Ford Transit także pojazdem dla straży pożarnej
Lekki samochód ratowniczo-gaśniczy zbudowano na bazie Forda Transita z napędem 4X4
04.08.2021

Ford Transit także pojazdem dla straży pożarnej

Ford od dawna specjalizuje się w projektowaniu i dostarczaniu samochodów do zadań specjalnych – od zastosowań komercyjnych takich jak chłodnie czy zabudowy warsztatowe, aż po służby ratownicze i mundurowe, w tym i dla straży pożarnej. Jednym z najciekawszych modeli jest Ford Transit ze specjalną zabudową ratowniczo-gaśniczą.


Niedawno w firmie Frank-Cars Częstochowa przekazano pojazdy dla miejscowej straży pożarnej. Wśród nich znalazł się m. in. Ford Transit w specyfikacji ratowniczo-gaśniczej.

 

Ford Transit


Lekki samochód ratowniczo-gaśniczy do zadań specjalnych (LSGR)

Lekki samochód ratowniczo-gaśniczy zbudowano na bazie Forda Transita z napędem 4X4. Auto powstało na ramie, posiada jednoczęściową, stalową kabinę podwójną i jest przystosowane do przewożenia 5 lub nawet 6 osób. To samochód, który jest w stanie zabrać na akcję zespół strażaków oraz mnóstwo niezbędnego sprzętu. Ładowność tego auta wynosi 800 kg, a dopuszczalna masa całkowita to 3 490 kg. Do napędu służy silnik wysokoprężny 2.0 EcoBlue o mocy 130 KM lub 170 KM. Napęd trafia na wszystkie koła za pośrednictwem manualnej skrzyni biegów.

 

Ford Transit


Cechą szczególną tego auta jest oczywiście specjalistyczna zabudowa szkieletowa, składająca się z kształtowników ze stali nierdzewnej, z ramą pośrednią przykręcaną do ramy podwozia. Poszycie zewnętrzne wykonane z gładkiej blachy ze stopu aluminium jest wytrzymałe i odporne na trudne warunki pracy. Dach wykonany jest w formie podestu roboczego, pokrytego blachą aluminiową ze wzorem przeciwpoślizgowym. Jego konstrukcja jest niezwykle wytrzymała i bez problemu udźwignie ciężar dwóch strażaków z całym ekwipunkiem oraz przewożonym sprzętem.
Na dachu jest miejsce na drabinę nasadkową trzyelementową i trzy węże ssawne. Całkowita długość zabudowy to 2 250 mm.

Przygotowany do każdej akcji

Na wyposażeniu tego auta znalazł się m. in. agregat wysokociśnieniowy wodno-pianowy z pompą o wydajności min. 50 l/min, przy ciśnieniu min. 40 bar. Jest także prądownica pistoletowa, z regulacją strumienia od mgłowego do zwartego oraz zbiornik wody o pojemności min. 200 litrów. Auto wyposażono również w teleskopowy maszt oświetleniowy ze źródłami światła w technologii LED (reflektory LED o mocy 30 W), pneumatyczny, sterowany automatycznie, zasilany sprężarką z układu elektrycznego pojazdu. Auto z napędem na cztery koła nierzadko zjedzie z ubitego szlaku, a tam z pewnością przyda się wyciągarka elektryczna wbudowana w zderzak z prowadnicą rolkową o uciągu min. 3,5 t.

 

Ford Transit


- Transit to legenda i synonim auta dostawczego. Na ten wizerunek pracuje niezwykła niezawodność modelu, bogate wyposażenie, praktycznie nieograniczone możliwości dostosowania pojazdu do potrzeb różnorodnych klientów oraz szybki i profesjonalny serwis zapewniany przez sieć autoryzowanych dilerów FordaTransit jest również jednym z najchętniej kupowanych samochodów dostawczych, czy to w Polsce, w Europie, czy w USA. A już niedługo do masowej sprzedaży trafi w pełni elektryczny E-Transit, poszerzając naszą gamę oszczędnych i nowoczesnych jednostek napędowych – powiedział Piotr Pawlak, prezes i dyrektor generalny Ford Polska Sp. z o.o. (ms)