Emisje NOx z unijnej floty pow. 16 ton według klas Euro
Norma Euro VII dla samochodów ciężarowych będzie miała jedynie marginalny wpływ na redukcję emisji NOx
24.01.2023

Emisje NOx z unijnej floty pow. 16 ton według klas Euro

W 2025 r. pojazdy ciężarowe z normą Euro VI będą stanowić prawie 58% unijnej floty. Jednak pojazdy starsze niż te z normą Euro VI (sprzedane przed 2013 r.) nadal będą przyczyniać się do 77% całkowitej emisji NOx z floty tego typu pojazdów ciężarowych.



Najnowszy raport ACEA ( Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów) wskazuje, że norma Euro VII dla samochodów ciężarowych będzie miała jedynie marginalny wpływ na redukcję emisji NOx. Co więcej, masowa inwestycja w pojazdy spełniające normę Euro VII spowodowałaby przekierowanie znacznych zasobów inżynieryjnych i finansowych z technologii akumulatorów i ogniw paliwowych z powrotem na silnik spalinowy.

ACEA
                                                                                             (Źródło": ACEA)


W praktyce oznacza to, że odnowienie floty ukierunkowane na dużą liczbę ciężkich samochodów ciężarowych sprzed Euro VI na drogach UE miałoby największy wpływ zarówno na zanieczyszczenia, jak i emisję CO2. (ww)