Pierwsza 40-tonowa ciężarówka z napędem wodorowym już w eksploatacji
Tankowanie wodoru zajmuje ok. 15 minut
14.03.2023

Pierwsza 40-tonowa ciężarówka z napędem wodorowym już w eksploatacji

DB Schenker używa pierwszego zasilanego wodorem ciągnika siodłowego dopuszczonego do regularnej eksploatacji. Samochód ciężarowy na ogniwa paliwowe, wyprodukowany przez firmę Hyzon, wykorzystywany jest przez oddział DB Schenker w codziennej obsłudze połączenia między Kolonią i belgijskim Eupen. DB Schenker jest tym samym pierwszym dostawcą usług logistycznych w Niemczech, który eksploatuje pojazd na ogniwa paliwowe (FCEV) w kategorii 40 ton.



Najnowocześniejszy ciągnik siodłowy Hyzon z technologią ogniw paliwowych posiada wszystkie cechy niezbędne do niezawodnej pracy na wskazanej trasie. Jego zasięg wynosi około 400 kilometrów, a maksymalna ładowność jest większa niż w przypadku samochodów ciężarowych zasilanych w 100% energią elektryczną. Kolejną istotną zaletą technologii wodorowej w codziennym użytkowaniu jest szybki proces tankowania, który trwa około 15 minut.

Ścisła współpraca z firmą leasingową hylane

- Wdrożenie pierwszego 40-tonowego pojazdu napędzanego wodorem do ruchu transgranicznego między Niemcami i Belgią jest kamieniem milowym w kontekście naszych długoterminowych celów zrównoważonego rozwoju. Potwierdza, że działamy w awangardzie technologicznej i jest dobrym przykładem na to, jak ważna jest współpraca z innowacyjnymi, wysokowydajnymi firmami zajmującymi się zieloną mobilnością – mówi Cyrille Bonjean, Executive Vice President Land Transport in Europe w DB Schenker.

DB Schenker wykorzystuje ciężarówkę Hyzon w modelu pay-per-use oferowanym przez Hylane, wypożyczalnię specjalizującą się w neutralnych pod względem emisji CO2 pojazdach użytkowych

Hylane jest częścią DEVK i zajmuje się dostarczaniem kompleksowych rozwiązań wodorowych dla sektora logistycznego. Współpraca firm trwa już ponad dwa lata i oprócz leasingu, obejmuje również wspólne projekty rozwojowe. Dane dotyczące jazdy i eksploatacji ze startującego właśnie regularnego połączenia na trasie Kolonia-Eupen zostaną wykorzystane przez hylane. Posłużą do dalszego doskonalenia modeli wynajmu opartych na użytkowaniu dla mobilności neutralnej pod względem emisji CO2. (ww)