierowca ma również do wyboru jeden z trybów jazdy - Normalny i Eco, a system monitorowania stanu pojazdu analizuje dane i pomaga utrzymać maksymalna wydajność silnika.

Dostępne w standardowym wyposażeniu radio AM/FM z DAB+ oprócz Bluetooth®, złącza USB i sterowania z kierownicy zawiera uchwyt do telefonu MyFord Dock. Dzięki niemu smartfon zawsze znajdzie centralne i wygodne miejsce na desce rozdzielczej.

Samochód jest standardowo wyposażony w modem FordPass Connect, który dzięki funkcji Live Traffic będzie dostarczał aktualne dane o ruchu drogowym oraz zmodyfikuje trasę przejazdu uwzględniając warunki drogowe.