DB Schenker testuje naczepy eTrailers
Naczepy mogą także wnieść znaczący wkład w dekarbonizację transportu lądowego
17.04.2023

DB Schenker testuje naczepy eTrailers

Zastosowanie naczep eTrailers w transporcie lądowym pozwala na oszczędności w zużyciu paliwa w granicach 24-55%. Dowodzi tego wspólny test drogowy przeprowadzony w rzeczywistych warunkach przez DB Schenker, jednego z dostawców usług logistycznych, Trailer Dynamics i Krone Commercial Vehicle Group.

Naczepy mogą także wnieść znaczący wkład w dekarbonizację transportu lądowego. eTrailers to naczepy wyposażone w elektryczny układ napędowy, które wspomagają ciągnik siodłowy energią, np. przy ruszaniu lub pokonywaniu wzniesień.

Dzięki testowi drogowemu, który został przeprowadzony we Francji wiosną 2023 roku, można było po raz pierwszy zweryfikować realne oszczędności w zużyciu oleju napędowego podczas rzeczywistej eksploatacji. W profesjonalnym teście porównano zużycie paliwa ciągnika z konwencjonalną naczepą vs. z naczepą wspomaganą silnikiem elektrycznym. Naczepa eTrailer M300 firmy Trailer Dynamics dynamicznie wspierała ciągnik siodłowy na całej trasie testowej i w czasie rzeczywistym sterowała zelektryfikowaną osią. Oszczędności różniły się w zależności od topografii i rodzaju pokonywanej trasy.

Wynik kolejnego testu pokazał, że można dokładnie przewidzieć całkowite zużycie energii elektrycznej oraz paliwa, a tym samym oszacować oszczędności w zapotrzebowaniu na olej napędowy. W tym celu, w ramach doradztwa dla klientów, Trailer Dynamics opracował oprogramowanie do analizy wydajności. Rzeczywiste zużycie energii w teście odbiegało od prognoz tylko o 0,7% i 0,9%. Dalsze testy w sieci DB Schenker będą kontynuowane w ciągu tego roku.(ww)