Elektryczne Scanie w transporcie regionalnym
Produkcja zelektryfikowanych pojazdów Scania nowej generacji rozpocznie się w IV kwartale 2023 r.
13.06.2022

Elektryczne Scanie w transporcie regionalnym

Zgodnie z zapowiedzianą strategią, Scania wprowadza rozwiązania oparte na pojazdach elektrycznych nowej generacji (ang. BEV – Battery Electric Vehicle). Pojazdy, dostępne z kabinami sypialnymi R lub S, stanowią część kompleksowego rozwiązania, które umożliwi elektryfikację transportu znacznej liczbie klientów, dla różnych aplikacji. Dzięki zainstalowanym w pojazdach akumulatorom o mocy 624 kWh, Scania zapewnia narzędzia do zasadniczej zmiany, jeśli chodzi o pojazdy elektryczne i ich dostępność w transporcie regionalnym.


Elektryczne pojazdy ciężarowe Scania nowej generacji opierają się na klasycznych podstawach Scania, takich jak modułowość, zrównoważony rozwój i całkowita ekonomika eksploatacji, z potencjałem dorównującym, a nawet przekraczającym to, czego można oczekiwać od konwencjonalnych pojazdów ciężarowych. Najnowszym pojazdom elektrycznym Scania towarzyszy wsparcie w obszarze serwisu i usług, które czynią je kompletnymi rozwiązaniami, łącznie z ładowaniem, finansowaniem, ubezpieczeniem i obsługą serwisową.

Scania wprowadza zeroemisyjne elektryczne pojazdy ciężarowe nowej generacji, które stanowią doskonałe rozwiązanie na regionalnych trasach długodystansowych dla zestawów o dopuszczalnej masie całkowitej do 64 ton. Rozszerzenie portfolio zelektryfikowanych pojazdów ciężarowych Scania to duża szansa dla klientów, którzy chcą dołączyć do zmiany w transporcie, przy zerowej emisji spalin.

Scania
Scania wprowadza zeroemisyjne elektryczne pojazdy ciężarowe nowej generacji, które stanowią atrakcyjne rozwiązanie na regionalnych trasach długodystansowych dla zestawów o dopuszczalnej masie całkowitej do 64 ton


Dzięki nowym pojazdom Scania klienci będą mogli wybrać podwozia pod zabudowę lub zestaw: ciągnik z naczepą, dostosowane do transportu żywności w kontrolowanej temperaturze. Zasięgi pojazdu różnią się w zależności od masy i konfiguracji pojazdu oraz od topografii terenu, na którym jest wykonywany transport. Zasięg ciągnika w konfiguracji osi 4x2 z sześcioma akumulatorami może sięgać do 350 km między każdym ładowaniem, ze średnią prędkością 80 km/h na autostradzie. Stałe trasy, które obejmują zaplanowane ładowanie w zajezdni lub w miejscu docelowym są najlepsze dla tego typu rozwiązań. Możliwość ładowania podczas obowiązkowego 45-minutowego odpoczynku kierowcy zwiększy zasięg operacyjny.

Nowe pojazdy Scania BEV mogą być zamawiane w konfiguracji: ciągnik 4x2 lub podwozie 6x2*4. Ciągnik 4x2 będzie wymagał rozstawu osi 4150 mm do montażu sześciu akumulatorów, bazując na europejskich przepisach dotyczących zwiększonych wymiarów pojazdów. Istnieje możliwość wyspecyfikowania pojazdu o całkowitej masie zestawu do 64 ton, zgodnego z typową kombinacją nordycką.

Scania
Rozszerzenie portfolio zelektryfikowanych pojazdów ciężarowych Scania to duża szansa dla klientów, którzy chcą dołączyć do zmiany w transporcie, przy zerowej emisji spalin


Moc ładowania wynosi do 375 kW, co oznacza, że godzina ładowania zwiększa zasięg pojazdu o około 270 do 300 km. Ciągła moc wyjściowa Scania 45 R lub S wynosi 410 kW (odpowiednik około 560 KM). Produkcja zelektryfikowanych pojazdów Scania nowej generacji rozpocznie się w IV kwartale 2023 r. (ms)