Wielozadaniowy chiński pojazd trafił do Polski
Śmieciarka na podwoziu ETM6 wyposażona jest w innowacyjny system napędu z własnym źródłem zasilania (AMP E-PowerBox)
09.05.2024

Wielozadaniowy chiński pojazd trafił do Polski

Chiński BYD, jeden z największych producentów pojazdów elektrycznych na świecie, wprowadza na polski rynek w pełni elektryczny pojazd ETM6 BYD. Jednym z atutów stworzonej na bazie tego podwozia śmieciarki jest niezależny od podwozia napęd elektryczny funkcji zabudowy, co pozwala na zwiększenie zasięgu oraz wydajności całego pojazdu.

 


To podwozie do zabudowy z szerokim zakresem zastosowań, w tym do dystrybucji miejskiej, w logistyce czy branży komunalnej.

Sprawdza się w mieście

Jednym z atutów stworzonej na bazie tego podwozia śmieciarki jest niezależny od podwozia napęd elektryczny funkcji zabudowy, co pozwala na zwiększenie zasięgu oraz wydajności całego pojazdu, a szczelna zabudowa umożliwia transport uwodnionych odpadów. Śmieciarka ta to wannowa zabudowa do zbierania odpadów wyposażona w przegubowo-liniowy system zagęszczania odpadów. Opróżnianie zabudowy odbywa się przez wywrót tylny ze zautomatyzowanym systemem podpór. Umieszczony z tyłu mechanizm wrzutowy pozwala na opróżnianie pojemników na śmieci od 120 do 1100 l.

BYD ETM6


Pojazd typu śmieciarka na podwoziu ETM6 wyposażony jest w innowacyjny system napędu z własnym źródłem zasilania (AMP E-PowerBox) oraz intuicyjny system obsługi wyposażony w monitor przekazujący w czasie rzeczywistym cykl pracy i stan realizowanych funkcji. Całość obsługiwana jest przy pomocy czytelnych przycisków, które dodatkowo kolorem podświetlenia informują o statusie dostępności poszczególnych funkcji. Urządzenie spełnia zapisy dyrektywy maszynowej 2006/42/WE i normy PN-EN-1501. Moduł AMP ePowerBox pozwala na niezależną pracę śmieciarki, bez korzystania z baterii trakcyjnych pojazdu. Daje to olbrzymią korzyść, zwiększając zasięg ciężarówki. Poprawnie naładowane baterie pozwalają na ciągłą pracę w systemie 8-godzinnym.

Podwozie BYD ETM6 posiada dwie opcje rozstawu osi, co umożliwia wykonanie każdej zabudowy, w zależności od potrzeb biznesowych. Poczynając od śmieciarki wannowej z tylnym załadunkiem pojemników od 120 do 1100 litrów po śmieciarki z bocznym mechanizmem załadowczym pojemników od 120 do 1100 litrów oraz do opróżniania koszy przystankowych lub w parkach.

Uniwersalność

Kolejnymi rozwiązaniami mogą być zabudowy: skrzyniowa z nadstawkami, wywrotki trójstronnej czy kontenerowa z windą hydrauliczną. W drugiej połowie roku planowane jest wprowadzenie zabudowy hakowej.

BYD ETM6 (Foto:. mat. prasowe/ BYD)


Kolejną cechą wyróżniającą podwozie BYD ETM6 na tle podobnych pojazdów jest dostępność największego pakietu akumulatorów trakcyjnych 126 kWh oferowanych w rozstawie osi 3360 mm. Przy tym rozstawie konkurencja jest w stanie zaoferować pojazdy z akumulatorami trakcyjnymi o maksymalnej pojemności około 80 kWh. Większa pojemność akumulatora ma bezpośredni wpływ na zasięg pojazdu, jego większą dyspozycyjność i gotowość do pracy.

ETM6 charakteryzuje się nowoczesną i przestronną kabiną, wyposażoną w wygodne fotele oraz wiele funkcjonalnych schowków zapewniających kierowcy ergonomiczną i komfortową przestrzeń pracy. Wnętrze pojazdu jest wyposażone w ekran dotykowy LED o przekątnej 10,1 cala zamontowany na płaskim panelu. Wielofunkcyjna kierownica ułatwia obsługę różnych elementów sterujących, zapewniając lepsze wrażenia z jazdy, tym samym zmniejszając zmęczenie kierowcy.
Bezemisyjny ETM6 to pojazd bardzo cichy, co pozwala na dyskretną dystrybucję nocną w obszarach miejskich. Oferuje najdłuższy na rynku zasięg jazdy w swojej klasie – do 200 km nawet z pełnym obciążeniem. Przy użyciu stacji ładowania DC 120 kW, ETM6 można naładować od 20 do 100% w ciągu 1 godziny. (ms)